Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Post hier al je reportages over speciale werken.

Moderator: André

Advertentie post before
xman
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 14:37
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door xman »

Ron, Wordt de Bumblebee niet meer gebruikt als stingerbarge??
Ik weet wel dat de Bumblebee nog in China ligt met het andere deel van de stinger.

Iron Lady en Bumblebee zijn allebei gemaakt in China ;)
Foute maten gelden niet!

Ron H
Starter
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 9 jun, 2008 11:42
Locatie: Minderhout (B)

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door Ron H »

"Destijds" zouden er ook twee pontons komen; de "Stinger-barge" en "Cargo-barge". Misschien wel wat té specifiek benoemd, want ik verwacht dat beide even groot hadden geweest aangezien ze beide in het slot moeten passen en dan ook zo groot mogelijk zullen worden ontworpen en nog eens redundant zullen zijn.

Ik weet niet welk deel nog komt, maar het lijkt mij dan nog te gaan om het "laatste" station op de firing line. Ik vermoed dat dit dan de grote lier in een unit zal zijn voor de verstelling van de stinger. Onlangs dacht ik dat deze voor de terugreis al tijdelijk op het achterdek stond opgesteld. Daar staat nu ook een grote witte unit, maar die lijkt mij dan toch nog bij de lasstraat zelf te horen.

Gezien de tijd en dat de Bumblebee dan nu nog in China ligt, lijkt het mij dat de stinger "spoedig" op de Iron Lady komt te liggen, temeer omdat daar de Bumblebee al iets aan lading heeft. Maar het zal wel blijken.

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door buddie »

Ron H schreef:"Destijds" zouden er ook twee pontons komen; de "Stinger-barge" en "Cargo-barge". Misschien wel wat té specifiek benoemd, want ik verwacht dat beide even groot hadden geweest aangezien ze beide in het slot moeten passen en dan ook zo groot mogelijk zullen worden ontworpen en nog eens redundant zullen zijn.

Ik weet niet welk deel nog komt, maar het lijkt mij dan nog te gaan om het "laatste" station op de firing line. Ik vermoed dat dit dan de grote lier in een unit zal zijn voor de verstelling van de stinger. Onlangs dacht ik dat deze voor de terugreis al tijdelijk op het achterdek stond opgesteld. Daar staat nu ook een grote witte unit, maar die lijkt mij dan toch nog bij de lasstraat zelf te horen.

Gezien de tijd en dat de Bumblebee dan nu nog in China ligt, lijkt het mij dat de stinger "spoedig" op de Iron Lady komt te liggen, temeer omdat daar de Bumblebee al iets aan lading heeft. Maar het zal wel blijken.
interessant, Ron! Ben benieuwd hoe ze dat deel van de puzzel hebben vormgegeven. Tijd zal het leren. :leuk

Hier nog een filmpje van het vertrek uit China:

m.youtube.com/watch?v=yqz2e0_YMOE
Laatst gewijzigd door buddie op zo 30 nov, 2014 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

xman
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 14:37
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door xman »

Hier zie je het gedeelte wat ik bedoel: http://www.sarc.nl/locopias/references/item/bumblebee
Het stinger transition frame (stf), hier zitten de laatste 4 stations in.
Foute maten gelden niet!

Ron H
Starter
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 9 jun, 2008 11:42
Locatie: Minderhout (B)

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door Ron H »

Inderdaad ja, dat deel. Toch nog groter dan mij bijstond. En goed mogelijk dat het setje daarmee idd op de Bumblebee komt.

Ron H
Starter
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 9 jun, 2008 11:42
Locatie: Minderhout (B)

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door Ron H »

Die stinger kan wel even aan de kant.... Zie de berichten over South-stream van heden.

Jelmer
Starter
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 5 feb, 2007 20:59
Locatie: Verderop

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door Jelmer »


simonklein
Starter
Berichten: 744
Lid geworden op: zo 29 mei, 2005 16:32
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: Monteren van stinger pijpenlegger door Aertssen Kranen

Bericht door simonklein »

Ron H schreef:De splinternieuwe ponton Iron Lady van Allseas is vanuit het Verre Oosten in Rtd aangekomen. Eerste ponton in vloot.
Ponton zal imo ingezet gaan worden voor het invaren van de stinger. Past immers als ladingbarge ook precies in het slot.

Voorheen was er nog sprake van een stingerbarge EN cargobarge.

Edit: VO kan ook Roemenie zijn.

:)
Bijlagen
42323b74-419b-4265-a525-61ef7c731572-original.jpeg
42323b74-419b-4265-a525-61ef7c731572-original.jpeg (58.16 KiB) 4955 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Werkreportages”