Trucks met stenentrailer [1:50]

Post hier alle informatie over modellen van vrachtwagens.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Remko »

Plaats in dit topic je foto's van trucks met stenentrailers / opleggers.

Hierbij mijn inbreng. de Iveco van Sevriens met 4-assige Kennis oplegger van WSI. Een model dat in opdracht van Bemo uit Baexem uitgebracht is. Ik ben niet zo'n fan van modellen in bedrijfskleuren, maar deze is toch wel erg mooi. Niet teveel poespas of kermis verlichting, gewoon lekker strak. Officieel zit er een 4x2 truck bij (want een 4-assige trailer) maar omdat naar mijn mening een truck met maar twee assen geen echte truck is, heb ik er een losse 6x2 Iveco bijgekocht, en de cabine en spoiler over gezet. Is niet helemaal toegestaan, maar het staat wel een stuk mooier (vind ik dan). Lading zijn de Ytong blokken eveneens van WSI, enige nadeel van het model is de kraan. Deze is wel mooi uitschuifbaar, maar kan niet knijpen. Dat heb ik opgelost door een andere cinlinder te monteren, en hier een klein veertje tussen te doen, standaard is de klem dus dicht, en om 'm open te krijgen moet je er iets tussen klemmen. Gaat perfect zo! Neerklapbare kleppen was overigens ook wel mooi geweest. Hopelijk komen er in de toekomst ook Big-Bags van WSI als lading. Staat ook mooi, zeker in combinatie met bijvoorbeeld een kleine overslag kraan.

Complete combinatie.

Afbeelding

De Sevriens truck heeft zelf geen spoilers, dus die heb ik overgezet van de 6x2. Nadeel, het Sevriens model is veel lichter wit, terwijl de WSI basismodellen meer gebroken wit zijn. Er zit dus een klein (maar van dichtbij storend) kleurverschil tussen de cabine en de spoiler.

Afbeelding

Kraan.

Afbeelding

Met Ytong blok in de klem.

Afbeelding

Afbeelding

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Randy »

Mooi model, maar verkeerde lading. Sevriens rijdt met kalkzandsteen. Losse blokken en pallets. Hopelijk komt WSI daar dan ook nog s mee, maar die kans schat ik erg klein.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Remko »

Randy schreef:Mooi model, maar verkeerde lading. Sevriens rijdt met kalkzandsteen. Losse blokken en pallets. Hopelijk komt WSI daar dan ook nog s mee, maar die kans schat ik erg klein.

Randy
Wat ik zelf erg jammer vindt is dat ik totaal geen foto's van de echte truck(s) kan vinden... Nou ja, misschien maar weer eens afzakken naar Echt, en zelf foto's maken.

Gebruikersavatar
scaniakobelco
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 18:44
Locatie: Ekeren (BE)

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door scaniakobelco »

Remko schreef:
Randy schreef:Mooi model, maar verkeerde lading. Sevriens rijdt met kalkzandsteen. Losse blokken en pallets. Hopelijk komt WSI daar dan ook nog s mee, maar die kans schat ik erg klein.

Randy
Wat ik zelf erg jammer vindt is dat ik totaal geen foto's van de echte truck(s) kan vinden... Nou ja, misschien maar weer eens afzakken naar Echt, en zelf foto's maken.
Dit is de enige foto die ik heb kunnen vinden, zelfde bedrijf, maar toch andere kleurstelling

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Randy »

Dat is de oude kleurstelling. Bij mijn weten rijden er nog steeds een paar zo. Dat was toen ze nog als Sevriens voor DE Hazelaar Kalkzandsteen reden. Nu rijden ze volgens mij in de kleuren van Xella, nieuwe naam voor de fabrieken.

Remko, dan moet je in het weekend komen. Dan staan ze bijna allemaal (ongeveer 50) op het plein. Overigens zijn er plannen om van de groeve bij Xella - als ze uitgeput is - een enorm watersportpark te maken met de langste wildwaterbaan van Europa.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
m.vallinga
Starter
Berichten: 187
Lid geworden op: za 27 sep, 2008 23:21
Locatie: Heerlen

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door m.vallinga »

De mijne :-)
BMF-SL-01.JPG
BMF-SL-01.JPG (25.66 KiB) 8631 keer bekeken
Modellen in Mammoet kleuren
viewtopic.php?f=187&t=16296

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Randy »

Mooie combinatie, maar in het echt onhandelbaar. Daar kom je geen enkele bouwplaats mee op (en als dat wel het geval is, niet meer achteruit eraf zonder schade).

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

CARRELECT
Starter
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 mei, 2010 11:23

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door CARRELECT »

Hoi Remko,mooie Iveco combi heb je daar gebouwd.
heb nog een foto van een een oudere Iveco trekker/oplegger combi van S F van Vliet bv uit Baarn .
lijkt mij ook wel geschikt in deze topic.
Groeten;CARRELECT.
Bijlagen
CCF28122010_00017.jpg
CCF28122010_00017.jpg (68.51 KiB) 7635 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Remko »

CARRELECT schreef:Hoi Remko,mooie Iveco combi heb je daar gebouwd.
heb nog een foto van een een oudere Iveco trekker/oplegger combi van S F van Vliet bv uit Baarn .
lijkt mij ook wel geschikt in deze topic.
Groeten;CARRELECT.
Mooie truck, maar niet helemaal geschikt hier, dit is namelijk voor modellen. ;)

Nog wat foto's van de Sevriens met andere ladingen.

YTONG blokken van Zapf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klinkers, eveneens van Zapf.

Afbeelding

Afbeelding

Losse stapels.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Trucks met stenentrailer [1:50]

Bericht door Remko »

De prachtige Volvo FH03 van Besselsen Barneveld met WSI Stelcon platen. Hier ben ik nog rongen voor aan het bedenken. Ik weet nog niet precies hoe ik die ga maken. :?

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, vacuümpomp is nu volledig functioneel. (C) (C)

Afbeelding

Afbeelding

Geheim van de smid, twee magneetjes in de behuizing van de vacuümpomp, en een gegalvaniseerd ringetje onder de plaat gelijmd.

Afbeelding

Naast de standaard stelcon platen heb ik ook nog iets grotere betonnen vloerplaten.

Afbeelding

Links, origineel, rechts aangepast voor 1:50.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vrachtwagens”