Restauratieproject: Werklust OL 507
Moderator: André
Advertentie post before
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Men moest ook met het rempedaal van rechts voor naar links achter, wordt qua stangenstelsel ook niet makkelijker. een olieleiding is het makkelijkst te buigenBart Laadschop schreef:De originele fordson remmen die op eigenlijke tractor achterbrug zitten waren bij de tractoren gewoon mechanisch.Werklust plaatste er een remcilindertje tussen zodat er wat krachtiger geremd kon worden,waarschijnlijk omdat het gewicht nogal wat is toegenomen door de hele opbouw.
De heren bij het wegenbouwmuseum te Harderwijk vertelden dat ze nog nooit zo hard gewerkt hadden als toen mijn inmiddels overleden oud-collega hen kwam helpen zon OL 507 opknappen... Het ging nog net zo fanatiek als toen hij in de jaren 50 die dingen nieuw bouwde, ALLES MOEST werken en in originele conditie gebracht worden.. Het was de enige machine van het museum waarvan ALLES werkte en er geen speling op het stuur zat, want als Theo ergens fanatiek op werd, wee je gebeente als je niet in dezelfde snelheid met m mee ging.. 75 jaar en rende s'ochtends voor 't jonge volk uit de werkplaats inBart Laadschop schreef:Het gaat allemaal wel traag maar op een dag is ie klaar
- Bart Laadschop
- Starter
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
- Locatie: someren
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Ik had wel ff m'n twijfels of er oliedruk was, bij de vuldop in de kleppendeksel bleef het nogal droog. Daarom de kleppendeksel er maar af gehaald en er kwam gelukkig wel olie,de spetters zitten op de slang van de inlaat
- Bijlagen
-
- werklust ol507 22-05-2014 006.JPG (162.2 KiB) 3684 keer bekeken
wie bewust klust...Werklust
- gijsbertus
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 37802
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
- Locatie: Kesteren
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Het motortje nix mis mee.
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
zijn bijna onverslijtbaar
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- Bart Laadschop
- Starter
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
- Locatie: someren
- Bart Laadschop
- Starter
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
- Locatie: someren
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Heb nog een filmpje gevonden en het is eindelijk gelukt om het hierop te krijgen
Is van de eerste try out tijdens de higro dagen in Vught en zijn de eerste bakken (bakjes) zand na jaren van stilstaan.
Is van de eerste try out tijdens de higro dagen in Vught en zijn de eerste bakken (bakjes) zand na jaren van stilstaan.
wie bewust klust...Werklust
- Mecalac-fan
- Forumlid
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
- Locatie: Maurik
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Mooie film Bart dit was in Vught jl september
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Hij leeft weer super gedaan
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Mooi werk, en hij schuift nog best!
Re: Restauratieproject: Werklust OL 507
Wanneer je gaat restaureren, dan moet ook alles in origimeele staat terug worden gebracht! Mijns inziens is dit goed voor elkaar gekomen! Weer een werklust gered van de schroothoop!Sjanzo schreef:Men moest ook met het rempedaal van rechts voor naar links achter, wordt qua stangenstelsel ook niet makkelijker. een olieleiding is het makkelijkst te buigenBart Laadschop schreef:De originele fordson remmen die op eigenlijke tractor achterbrug zitten waren bij de tractoren gewoon mechanisch.Werklust plaatste er een remcilindertje tussen zodat er wat krachtiger geremd kon worden,waarschijnlijk omdat het gewicht nogal wat is toegenomen door de hele opbouw.
De heren bij het wegenbouwmuseum te Harderwijk vertelden dat ze nog nooit zo hard gewerkt hadden als toen mijn inmiddels overleden oud-collega hen kwam helpen zon OL 507 opknappen... Het ging nog net zo fanatiek als toen hij in de jaren 50 die dingen nieuw bouwde, ALLES MOEST werken en in originele conditie gebracht worden.. Het was de enige machine van het museum waarvan ALLES werkte en er geen speling op het stuur zat, want als Theo ergens fanatiek op werd, wee je gebeente als je niet in dezelfde snelheid met m mee ging.. 75 jaar en rende s'ochtends voor 't jonge volk uit de werkplaats inBart Laadschop schreef:Het gaat allemaal wel traag maar op een dag is ie klaar
Sytzecat