Riool Reconstructie in Landgraaf door de firma Kurvers

Post hier al je reportages over speciale werken.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Riool Reconstructie in Landgraaf door de firma Kurvers

Bericht door Roger van Nispen »

Peter, als ik het goed zie, is het een vrij smalle sleuf en ik zie er maar 1 put in staan, dus ik denk dat het geen gescheiden rioolstelsel is.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Riool Reconstructie in Landgraaf door de firma Kurvers

Bericht door Peter_S »

Roger van Nispen schreef:Peter, als ik het goed zie, is het een vrij smalle sleuf en ik zie er maar 1 put in staan, dus ik denk dat het geen gescheiden rioolstelsel is.
Daar ben ik ook bang voor Roger en dat is dus een (grote) gemiste kans voor de gemeente. Bij ons in Rhenen wordt bij riool vernieuwing per definitie een dubbel riool gelegd waarbij het regenwater riool vaak groter is dan het riool voor het afvoer van het vervuilde water. Met infiltratiepijpen kun je zelfs het regenwater ter plekke laten terugvloeien in de bodem.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
timajanssen31
Forumlid
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
Locatie: Heteren

Re: Riool Reconstructie in Landgraaf door de firma Kurvers

Bericht door timajanssen31 »

Woon jij Peter op een hele andere bodemstructuur als daar in Limburg. Het is net een vergiet daar op de berg.
Probeer maar een infiltratie riool te leggen in de Betuwe. Daar moet je gaan werken met wadi's of lozen op een afwaterende sloot.
P u't komt goed

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Riool Reconstructie in Landgraaf door de firma Kurvers

Bericht door Peter_S »

Andere bodemstructuur of niet. Je kunt altijd een separaat riool aanleggen en dan middels een wadi, of hoe dan ook, het regenwater gescheiden afvoeren van het rioolwater. Water dat niet vervuild is hoef je namelijk niet te reinigen. Scheelt een beetje in de capaciteit van de rioolwaterzuivering als je het regenwater niet hoeft te reinigen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Ronald82x
Forumlid
Berichten: 9520
Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)

Re: Riool Reconstructie in Landgraaf door de firma Kurvers

Bericht door Ronald82x »

Peter_S schreef:Mooie foto's en reportage Ronald. Weet jij nog, vrees van niet, of er een gescheiden riool systeem wordt aangelegd om het regenwater apart van het vuile water af te voeren.
Zover ik terplekke kon zien een enkel systeem maar eerlijk gezegd hebt ik daarvoor te weinig kennis om dat goed te kunnen beoordelen maar aangezien er al mensen zijn die al gereageerd hebben en die wel de ervaring hebben laat ik dat aan hen over om op je vraag een antwoord te geven.

Ik weet wel dat er hier in waubach bij de nieuwbouw van het winkelcentrum een gescheiden systeem komt, die informatie heb ik van de uitvoerder zelf. Deze werkzaamheden zullen nog dit najaar starten.

Mvg,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!

Plaats reactie

Terug naar “Werkreportages”