Leest dit eerst!

Post hier al je reportages over speciale werken.

Moderator: André

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Leest dit eerst!

Bericht door Wilco »

Welkom in dit forumdeel, voor het posten in dit forumdeel gelden wel enkele regels om het voor iedereen interresant te houden, welke hier zijn te vinden:
  • De reportage moet bestaan uit voldoende en gevarieerde foto's
  • De reportage moeten voorzien zijn van een duidelijke en vooral leesbare uitleg.
  • Reportages die niet aan de eisen voldoen worden aangepast dan wel terug gezet naar de categorie waar ze dan thuishoren zonder enige waarschuwing.
  • De moderators zullen de reportages zonder waarschuwing aanpassen daar waar het de kwaliteit ten goede komt.
  • Werk reportages; het project dient duidelijk omschreven te worden, waarbij alle machines in woord en beeld aan bod komen.
  • Materieel reportages; een duidelijke beschrijving van een, bij voorkeur nieuwe en speciale, machine, zowel in woord als in beeld.
  • Bedrijfsreportage; beschrijving van het bedrijf waarbij alle aspecten (geschiedenis, werkwijze, materieel) aan bod komen, ook weer in woord en beeld.

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Bericht door johanneuteboom »

Hallo Wilco, ik vind het jammer dat je nu met deze uitleg komt, wel is het een leuk idee om het op door jou beschreven manier te gaan doen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik dacht maar niet teveel uitleg te geven, daar ik denk dat er door sommige irrietaties opgewekt worden. Graag hoor ik wat je er van vind, want ik weet natuurlijk wel bij elke foto een verhaal. Gr. Johan p.s blijft het zo dat er alleen BMF leden naar kunnen kijken.

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

johanneuteboom schreef:Graag hoor ik wat je er van vind, want ik weet natuurlijk wel bij elke foto een verhaal
Het reportage-gedeelte wordt een gedeelte waar echt uitgebreide reportages in komen met speciale werken, machines en bedrijven. Voor de andere werken met wat minder uitleg en foto's kun je gewoon de andere rubrieken nog gebruiken. Wij gebruiken dit gedeelte van het forum vooral om dus de speciale gevallen uit te lichten en zo hebben we ook een goed platform om een topic van de maand aan te merken. De reportage over jouw Jumbo Y70 kan bijv. wel goed bij de machinereportages geplaatst worden. (welke ik dan ook zal gaan verplaatsen)

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Er staan regelmatig speciale aankondigingen op het forum over een machine welke in gebruik genomen wordt door een bedrijf, of iets nieuws wat op de weg komt. Een voorbeeld hiervan is het topic over de Strator. Is het jullie bedoeling om dit soort meldingen / reportages dan ook in dit gedeelte te plaatsen? Lijkt mij wel logisch namelijk. Zo is het voor een ieder makkelijk terug te vinden.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

ik denk dat wilco vooral ook bedoeld dat er en duidelijke omschrijving moet komen. natuurlijk geen complete verhalen bij elke foto maar wel wat meer dan foto, foto, foto en nog een, nog een, nog een.

je begrijpt zelf ook wel dat en foto leuk is maar vaak niet alles zegt. en als je dan naar 15 foto's moet kijken waar alleen maar nog een bij staat dan wordt het niet boeiender.
ik ben gek maar niet achterlijk

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

Remko schreef:Er staan regelmatig speciale aankondigingen op het forum over een machine welke in gebruik genomen wordt door een bedrijf, of iets nieuws wat op de weg komt. Een voorbeeld hiervan is het topic over de Strator. Is het jullie bedoeling om dit soort meldingen / reportages dan ook in dit gedeelte te plaatsen? Lijkt mij wel logisch namelijk. Zo is het voor een ieder makkelijk terug te vinden.
Dit ligt er natuurlijk aan wat voor bericht het is, wanneer het een persbericht is dan komt dit waarschijnlijk gewoon bij het destbetreffende merk te staan.

Leek
Starter
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 sep, 2007 19:27
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Leek »

Als iemand een reportage maakt is het dan de bedoeling dat alleen foto's en tekst van de topicstarter in komen te staan of mogen andere mensen ook reacties plaatsen b.v. foto's van het zelfde werk ?

Gebruikersavatar
bleiblei
Starter
Berichten: 370
Lid geworden op: ma 26 feb, 2007 11:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door bleiblei »

kapteinron schreef:ik denk dat wilco vooral ook bedoeld dat er en duidelijke omschrijving moet komen. natuurlijk geen complete verhalen bij elke foto maar wel wat meer dan foto, foto, foto en nog een, nog een, nog een.

je begrijpt zelf ook wel dat en foto leuk is maar vaak niet alles zegt. en als je dan naar 15 foto's moet kijken waar alleen maar nog een bij staat dan wordt het niet boeiender.
Het is wel de bedoeling dat er wat meer tekst bij komt.
Denk aan bijvoorbeeld een inleidend verhaal wat er gaat gebeuren en bij alle foto's een duidelijke uitleg wat er gaat gebeuren. Een heel mooi voorbeeld daarvan is dit topic:
viewtopic.php?t=12054
Voor mij is dit een topic wat als leidraad gebruikt moet worden bij het maken van een reportage.

Plaats reactie

Terug naar “Werkreportages”