Tadano AC 2.040-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Post hier alle informatie over modellen van hijskranen.

Moderator: Jorn

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Tadano AC 2.040-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Ron »

Met dank aan IMC-Models / Tadano Shop mocht ik dit model alvast ontvangen. De uitlevering van dit model wordt verwacht ca week 39-40.
Natuurlijk is het voor onze schaal een aanwinst om eens een ander kraanmerk aan de collectie te kunnen toevoegen (of eigenlijk 2 modellen, als je de AC 7.450-1 meetelt).
Bijgaand alvast een eerste indruk van dit model. Veel vergelijkingsmaterieel met de originele kraan is er nog niet, omdat deze pas op de BAUMA (24-31 oktober a.s.) geïntroduceerd wordt.
Zoals inmiddels gewend van IMC Models wordt dit model geleverd in een fraaie kartonnen doosje met transparant venster. In het doosje zit een kunststof inlage, waarin het model degelijk verpakt zit. Na het openen van deze inlage zie je de kraan, een sleutel om de lier te bedienen en een zakje met 4 zwarte stempelplaten van 15x15mm.
Afbeelding

De hijshaak (conform voorbeeld met de tekst “Tadano”) is al aan de hijsdraad geknoopt. De spiegels zijn al aan de onderwagenkabine gemonteerd en zijn al met zilververf voorzien om het spiegelglas na te bootsen.

Het model is voorzien van diverse bedrukkingen, zoals typeaanduiding, deurgrepen, ruitenwissers en uiteraard de merknaam “Tadano”. De verlichting, inclusief de kenmerkende zwaailampen is ook met verf aangeduid, waarbij het geheel een goede indruk geeft.
De enkel uitschuifbare stempels werken goed, wel jammer dat de stempels niet in hoogte verstelbaar zijn.

Afbeelding

Niet geheel verrassend in deze modelklasse, kun je 1 mastdeel uitschuiven, waarbij de overige mastdelen als 1 vast element zijn weergegeven.
De zware ballastplaat zit met pennen vast aan de bovenwagen. Dan zou je denken dat deze ballastplaat demontabel is (maar dat heb ik nog niet geprobeerd).
Al met al een leuk model in de lichtere kraanklasse.

Modelfoto’s © Ron van der Velpen
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
trianon
Forumlid
Berichten: 1650
Lid geworden op: zo 1 jan, 2012 21:51
Locatie: Ieper België

Re: Tadano AC 2.040-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door trianon »

Foto's zijn niet zichtbaar Ron ?

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Tadano AC 2.040-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Ron »

Sorry, ik ben dit weekend niet thuis. Maar ik zal maandag een nieuwe poging doen
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Tadano AC 2.040-1, in schaal 1:87 door IMC Models

Bericht door Ron »

Helaas kan ik het bericht niet meer bewerken, vandaar hierbij de foto's:
20220820 008.JPG
20220820 008.JPG (103.39 KiB) 431 keer bekeken
20220820 030.JPG
20220820 030.JPG (75.99 KiB) 431 keer bekeken
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Plaats reactie

Terug naar “Hijskranen”