De hoofdprijs vragen...

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Peter K
Starter
Berichten: 335
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 11:48
Locatie: Maarssen

De hoofdprijs vragen...

Bericht door Peter K »

Ik heb op Marktplaats een advertentie gezet waarin ik een Liontoys te koop vraagt..

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... mympSeller

Een gewone simpele Liontoys.
We weten allemaal als verzamelaar wat de prijs is voor zo'n model.
Omdat ik het model graag wil hebben om de serie van dat bedrijf compleet te maken heb ik er best wat voor over.
Heb nu 2 reacties binnen, 1 van een modellen handelaar en 1 van een particulier.
De modellen handelaar vraagt er 75 euro voor exl. verzendkosten! :shock: :shock: ;N ;N
De particuliere verkoper heb ik gemaild maar nog niets van terug gehoord.
Vind eigenlijk dat je als handelaar zulke prijzen vraagt voor een zeer simpel model je niet erg serieus overkomt en ook niet echt aan klantenbinding doet..
Kan er wel om lachen...
Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door Remko »

Tja... Wie niet waagt... Het is afhankelijk wat je de hoofdprijs vind. Er zullen best verzamelaars zijn die een ouder (Lion Toys) model zo graag willen hebben dat ze bereid zijn om € 75 euro of meer ervoor te betalen. Het is gewoon wat de gek ervoor geeft. :?

Die handelaar zal wel denken: "Model wordt niet meer gemaakt, is daardoor zeldzaam en de prijs gerechtvaardigd".

Maar dat is het mooie van Marktplaats, er zijn over het algemeen wel meerdere aanbieders.

Gebruikersavatar
Peter K
Starter
Berichten: 335
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 11:48
Locatie: Maarssen

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door Peter K »

Mee eens Remco,
Maar dit is er een waar er vele van zijn en vrij recent..
Daarom was ik iets wat verbaasd over deze vraagprijs...
Vandaar dat ik deze reactie met jullie wilde delen..
Groeten Peter..
Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..

henrikraan
Starter
Berichten: 491
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 18:57
Locatie: Dalerveen
Contacteer:

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door henrikraan »

Ja zo gaat dat helaas!

Hier op het forum zijn ook zulke mensen. Een kraan met bv een bumper in andere kleur is ineens zeldzaam? dus dan willen ze de hoofdprijs :S

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door krachtpatser »

En om dan over de bieders op marktplaats nog maar te zwijgen. Het is the place to be voor de mensen die voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.
Vanmorgen zelfs zo erg gehad, dat een zeker meneer een beetje pissig werd, omdat ik al 4 weken niet op zijn bod had gereageerd. En als je ze dan verteld dat je geen moeite doet voor mensen die bodemprijzen bieden, worden ze boos. De Jan L*l beweerde zelfs ineens dat ik geen commercieel oog had...En dan gaan ze vervolgens al hun biedingen weer verwijdere, onder het mom van: lekker puh! Het moet allemaal niet gekker worden met marktplaats en co. hoor... :D
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door cjsiku »

Ik schaar mezelf ook onder de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten... Maar soms is het wel eens lastig te bepalen wat een adverteerder wil hebben voor een model, en dan krijg je reacties als die van hier boven. Zet er een bieden vanaf prijs bij en dan is het al de helft duidelijker.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
cat 375L
Starter
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 28 nov, 2007 18:23
Locatie: Friesland

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door cat 375L »

Vergeet 1 ding niet Marktplaats is begonnen als een digitale rommelmarkt dus ook rommelmarkt prijzen. Nu is het meer een handels site geworden, waar ik mij wel eens aan erger (maar dat is iets wat ik vind)
En als je niet wilt dat mensen bieden zet er dan een prijs bij en niet, BIEDEN!
Ik doe ook wel eens aan spot bieden. Niet geschoten is altijd mis. Nee, heb je een ja kun je krijgen.

Mvg cat 375L

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door krachtpatser »

Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat er een behoorlijk gebrek aan respect is met op name marktplaats. Zowel qua kopers als qua verkopers.

Bieden is inderdaad een sport, maar bij een sport moet je ook je verlies kunnen nemen.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Hoofdprijs vragen..

Bericht door Remko »

krachtpatser schreef:Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat er een behoorlijk gebrek aan respect is met op name marktplaats. Zowel qua kopers als qua verkopers.

Bieden is inderdaad een sport, maar bij een sport moet je ook je verlies kunnen nemen.
Mee eens. Ik zie wel eens advertenties staan op Marktplaats van modellen die zeker €150 tot €200 euro waard zijn. En dan komt er een bod van €25 euro. Niet geschoten is altijd mis, maar je moet wel realistisch blijven. Heb zelf ook wat advertenties staan op Marktplaats, en, hoewel in het begin niet, zet ik er nu wel vaak een richtprijs bij. Dan weten mensen wat ik er ongeveer voor wil hebben. Maar dan nog krijg je compleet onrealistische biedingen. Ik reageer ook nooit op dergelijke biedingen. Als iemand mij een mail stuurt en vraagt wat ik ervoor wil hebben, krijgt 'ie gewoon antwoord. Is het te hoog voor 'm, jammer dan. Komt 'ie terug met een acceptabel tegenbod, prima. Maar als ik een richtprijs heb van €50 euro, en ik krijg een bod van €10 euro, dan gaat de mail direct de prullenbak in. Ik laat de biedingen wel staan.

Ook leuk, een bod krijgen op een advertentie (al dan niet de richtprijs), reageren dat je akkoord gaat (of een tegenbod doen) en dan ofwel geen reactie krijgen, of een bericht "heb geen interesse meer". Als je het niet wilt kopen, prima, maar bied dan niet. En als je geen interesse meer hebt, verwijder je bod dan... :?

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Re: De hoofdprijs vragen...

Bericht door henry@ »

Op MP komt gewoon de hollandse handelsgeest in de mens naar boven.
Iedereen wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Zo wel bieders als verkopers.
heb geen haast

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”