Ladingen voor diepladers e.d.

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Ladingen voor diepladers e.d.

Bericht door Remko »

Heeft iemand hier bijzondere ladingen voor diepladers, platformtrailers enz.?
Ik ben al enige tijd op zoek, maar ze zijn vrij moeilijk te vinden. Helemaal nu Hartsmith stopt....
Een paar trafo's of ketels zou leuk zijn. Aan de andere kant, zelf maken is natuurlijk ook heel erg leuk!! Momenteel ben ik bezig met het ontwerp van een Kernafval Container. De truck die de trailer (waarschijnlijk Nicholas modules van Corgi) gaat trekken is de Tractomas 8x8 van Hartsmith.

Verder heb ik nog een aantal plannen staan om een grote kist te bouwen voor de Caterpillar Generator set van Norscot, wat deel zal gaan uitmaken van een heel konvooi met onderdelen voor een Truck Trein. Tenminste, de tractor... De banden ben ik ook al mee bezig, maar dit gaat een beetje langzaam. Ik heb er namelijk 16 nodig, en de enige banden die ik geschikt vondt zij hondenspeeltjes, maar deze kosten ong. 8 euro per stuk, en zijn vrij moeilijk te krijgen. Ik heb er nu 9 en heb er dus nog 7 nodig... Prijzig... Verder heb ik ook nog een extra model nodig van de Caterpillar Generator set (de tractor krijgt twee van deze motoren), en een groot dozer blad. Maar dat komt later wel.

Andere dingen die ik als lading ga gebruiken zijn twee rollen van zwaar RVS, elk 3 cm in doorsnede, en ongeever 10 cm lang. Een grote bus die ik van mijn grootvader heb gekregen, en welke vroeger gebruikt werdt voor het ontwikkelen van foto's. Ook heb ik nog wat gordijnrails liggen (alu, staat erg mooi op de teletrailers van Goldhofer en Nooteboom!!), een buisventilator (gekocht bij Hornbach), en een redelijk zware magneet.
Bovendien heb ik ook nog een grote (45 cm lang) brug van LGB liggen. Deze kan gemakkelijk gebruikt worden om in de takels van de Demag AC-500 te hangen. Ik heb ook nog een bouwdoos van een ruimteschip liggen. Ruimteschip?? Ja, ruimteschip!! Maar niet in de normale zij=n van het woord. Dit is een oud model van Revell uit hun Perry Rhodan serie. Ik kwam op het idee om deze te gebruiken naar aanleiding van een foto van de Conrad stand tijdens de laatse Neurenberg (sp?) speelgoed beurs. Ze hadden dit model gebruikt als lading voor een indrukwekkende serie Goldhofer platformwagens.
Als laatste heb ik ook nog een grote "hamsterbal" liggen. Dit is een bal waar je hamsters in kunt doen zodat ze over de vloer kunnen rennen. Erg grappig gezicht!! Waarschijnlijk wordt dit iets van een zware ketel, maar dat is van later zorg.

Heeft iemand anders hier nog originele ideeën?
Ik ben altijd benieuwd!!

Groeten,

Remko

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Re: Ladingen voor diepladers e.d.

Bericht door ERIC TB »

Remko schreef:Heeft iemand hier bijzondere ladingen voor diepladers, platformtrailers enz.?
Ik ben al enige tijd op zoek, maar ze zijn vrij moeilijk te vinden. Helemaal nu Hartsmith stopt....
Een paar trafo's of ketels zou leuk zijn. Aan de andere kant, zelf maken is natuurlijk ook heel erg leuk!! Momenteel ben ik bezig met het ontwerp van een Kernafval Container. De truck die de trailer (waarschijnlijk Nicholas modules van Corgi) gaat trekken is de Tractomas 8x8 van Hartsmith.

Verder heb ik nog een aantal plannen staan om een grote kist te bouwen voor de Caterpillar Generator set van Norscot, wat deel zal gaan uitmaken van een heel konvooi met onderdelen voor een Truck Trein. Tenminste, de tractor... De banden ben ik ook al mee bezig, maar dit gaat een beetje langzaam. Ik heb er namelijk 16 nodig, en de enige banden die ik geschikt vondt zij hondenspeeltjes, maar deze kosten ong. 8 euro per stuk, en zijn vrij moeilijk te krijgen. Ik heb er nu 9 en heb er dus nog 7 nodig... Prijzig... Verder heb ik ook nog een extra model nodig van de Caterpillar Generator set (de tractor krijgt twee van deze motoren), en een groot dozer blad. Maar dat komt later wel.

Andere dingen die ik als lading ga gebruiken zijn twee rollen van zwaar RVS, elk 3 cm in doorsnede, en ongeever 10 cm lang. Een grote bus die ik van mijn grootvader heb gekregen, en welke vroeger gebruikt werdt voor het ontwikkelen van foto's. Ook heb ik nog wat gordijnrails liggen (alu, staat erg mooi op de teletrailers van Goldhofer en Nooteboom!!), een buisventilator (gekocht bij Hornbach), en een redelijk zware magneet.
Bovendien heb ik ook nog een grote (45 cm lang) brug van LGB liggen. Deze kan gemakkelijk gebruikt worden om in de takels van de Demag AC-500 te hangen. Ik heb ook nog een bouwdoos van een ruimteschip liggen. Ruimteschip?? Ja, ruimteschip!! Maar niet in de normale zij=n van het woord. Dit is een oud model van Revell uit hun Perry Rhodan serie. Ik kwam op het idee om deze te gebruiken naar aanleiding van een foto van de Conrad stand tijdens de laatse Neurenberg (sp?) speelgoed beurs. Ze hadden dit model gebruikt als lading voor een indrukwekkende serie Goldhofer platformwagens.
Als laatste heb ik ook nog een grote "hamsterbal" liggen. Dit is een bal waar je hamsters in kunt doen zodat ze over de vloer kunnen rennen. Erg grappig gezicht!! Waarschijnlijk wordt dit iets van een zware ketel, maar dat is van later zorg.

Heeft iemand anders hier nog originele ideeën?
Ik ben altijd benieuwd!!

Groeten,

Remko

Zoals je mischien al weet verkopen ze bij Mietz en KSM ook ladingen voor op diepladers.

Alleen weet ik niet precies wat ze allemaal hebben.

Kijk maar eens op deze links
http://www.msw-modelle.de/
http://www.ksxxm.com/

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Bedankt Eric!!

Inderdaad, deze sites hebben een aantal ladingen. Maar niet echt veel bijzonders... Uitgezonderd de windmolen van KSM dan!! Ik heb al een rotorblad ervan gekocht, maar denk er toch nog steeds over om de gehele windmolen ook aan te schaffen. In combinatie met de Demag AC500-1 en de Liebherr LR1280 ziet dit er erg indrukwekkend uit!!

MSW heeft ook wel interessante dingen, maar niet echt iets heel aparts.... Geen trafo's of ketels. Jammer dat ZON gestopt is met het vervaardigen van hun ketels. Ik heb ze ooit gezien, en ze zijn erg groot, maar wegen bijna niets. Ook makkelijk voor een hijskraan dus!!

De meest bijzondere modellen die ik ooit als lading gezien heb zijn de (van echt beton gemaakte!!) liggers van Quarry Diecast Models
http://www.quarrydiecastmodels.com.au/
Je moet een beetje naar beneden scrollen voor de liggers, ze zijn allebei in schaal 1:50 gemaakt, en ehbben twee maten, 12 meter (24 cm) en 25 meter (50 cm), ook verschillende gewichten zijn mogelijk. Een zware voor diepladers, en een lichte voor kranen.
Het is nog niet bekend wat ze gaan kosten, helaas.....

Andere ladingen voor dumptrucks bijvoorbeeld kan je gewoon bij de dierenwinkel krijgen: Aquariumgrind!! Ziet er prachtig uit, en het stuift ook nog een beetje!! Bovendien is het veel makkelijker uit kieren weg te krijgen dan zand.

Groeten,

Remko

Gebruikersavatar
stoofie
Starter
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 21:15
Locatie: asperen

Bericht door stoofie »

Hoi Remko. De laatste twee keer dat ik in Houten ben geweest stond er een Duitser die ladingen (kisten en ketels) verkocht. Ik heb er zelf ook een ketel bij hem gekocht. Chris

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Chris, ik denk dat je CMM-Schwerlast bedoeld.
Ja, zij hebben inderdaad een nieuwe collectie ladingen uitgebracht voor diepladers. Ze hebben verschillende soorten kisten, van klein tot groot. Ook hebben ze een aantal ketels. Maar een van hun mooiste modellen zijn de speciale langsdragers van Scheurele. Dit is een enorme uitschuifbare en verstelbare ketelbrug, die opgehangen wordt tussen twee platformtrailers. Iets anders dus dan de ketelbrug die bij het Conrad model van de Titan/Nooteboom set zit. Het model is handgemaakt, en kost ongeveer (schrik niet!!) €750 euro.....
Erg jammer van deze prijs maar dat krijg je met handgemaakte modellen... Naar het schijnt dat Conrad iets dergelijks gaat uitbrengen van het merk Goldhofer.

Groeten,

Remko

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Bericht door ERIC TB »

Inderdaad, CMM heeft ook enkele mooie ladingen voor op een dieplader.

De laatste keer dat ik in Houten was zag ik ook veel van Windmolens.
Volgens mij hebben ze in duitsland een flinke "tik van de windmolen gehad" . :D

Het is volgens mij een een rage in Duitsland aan het worden.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Bedankt Wilco!!!

Groeten,

Remko

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Omdat dit onderwerp toch al bestond, maar weer ff "ge-bounced". Scheelt weer een nieuw topic!

Op de Mack dag vorige week stond bij KSM trouens een nieuw type windmolen, de 5M. Enorm model, met een prijs (compleet) van € 975,00

Maar goed, vandaag was in Houten de Modelspoorbeurs in Euretco. Ik was er nog nooit geweest (tja, verkeerde schaal hè...) maar was toch wel benieuwd.

Man man man... Wij hebben hier echt de verkeerde schaal gekozen. Voor HO is bijna alles verkrijgbaar voor een dieplader wat je wilt. Bovendien zijn er ook nog van die prachtige kibri kits van opslagtanks enz. Ik ben even rond gaan kijken, en heb toch nog een paar leuke dingetjes gekocht, en er thuis wat foto's van gemaakt.

Deze kleine onderdelen zijn erg handig om na te maken in schaal 1:50. En het leukste is dat er op de NAMAC beurs ook kleine kettingen te koop zijn. Om het nog realistischer te maken dus!!



Een soort van dubbele turbine...

Afbeelding

Afbeelding

Een machine onderdeel...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rollen plaatstaal...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En houten latjes. Deze kunnen uitsekend gebruikt worden voor stophout, of als steunpunten...

Afbeelding

Gebruikersavatar
dieselpower
Starter
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 21:50
Locatie: tongeren

Bericht door dieselpower »

Wat dacht je van auto-onderdelen??
Ik heb al heel wat "geleend" uit de oudijzerbak op school.
Als ik men camera terug heb zal ik wat fotos maken.
Big wheels keep on turnin', proud V8 keep on burnin'!!!
R620=>Passion for Power

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Zo heb ik mijn semi beladen.
Bijlagen
IMG_1328.JPG
IMG_1328.JPG (103.37 KiB) 8779 keer bekeken
"If at first you don't succeed, try again"

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”