Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Post hier al je reportages over speciale werken.

Moderator: André

Advertentie post before
cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door cjsiku »

boertje schreef:
cjsiku schreef:Nee deze word nog steeds gebruikt om de bovenleiding te corrigeren als het spoor is geschift danwel omhoog is gehaald :)
moet ook wel is een vaste maat,bovenkant ladder.je kan niet van je krol met werkbak uit gaan,me ouwe 1304 -zw zakte over een stuk van 300m wel 4-5 cm op ze hefcil.dit was wel ophet eind van ze loopbaan. ;N
Ja dat komt me wel bekend voor ja ! Ik maak m 9 van de 10 keer vast aan de werkbak met een stukje koperdraad, kunnen de heren toch comfortabel reizen en hebben ze hun vaste hoogte erbij :)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door boertje »

eigelijk word de A-ladder gedoogt,hij is eigelijk al een jaar of wat verboden.vroeger werd ie veel gebruikt om tussen de treinenloop door werkzaamheden te verrichten onder spanning.dit kon omdat ie van hout is met kunststof wielen.en als er een trein aankwam werd de ladder uit het spoor getild,dit is al jaren niet meer denkbaar......plus wat deden de jongens als ze er niet goed bij konden,ze kantelde de ladder tegen de bovenleiding!!hier zijn ook ongelukken mee gebeurt,en de ouwe versie woog meer de 25kg,dus mocht ie niet meer getild worden(arbo)...........
Bijlagen
plaatsen%20hangdr_bmp.jpg
plaatsen%20hangdr_bmp.jpg (32.5 KiB) 2160 keer bekeken

Gebruikersavatar
Ralph_sgb
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 2 nov, 2009 15:13
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door Ralph_sgb »

Hoi,

Een zeer leuke fotoreportage. Ook leuk om te zien dat onze museumlocs, zo'n kleine Sik, ook er nog in dienst was bij de NS. Heeft ie toch een leuk Weg & Werken verleden. Nu bevind de 264, want daar hebben we het over (de foto van de 264 staat op pagina 5), zich in de toestand zoals de machine in 1934-1936 aan de NS afgeleverd is. Althans cosmetisch dan. De motor die erin ligt is nog van de jaren '60. Maar ooit zal het originele type erin geplaatst worden.

Laat zulke reportages maar komen:-).

Ralph.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.

Railroad
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 25 mar, 2011 20:58

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door Railroad »

Mooie foto reportage Peter.
Zelf ben ik hier aan het cunet graven met de Krol Atlas 1404 samen met jasper de leeuw van strukton met zijn Krol een Faun.
Leuk om weer eens terug te zien, is een mooie klus geweest. (Y) (Y) (Y)

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door boertje »

zat al te kijken,dacht eerst aan je broer.jij had toen al je liebherr,henk? (kom eens op met ouwe foto,s :D )
en haal jij ook dat sein weg,dat is toch ook een kraan van v/d mheen?

Railroad
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 25 mar, 2011 20:58

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door Railroad »

Heb je mis Jeroen, mijn eerste liebherr 900B van 1987 t/m 1990.
Daarna Atlas 1404 t/m 1996, toen weer een liebherr 900 litronic en vervolgens weer Atlas.
Dat sein ben ik aan het weg halen, ben daar de hele klus geweest van begin tot het eind.
Wat de foto's betreft die ben ik vergeten te maken, maar wie weet van het werk GVB. :D :D :D

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door Peter_S »

Railroad schreef:Mooie foto reportage Peter.
Zelf ben ik hier aan het cunet graven met de Krol Atlas 1404 samen met jasper de leeuw van strukton met zijn Krol een Faun.
Leuk om weer eens terug te zien, is een mooie klus geweest. (Y) (Y) (Y)
Hallo Railroad,

Grappig te lezen dat jij je zelf terugziet in een reportage van mijn hand. Deze reportage dateert uit mijn "begintijd" als razende reporter van spoorwerkzaamheden.

@ Jeroen en Railroad; viewtopic.php?f=233&t=13582&start=180 voor meer foto's van de krol van v/d Mheen bij het vellen van het sein.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wisselvernieuwing in Hilversum 1 en 2 mei 1993

Bericht door Peter_S »

@ Jeroen, Marcel, Ralp en anderen,

Dank voor jullie complimentjes, en aanvullingen, op deze reportage. Als afsluiting nog een plaatje van een trein, ik weet het hoort hier eigenlijk niet thuis, langs het noodperron.

Zoals in de reportage al uiteengezet bleef het treinverkeer, zij het met beperkingen, gewoon doorgaan. De treinen tussen Utrecht en Hilversum reden niet maar de treinen tussen Naarden-Bussem en Baarn, zeg maar het baanvak Amsterdam Amersfoort, reden wel en stopte in Hilversum langs een speciaal daarvoor aangelegd noodperron.

Kom daar heden ten dage nog meer eens om dat men voor één weekeinde een noodperron bouwt om de treindienst, zij het met beperkingen, aan de gang te houden.

Het volgend "klusje" wat jullie van mij tegemoet kunnen zien is de ombouw van de Transformatorweg aansluiting nabij Amsterdam, destijds uitgevoerd door Railbouw Leerdam.
Bijlagen
10415 verkleind.jpg
10415 verkleind.jpg (181.42 KiB) 1896 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

Plaats reactie

Terug naar “Werkreportages”