Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
Moderator: Jorn
Advertentie post before
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
...
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 013.jpg (162 KiB) 3386 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
Vergeleken met de Liebherr A 954 C HRD.
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 014.jpg (144.03 KiB) 3385 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
Laatste. Ben nog niet helemaal tevreden. Natuurlijk komt de reguliere triple giek er nog gewoon op. Eventueel met de iets zwaardere (standaard) lepelsteel. Verder zit ik ook nog te denken aan een telescoop giek. Ik heb al een idee, en dan komt de pinhoogte op zo'n 173 cm (86,5 meter). Klinkt al een stuk beter dacht ik zo. Bovendien wordt mijn Hitachi ZX 1000 ook al een 50 meter machine, en dan is de Cat 5110B toch een beetje te zwaar voor die 'beperkte' hoogte. Waarschijnlijk dus een kortere "Heavy Duty" HRD giek. Zo rond de 40 of 45 meter met een tool van 10 tot 15 ton.
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 015.jpg (145.63 KiB) 3375 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
De HRD giek was op zich een leuk idee, maar deze machine is toch eigenlijk meer geschikt als drager voor een zware schaar. En veel groter dan de LaBounty MSD 9500R worden ze niet...
Hoewel de schaar zeer zwaar is, zijn de cilinders sterk genoeg om 'm rechtop te houden. Alleen moet er wel wat meer ballast in de kont, want de kraan wordt zo wel heel zwaar aan de voorzijde. Met de normale onderwagen zou 'ie al omgevallen zijn. De cilinder van het broekstuk naar het eerste giekdeel wordt nog vervangen door twee cilinders, maar ik moet nog even een geschikte maat zoeken. Zelfde geld voor de lepelsteel cilinder, deze is te lang, dus zal waarschijnlijk vervangen worden door de normale Cat 5110B lepelsteel cilinder.
Hoewel de schaar zeer zwaar is, zijn de cilinders sterk genoeg om 'm rechtop te houden. Alleen moet er wel wat meer ballast in de kont, want de kraan wordt zo wel heel zwaar aan de voorzijde. Met de normale onderwagen zou 'ie al omgevallen zijn. De cilinder van het broekstuk naar het eerste giekdeel wordt nog vervangen door twee cilinders, maar ik moet nog even een geschikte maat zoeken. Zelfde geld voor de lepelsteel cilinder, deze is te lang, dus zal waarschijnlijk vervangen worden door de normale Cat 5110B lepelsteel cilinder.
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 016.jpg (138.92 KiB) 2963 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
...
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 017.jpg (137.63 KiB) 2965 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
...
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 018.jpg (157.46 KiB) 2965 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
Laatste, samen met de Hitachi ZX 1000.
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 019.jpg (149.44 KiB) 2964 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
Kleine update. Model is nu voorzien van een lepelsteel (van de Joal 1:32 Komatsu PC 400), andere lepelsteel cilinder (originele Caterpillar 5110B) en nieuwe rupsen (Komatsu PC 1100). Er komt waarschijnlijk een lepelsteel van de Komatsu PC 1100 op. Deze is ongeveer even lang, maar net iets stoerder met de dubbele bakcilinders. Hier is het model voorzien van een zware hamer. Misschien dat ik de Atlas Copco HB 10000 er nog aan ga hangen. Deze is wel geen 1:50, dus aan de lepelsteel gaat niet lukken, maar misschien wel voorzien van een giek koppelstuk direct aan de tweede giek in plaats van de lepelsteel. Ik heb echter geen idee hoe lang die hamer is, dus misschien past het wel niet.
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 021.jpg (140.67 KiB) 2858 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
...
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 022.jpg (155.21 KiB) 2859 keer bekeken
Re: Cat 5110 B TRIPPLE [1:50]
Grote graafbak. Kan 'ie de concurrentie met de Hitachi EX 1200 van Van Leeuwen aan...
- Bijlagen
-
- Caterpillar 5110B Demolition 023.jpg (156.25 KiB) 2859 keer bekeken