Demag AC 1600 [Zon Models - 1:50]

Post hier alle informatie over modellen van hijskranen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Demag AC 1600 [Zon Models - 1:50]

Bericht door Remko »

Wie hier op het forum heeft een AC 1600 van Zon in de vitrine staan?

Het kraanvirus heeft mij nu ook een beetje te pakken gekregen (dag dag mijnbouw :cry: :cry: ) en aangezien de AC 1600 een van de grootste mobiele kranen is die er in 1:50 te verkrijgen zijn....

Ik was toch wel beniewd wat jullie ervan vinden. Ik heb het model natuurlijk al vaak zien staan op de Zon stand, maar da's toch anders.

Remko

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Ik 2 stuks. Een in franz bracht en 1 van seumeren. Werkelijk uniek en mooi model. Maar ik heb ze gekocht omdat ze ook daadwerkelijk bestaan hebben. De ac 1600 in Nederhoff kleuren vind ik dan ook echt niet kunnen.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Dat dacht ik al. Op foto's zien ze er ook prachtig uit, en het echte model natuurlijk ook. Alleen de wielen zien er een beetje raar uit...

Toch nog maar ff over nadenken...
Wie weet wat TWH volgend jaar uit brengt... AC 700, TC 2800-1...

Remko

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Ik heb er heel lang over nagedacht, vanwege de prijs. Ik had hem al willen aanschaffen toen ZON hem pas op de markt bracht. En toen was hij nog goedkoop vergeleken met nu.

Maar ja, uiteindelijk heb ik dus ook een in bedrijfskleuren aangeschaft. Nog steeds geen plaats (en hij is nog niet door de "douane ;) "), maar ik heb vorig jaar Harry van BEMO naar Wormer laten rijden om een Sarens-beestje te gaan halen.

Dit omdat ik er al een hele tijd over nadacht om hem aan te schaffen en meestal als je besluit om iets aan te schaffen, dan is het niet meer verkrijgbaar. Het heeft zeker een jaar geduurd dat ik die bestelling bij BEMO had staan en we wisten beiden dat het moeilijk zou zijn om eraan te komen.
Aangezien BEMO nog al eens grote problemen heeft met (onderdelen)leveringen van oa ZON en Tekno, had hij het daar toch al niet op.

Toen ik echter vorig jaar in Geldermalsen was, zag ik een doos staan waarop stond "AC1600 4x Sarens". 2 Weken daarna heb ik dat bij BEMO gezegd en de week daarna belde hij me dat hij naar Wormer was gereden om de AC1600 zelf maar op te halen.

Je zou toch zeggen dat zo'n bestelling snel geleverd wordt. Het is toch ongeveer een van de duurste kraanmodellen.... (ch)

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
stoofie
Starter
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 21:15
Locatie: asperen

Bericht door stoofie »

Remko. Ik heb er ook twee , een van van Seumeren en een van Sarens. Volgend jaar wordt er een voor mij gemaakt in de kleuren van Mammoet Breda (rood/wit) Groetjes Chris

Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Bericht door Emiel »

Heeft Theo weleens een AC 1600 in Seu-M-Imo kleuren gemaakt? Als ik er 1 wil is het die wel :roll:

Gebruikersavatar
stoofie
Starter
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 21:15
Locatie: asperen

Bericht door stoofie »

Emiel. We kunnen het wel vragen, ik wil er ook wel een hebben. Groetjes Chris

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

In dat geval wil ik er nog 1; die van Terranova!

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
stoofie
Starter
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 21:15
Locatie: asperen

Bericht door stoofie »

Ik zag wel dat er een nieuwe uit is van Zon in de grijs/witte kleuren van Mammoet Breda. Groetjes Chris

Gebruikersavatar
MoxyMan
Starter
Berichten: 300
Lid geworden op: do 2 jun, 2005 18:10
Locatie: Groenlo

Bericht door MoxyMan »

stoofie schreef:Ik zag wel dat er een nieuwe uit is van Zon in de grijs/witte kleuren van Mammoet Breda. Groetjes Chris
Die staat al een tijdje te koop bij:

http://www.msw-modelle.de/Shop/loadfram ... 5-ZON-1-15
Laatst gewijzigd door MoxyMan op wo 28 dec, 2005 0:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Hijskranen”