Ocean Traders modellen [1:50 - diverse fabrikanten]

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Ocean Traders modellen [1:50 - diverse fabrikanten]

Bericht door Jorn »

Bij deze een topic voor schaalmodellen in de huisstijl van Ocean Traders.
Ocean Traders is een Nederlands/Amerikaanse onderneming op het gebied van overzees containervervoer.
Daarbij hebben ze een systeem ontwikkeld waarbij een containerlaadvloer gekoppeld kan worden aan een dieplader.
Voor meer info kun je surfen naar:

http://www.oceantraders.com of http://www.specialrack.com

Dit bedrijf heeft ook diverse schaalmodellen in 1:50 laten uitbrengen, bij Lion toys, maar met name bij WSI.
Tot nu toe heb ik 3 Ocean Traders-modellen in mijn collectie. De volgende 2 zijn nog onderweg (medio februari), namelijk een Scania R500 6x2 met containeroplegger en een Scania R500 10x4 met 4-assige Nooteboom Euro-dieplader.

Hierbij de 3 modellen tesamen:

DAF XF105 10x4 met 4-assige Nooteboom Eurodieplader, DAF Xf105 8x4 met 4-assige Nooteboom Eurodieplader en een Volvo VN780 6x4 ook met 4-assige Nooteboom Euro-dieplader. De ladingen zijn een Cat 245 dieplepel, Cat 245 hooglepel en een Hitachi Zaxis 450LC:

Afbeelding

Details van de cabine van de DAF XF 10x4 (kantelbare cabine, staande chromen uitlaten, chromen grille, zwaartransporttoren):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Details van de cabine van de Volvo VN780 (te openen motorkap, typisch Amerikaanse chroomaccenten, staande uitlaten):

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort volgen de foto's van de nieuwe modellen. Misschien dat iemand anders foto's kan toevoegen van de Lion Toys-modellen.

Groeten Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door Remko »

Mooie modellen Jorn, ik ga mijn eigen Volvo's en de Daf 10x4 aanstaande maandag of dinsdag ophalen in Valkenswaard. :)

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door Jorn »

Onlangs (en al wat langer geleden) is de Ocean Tradersvloot uitgebreidt met enkele modellen:

- Scania R500 Highline 10x4 met 4-assige Nooteboom eurodieplader;
- Scania R500 Highline 6x2 met 45ft containerchassis;
- Scania R620 Highline 8x4 met Nooteboom telestep en KSM windmolenvleugel;
- DAF XF105 SSC 6x2 met 4-assige Nooteboom semi-dieplader

Ik zal proberen om dit weekend eindelijk eens foto's te maken en ook te posten.
En binnenkort arriveert ook nog de DAF XF105 8x4 met Nooteboom Mega windmilltransporter.

Groeten Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door Jorn »

Zoals al heel lang aangekondigd zou ik dit topic weer aanvullen met foto's van de nieuwste Ocean Tradersmodellen.
Vandaag eindelijk maar tijd ingeruimd om de plaatjes te schieten.

Ik trap af met, in mijn ogen, momenteel het mooiste OT-model: een Scania R620 8x4 Highline met een 4-assige Nooteboom telesteptrailer.
De vleugel die als lading dient, is afkomstig van KSM. Deze is korter dan de WSI-variant, die kon ik thuis namelijk niet kwijt. Totale combinatie heeft nu een lengte van ca. 75 cm.

Afbeelding

Ook met een Scania trekker, nu een R500 6x4 Highline, is deze 45ft containeroplegger. Zoals gebruikelijk bij de modellen, is de trekker uitgevoerd met de nodige (chromen) accessoires, als lampenbeugels, luchthoorns en velgen:

Afbeelding

Afbeelding
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door Jorn »

Recent is er ook weer een DAF-model uitgebracht, een XF105 SCC 6x4. Dit model kwam echter zonder oplegger, maar was later wel verkrijgbaar met de containeroplegger. Via de site van Rainer Markgraf ( http://www.markgraf-privat.de ) kwam ik er echter achter dat de semi-dieplader die werd geleverd bij de DAF van Twan Bierings, nagenoeg dezelfde kleur blauw heeft. Dat model heb toen ook aangeschaft en de trekker van Bierings los doorverkocht. Enige verschil zijn de witte velgen op de semi t.o.v. de chromen velgen op de trekker. Hier is het model geladen met de jib en ballasttray van de Liebherr LTM11200-9.1:

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig als laatste nog een dikke Scania. Een R500 10x4 highline, met daarachter een 4-assige Nooteboom Eurodieplader. De lading is in dit geval een Caterpillar 245 dieplepel:

Afbeelding

Binnenkort verschijnt er ook nog een Nooteboom Mega Windmilltransporter in de huisstijl van Ocean Traders en een Liebherr LTM1050-3.1. Beide modellen worden (uiteraard) geproduceerd door WSI.

De MWT heb ik al wel gereserveerd, over de Liebherr twijfel ik nog sterk, omdat ik die al heb (in fabriekskleur). Gelukkig heeft Remko de kraan wel gereserveerd, dus die zal hier dan evengoed te bewonderen zijn. En hopelijk brengt 2011 nog weer diverse Ocean Traders-modellen. Ik heb nog wel een paar ideeen.............. :D

Groeten Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door Remko »

Jorn de Wals schreef:Binnenkort verschijnt er ook nog een Nooteboom Mega Windmilltransporter in de huisstijl van Ocean Traders en een Liebherr LTM1050-3.1. Beide modellen worden (uiteraard) geproduceerd door WSI.

De MWT heb ik al wel gereserveerd, over de Liebherr twijfel ik nog sterk, omdat ik die al heb (in fabriekskleur). Gelukkig heeft Remko de kraan wel gereserveerd, dus die zal hier dan evengoed te bewonderen zijn. En hopelijk brengt 2011 nog weer diverse Ocean Traders-modellen. Ik heb nog wel een paar ideeen..............
Mooie collectie Jorn! Ik ben zelf ook al aardig op weg, ik mis enkel nog de Scania 10x4. Wel een nieuwe combi samengesteld, namelijk de Daf XF 105 SSC of Scania 6x2 met een Floor stenentrailer. De basis kleur past heel netjes bij de Ocean Traders truck. Er zit nog iets in de planning, maar dat is even afwachten tot volgende week zaterdag. Het is in ieder geval groot (C) 8)

De LTM en de MWT mogen van mij nog wel even op zich laten wachten, dan kan ik eerst m'n budget weer een beetje aanvullen. ;A

Gebruikersavatar
sjypzz
Starter
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 jan, 2010 13:48
Locatie: Oudenbosch

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door sjypzz »

Mijn Scania 10x4 met een mooie vracht.
Bijlagen
IMG_3079-2.JPG
IMG_3079-2.JPG (59.29 KiB) 7463 keer bekeken
Ge kunt de groeten uit Brabant krijguh

Gebruikersavatar
sjypzz
Starter
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 jan, 2010 13:48
Locatie: Oudenbosch

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door sjypzz »

Daf 10x4 met dieplader
Bijlagen
IMG_3127-2.JPG
IMG_3127-2.JPG (73.05 KiB) 7462 keer bekeken
Ge kunt de groeten uit Brabant krijguh

Gebruikersavatar
sjypzz
Starter
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 jan, 2010 13:48
Locatie: Oudenbosch

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door sjypzz »

Scania en Daf samen
Bijlagen
IMG_3198-2.JPG
IMG_3198-2.JPG (63.44 KiB) 7458 keer bekeken
Ge kunt de groeten uit Brabant krijguh

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Ocean Traders modellen (1:50, diverse fabrikanten)

Bericht door Remko »

Remko schreef:Scania 6x2 met een Floor stenentrailer. De basis kleur past heel netjes bij de Ocean Traders truck.
Bij deze de eerste foto's. Gelijk maar met een mooie lading YTONG blokken op pallets van Zapfmodell (veel realistischer dan de YTONG blokken van WSI zelf...)
Scania 6x2 + Floor C-line 004.jpg
Scania 6x2 + Floor C-line 004.jpg (130.46 KiB) 7444 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”