Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Post hier alle informatie over modellen van hijskranen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
harrystelwagen
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 sep, 2014 8:55

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door harrystelwagen »

ok,bedankt,heb hem een mail gestuurd,ben benieuwd.

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door krachtpatser »

Victor schreef:^^ Het is mij een raadsel voor welke kraan NZG die rode jib bedoeld heeft.

Op CranesEtc staat nu een review van de LTM 11200 in Hartinger kleuren - en verderop in de video komt ook deze rode jib aan bod.
Ik dacht eerst ook dat ie voor de Hartinger kraan was.
Maar zoals in de video te zien blijkt hij qua kleur niet te passen bij het Hartinger rood, en ook niet bij het rood van de Denzai machine.
Voor Mammoet kan deze jib ook niet bedoeld zijn, want ten eerste was die er al, en ten tweede mist deze jib de zwarte uiteinden aan de mastdelen.
De logica ontbreekt inderdaad compleet. Voor de van Marwijk versie is er juist weer geen jib...
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

nick_zwaartransport
Starter
Berichten: 330
Lid geworden op: di 30 sep, 2008 18:25
Locatie: lisse

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door nick_zwaartransport »

is het nie een afgekeurde versie van mammoet. de tweede lier is ook zwart. weet nie hoe de kleur is in vergelijking met het mammoet model dit lijkt mij het meest voor de hand liggend

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door krachtpatser »

Ze gaan niet een paar honderd van die dozen maken en dan vragen of Mammoet het wel mooi vind. Ze maken er 1, wordt die goed gekeurd dan gaat pas de productie beginnen.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

robert
Starter
Berichten: 394
Lid geworden op: za 24 dec, 2005 20:35
Locatie: Wons

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door robert »

Heb eindelijk een 11200 van Mammoet op de kop kunnen tikken. Helaas zijn beide cilinders van de spanbok afgebroken. Iemand een goed idee? YCC heeft ze niet volgens mij...

Afbeelding
Eilander

gekvankranen
Starter
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 aug, 2010 19:03

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door gekvankranen »

ik zou eens contact opnemen met NZG, aangezien deze kraan nog steeds verkocht wordt (weliswaar in andere bedrijfskleuren) zal het denk ik wel mogelijk zijn om deze cilinders te bemachtigen, dan is het nog enkel een kwestie van evt. spuiten en monteren.
succes, Rob

Gebruikersavatar
Jelco
Forumlid
Berichten: 5464
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 15:01
Locatie: Schiedam

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door Jelco »

Als je hem 2e hands verkregen hebt, of niet via een officiële dealer, dan is de kans groot dat NZG het simpelweg weigert te leveren... (I)
Fotograaf

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door krachtpatser »

Cilinder even eraf halen, zuiger precies boven de gaffel afzagen. Gaatje in de gaffel boren waar de zuiger zat, en dan van messing of Evergreen een nieuwe zuiger in dat gaatje lijmen. Beetje zilverkleurige verf erop en klaar.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

gekvankranen
Starter
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 aug, 2010 19:03

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door gekvankranen »

Jelco schreef:Als je hem 2e hands verkregen hebt, of niet via een officiële dealer, dan is de kans groot dat NZG het simpelweg weigert te leveren... (I)
Hoi Jelco,

ik heb mijn 1200 tonner met masttransporter destijds ook 2e hands gekocht, en later bij NZG nog een extra basisballastplaat besteld, gratis geleverd.
ook extra schroefjes met moertjes voor mastdelen besteld, eveneens gratis ontvangen.
Dus zo slecht doen ze het nog niet bij NZG

groetjes,
Rob

Gebruikersavatar
BjornP
Starter
Berichten: 123
Lid geworden op: za 24 aug, 2013 19:15

Re: Liebherr LTM 11200-9.1 [NZG - 1:50]

Bericht door BjornP »

gekvankranen schreef:
Hoi Jelco,

ik heb mijn 1200 tonner met masttransporter destijds ook 2e hands gekocht, en later bij NZG nog een extra basisballastplaat besteld, gratis geleverd.
ook extra schroefjes met moertjes voor mastdelen besteld, eveneens gratis ontvangen.
Dus zo slecht doen ze het nog niet bij NZG

groetjes,
Rob
Klopt Rob, ik heb ook erg goede ervaringen met de NZG klantenservice! Weliswaar was het in mijn geval een TWH model, maar desalniettemin hebben ze me keurig en kosteloos vervangende onderdelen gestuurd. Dikke vette kudos voor NZG dus (Y)
Boem is ho en plons is water

Plaats reactie

Terug naar “Hijskranen”