Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Post hier alle informatie over modellen van bouwmachines.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
katodriver
Starter
Berichten: 820
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 22:05
Locatie: heerde

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door katodriver »

dat ziet er netjes uit remko word zo een woeste machine (Y)
de 'GRUTTE BEAR" DE WAARDBV.NL

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

katodriver schreef:dat ziet er netjes uit remko word zo een woeste machine (Y)
Wordt inderdaad een stuk mooier dan ik zelf verwacht had. Maar goed, met de jaren leer je ook wat natuurlijk. En als je af en toe tegen de juiste materialen aanloopt helpt dat ook goed mee. Ik heb sinds kort van Bison een kneedbare 2-componenten lijm. Als je het snijd is het heel zacht, dan kneden en aanbrengen. Uit laten harden (binnen een uur is het kei-hard) en alles zit zo vast als een huis. Ideaal spul! Als het helemaal goed uitgehard is kan je er alles mee doen, zagen, schilderen, verfen, boren en zelfs draad tappen. Ook de secondelijm met kwast werkt perfect. Veel betere dosering (dus netter) dan wanneer je het gewoon uit een knijpflesje laat komen.

Op de planning staan nu nog een verwisselbare overslaggiek, met kort koppelstuk voor ofwel een overslaglepelsteel, gewone lepelsteel of zware schrootschaar van Labounty, en een grotere / zwaardere korte triple-graafgiek (zoals van Groningen ook op de 870 heeft). Voor de Multi-User giek heb ik vandaag de kleine Wimmer kantelbak van Himobo binnen gekregen. Deze past er heel mooi op, en is een stuk kleiner dan ik dacht. Ik zal er morgen wat foto's van plaatsen.

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door martin 520 »

Remko schreef:
katodriver schreef:dat ziet er netjes uit remko word zo een woeste machine (Y)
Wordt inderdaad een stuk mooier dan ik zelf verwacht had. Maar goed, met de jaren leer je ook wat natuurlijk. En als je af en toe tegen de juiste materialen aanloopt helpt dat ook goed mee. Ik heb sinds kort van Bison een kneedbare 2-componenten lijm. Als je het snijd is het heel zacht, dan kneden en aanbrengen. Uit laten harden (binnen een uur is het kei-hard) en alles zit zo vast als een huis. Ideaal spul! Als het helemaal goed uitgehard is kan je er alles mee doen, zagen, schilderen, verfen, boren en zelfs draad tappen. Ook de secondelijm met kwast werkt perfect. Veel betere dosering (dus netter) dan wanneer je het gewoon uit een knijpflesje laat komen.

Op de planning staan nu nog een verwisselbare overslaggiek, met kort koppelstuk voor ofwel een overslaglepelsteel, gewone lepelsteel of zware schrootschaar van Labounty, en een grotere / zwaardere korte triple-graafgiek (zoals van Groningen ook op de 870 heeft). Voor de Multi-User giek heb ik vandaag de kleine Wimmer kantelbak van Himobo binnen gekregen. Deze past er heel mooi op, en is een stuk kleiner dan ik dacht. Ik zal er morgen wat foto's van plaatsen.
He Remko,
Wordt het "even" wachten op de Hitachi 870 van WSI die nog in ontwikkeling is? Want daar zou perfect zo'n tripple giek op geplaatst kunnen worden (Y) (Y)
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

martin 520 schreef:He Remko,
Wordt het "even" wachten op de Hitachi 870 van WSI die nog in ontwikkeling is? Want daar zou perfect zo'n tripple giek op geplaatst kunnen worden (Y) (Y)
Wat ik gehoord heb komt er misschien ook wel een sloopmachine van de 870 uit. Maar persoonlijk hoop ik dan op de uitvoering van Euro-Demolition. Vooral vanwege die speciale giek. We zullen wel zien, eerst maar eens afwachten tot de gewone 870 uitkomt. Ben wel benieuwd naar het model, na Bemmel heb ik er niets meer over gehoord... Hopelijk is 'ie verkrijgbaar voor Kerst.

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door martin 520 »

Remko,
Waarschijnlijk ken je deze site al; maar toch nog even een leuke link over de ontwikkelingen bij WSI.
http://www.truckmodel.nl/research/wsi-m ... d_233.html
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Ik heb wat veranderd aan de Multi-User giek. Ik was niet helemaal tevreden dat deze niet kon inklappen voor transport, dus losgehaald, uitgefreesd, en weer teruggeplaatst. Koppelstuk is nu een stukje schuiner gezet, en de giek kan mooi inklappen.
Liebherr R 954 C Litronic HRD 043.jpg
Liebherr R 954 C Litronic HRD 043.jpg (101.97 KiB) 2242 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Foto 2...
Liebherr R 954 C Litronic HRD 044.jpg
Liebherr R 954 C Litronic HRD 044.jpg (101.65 KiB) 2242 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Ingeklapt... Met twee andere bakken ernaast, de grote Vleugelbak, en de kleine Wimmer kantelbak van Himobo.
Liebherr R 954 C Litronic HRD 045.jpg
Liebherr R 954 C Litronic HRD 045.jpg (96.73 KiB) 2242 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Ik heb er ook een Norscot 904C snelwissel opgezet. Maar wellicht dat deze vervangen wordt door een snelwissel van de A 924 C.

Norscot A 904 C kantelbak..
Liebherr R 954 C Litronic HRD 046.jpg
Liebherr R 954 C Litronic HRD 046.jpg (70.53 KiB) 2242 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr R 954 C Litronic HRD [1:50 - zelfbouw]

Bericht door Remko »

Snelwissel...
Liebherr R 954 C Litronic HRD 048.jpg
Liebherr R 954 C Litronic HRD 048.jpg (53.82 KiB) 2242 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Bouwmachines”