Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Post hier alle informatie over modellen van hijskranen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door Remko »

Laatste tijd nog in een speelgoedwinkel geweest Cris? Siku zie je daar ook niet meer zoveel. Hier in Houten bij de Bart Smit en Blokker in ieder geval sowieso niet... Ook die modellen / speelgoedauto's moet je tegenwoordig vaak via Internet bij shops bestellen.

Waar vroeger een heel schap was met allerlei Siku modellen staan tegenwoordig voornamelijk Pokemon e.d. Ik kan me nog herinneren dat bij onze Bart Smit vroeger een hele wand besteed was aan allerhande modelbouw kits van o.a. Revell, Dragon en Tamiya. Ook dat zie je tegenwoordig niet meer en moet je ook voor naar speciaal zaken...

We leven in hele andere tijden. Daarentegen denk ik dat Tonkin helemaal geen slechte slag zou slaan als ze dit soort modellen ook via de reguliere speelgoedwinkels zouden verkopen. Is denk ik best een leuke markt voor. Zelfde geld natuurlijk voor de LTM 1750 van WSI in 1:87.

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door Cris »

Daar heb je gelijk in. In een intertoys of Bart Smit winkel zijn tegenwoordig net zo veel modelauto's verkrijgbaar als in een Action filiaal.
Nog niet zo lang geleden vond ik nog wel eens een model van Cararama bij de Intertoys. Een fraai ogende Volvo dumper of graafmachine in 1:87 voor minder dan 10 euro. Nu moet je Siku en Cararama modellen zoeken in modelbouwinkels (modelauto's en modeltreinen)

Nee, in speelgoedwinkels zul je dit model niet snel aantreffen. Zou er ook raar uitzien. In een schap tussen Hot Wheels racebanen en in Hong Kong made Matchbox autootjes.
Cris

Gebruikersavatar
trianon
Forumlid
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 1 jan, 2012 21:51
Locatie: Ieper België

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door trianon »

In België hebben we de FUN speelgoedwinkels, ik kom er niet veel maar de laatste keer hadden ze daar heel veel Siku modellen staan hoor !

HO-Man
Starter
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:19
Locatie: Groningen

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door HO-Man »

Jammer toch weer met het ballast dat eraan vast zit, waarom toch ? Siku deed dat ook al met de ltm 1400, sonde. Oké bij Siku kan ik mij dat enigzins voorstellen; kinderspeelgoed, maar bij Tonkin....
En dan later weer 50 of 60 euro ervoor vragen bij de handelaren.
Wie weet, als ik hem gratis in handen krijg, maak ik er misschien wel wat moois van.

Bert

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door krachtpatser »

Jelco schreef:Ben ik de enige die vind dat de 1/87 modellen steeds meer op SIKU stijl gaan lijken? Wanneer zijn ze te verkrijgen in de Intertoys?
Nee, ik maakte die vergelijking ook. Maar prijstechnisch zal het wel ok zijn, en voor de verbouwers een hele leuke basis (zoals Ron met zijn LR 1600/1 doet).
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door Cris »

HO-Man schreef:En dan later weer 50 of 60 euro ervoor vragen bij de handelaren.
Het is niet te hopen dat het die kant op gaat. Bij een uiterlijk van een relatiegeschenk hoort ook een prijs van een relatiegeschenk.
Cris

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door krachtpatser »

Wordt toch wel weer voor betaald Cris, is een trent de laatste jaren waardoor nu vooral de 1:50 markt compleet verziekt is.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

HO-Man
Starter
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:19
Locatie: Groningen

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door HO-Man »

Helemaal mee eens...

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door Ron »

Tonkin Replicas Europe heeft dit model nu ook voor de Sarensshop uitgeleverd. Bij het model worden meteen 2 bestelbusjes meegeleverd.

Afbeelding
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Gebruikersavatar
Ron
Forumlid
Berichten: 3506
Lid geworden op: wo 9 nov, 2005 22:55
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Liebherr LTM1250-5.1 (Tonkin 1:87)

Bericht door Ron »

foto

Afbeelding
Ron van der Velpen
Hoogeveen

http://www.vandervelpen.nl

Plaats reactie

Terug naar “Hijskranen”