Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Post hier al je reportages over speciale werken.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door Peter_S »

De fietsbrug zit inmiddels vast aan de spoorbrug en de eerste van de vele stroppen zijn ook al losgemaakt. Hopenlijk krijgt eenieder nu enigzins een beeld op wat voor ingewikkelde manier de brug in de takels van de bokken hing. Hierbij moet nog worden opgemerkt dat de beide buitenste bokken een andere manier van aanslaan hadden dan de beide bokken die in het midden lagen. Aan de buitenzijde is de boog veel lager en helt ook niet zover voorover.

Met vr. gr.

Peter Schoeber
Bijlagen
42888 resize tbv BMF.jpg
42888 resize tbv BMF.jpg (67.16 KiB) 3377 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door Peter_S »

Met vereende krachten wordt een harpsluiting weer gesloten nadat de strop van het hijsoog was verwijderd.

Met vr. gr.

Peter Schoeber
Bijlagen
42892 resize tbv BMF.jpg
42892 resize tbv BMF.jpg (56.33 KiB) 3376 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door Peter_S »

De vier bokken zijn inmiddels losgemaakt van de brug en hebben enkele meters afstand genomen van de brug. Vanwege het slechte weer hield ik het met deze opname ook maar voor gezien en heb het splitsen van de bokken en bakken alsmede het afmeren van het een en ander aan de kade niet meer afgewacht.

Dit was mijn laatste bijdrage aan dit topic en ik hoop dat eenieder nu een beeld heeft gekregen van het plaatsen van de rivieroverspanning. Wat mij betreft gaat deze werkreportage, net zoals een aantal andere werkreportages, naar een nieuwe map "voltooide werkreportages" :D want ik geloof niet dat er nog veel toegevoegd kan worden aan dit topic wat door enkele personen op een leuke wijze is gevuld.

Met vr. gr.

Peter Schoeber

PS inmiddels heb ik alweer wat "losse flodders" verzameld die ik binnenkort zal plaatsen onder de desbetreffende topics. Wat uitgebreidere werkreportages kunnen jullie ook nog tegemoet zien, als er tenminste behoefte aan bestaat, maar deze kosten mij de nodige tijd die op dit moment een beetje schaars voor handen is.
Bijlagen
42895 resize tbv BMF.jpg
42895 resize tbv BMF.jpg (60.7 KiB) 3373 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door buddie »

Peter_S schreef:De vier bokken zijn inmiddels losgemaakt van de brug en hebben enkele meters afstand genomen van de brug. Vanwege het slechte weer hield ik het met deze opname ook maar voor gezien en heb het splitsen van de bokken en bakken alsmede het afmeren van het een en ander aan de kade niet meer afgewacht.

Dit was mijn laatste bijdrage aan dit topic en ik hoop dat eenieder nu een beeld heeft gekregen van het plaatsen van de rivieroverspanning. Wat mij betreft gaat deze werkreportage, net zoals een aantal andere werkreportages, naar een nieuwe map "voltooide werkreportages" :D want ik geloof niet dat er nog veel toegevoegd kan worden aan dit topic wat door enkele personen op een leuke wijze is gevuld.

Met vr. gr.

Peter Schoeber

PS inmiddels heb ik alweer wat "losse flodders" verzameld die ik binnenkort zal plaatsen onder de desbetreffende topics. Wat uitgebreidere werkreportages kunnen jullie ook nog tegemoet zien, als er tenminste behoefte aan bestaat, maar deze kosten mij de nodige tijd die op dit moment een beetje schaars voor handen is.
Die behoefte is er zeker! Ik vind het fantastisch om dit te zien, een soort samenwerking tussen mens en machine die ervoor zorgt dat dit soort enorme constructies op de millimeter nauwkeurig geplaatst kan worden. Neem de tijd ervoor, want de verhalen erachter zijn ook heel interessant om te lezen. Thumbs up !

Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door Buntjuuh »

Top Peter.

Ik kijk er ook naar uit, mede naar de info die bijtijds zal verschijnen over het fotograferen in de nacht.

Grt Wiebrand

henricus
Forumlid
Berichten: 6350
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 18:21

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door henricus »

nog enkele plaatjes van Nijmegen ik was erzelf bij.
Bijlagen
P1010423.JPG
P1010423.JPG (39.01 KiB) 3046 keer bekeken

henricus
Forumlid
Berichten: 6350
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 18:21

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door henricus »

het waren stukken van 100 ton
Bijlagen
P1010424.JPG
P1010424.JPG (28.89 KiB) 3046 keer bekeken

henricus
Forumlid
Berichten: 6350
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 18:21

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door henricus »

...........
Bijlagen
P1010425.JPG
P1010425.JPG (42.15 KiB) 3046 keer bekeken

henricus
Forumlid
Berichten: 6350
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 18:21

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door henricus »

............
Bijlagen
P1010426.JPG
P1010426.JPG (48.92 KiB) 3045 keer bekeken

henricus
Forumlid
Berichten: 6350
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 18:21

Re: Fietsverbinding "de Snelbinder" Nijmegen

Bericht door henricus »

............
Bijlagen
P1010427.JPG
P1010427.JPG (44.09 KiB) 3045 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Werkreportages”