Restauratieproject: Werklust OL 507

Post hier al je reportages over bouwmachines!

Moderator: André

Advertentie post before
Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door Sjanzo »

Bart Laadschop schreef:De originele fordson remmen die op eigenlijke tractor achterbrug zitten waren bij de tractoren gewoon mechanisch.Werklust plaatste er een remcilindertje tussen zodat er wat krachtiger geremd kon worden,waarschijnlijk omdat het gewicht nogal wat is toegenomen door de hele opbouw.
Men moest ook met het rempedaal van rechts voor naar links achter, wordt qua stangenstelsel ook niet makkelijker. een olieleiding is het makkelijkst te buigen ;)
Bart Laadschop schreef:Het gaat allemaal wel traag maar op een dag is ie klaar :D
De heren bij het wegenbouwmuseum te Harderwijk vertelden dat ze nog nooit zo hard gewerkt hadden als toen mijn inmiddels overleden oud-collega hen kwam helpen zon OL 507 opknappen... Het ging nog net zo fanatiek als toen hij in de jaren 50 die dingen nieuw bouwde, ALLES MOEST werken en in originele conditie gebracht worden.. Het was de enige machine van het museum waarvan ALLES werkte en er geen speling op het stuur zat, want als Theo ergens fanatiek op werd, wee je gebeente als je niet in dezelfde snelheid met m mee ging.. 75 jaar en rende s'ochtends voor 't jonge volk uit de werkplaats in :D (Y)

Gebruikersavatar
Bart Laadschop
Starter
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
Locatie: someren

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door Bart Laadschop »

Ik had wel ff m'n twijfels of er oliedruk was, bij de vuldop in de kleppendeksel bleef het nogal droog. Daarom de kleppendeksel er maar af gehaald en er kwam gelukkig wel olie,de spetters zitten op de slang van de inlaat
Bijlagen
werklust ol507 22-05-2014 006.JPG
werklust ol507 22-05-2014 006.JPG (162.2 KiB) 3683 keer bekeken
wie bewust klust...Werklust

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door gijsbertus »

Het motortje nix mis mee. (Y)

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door service man »

zijn bijna onverslijtbaar (Y)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Bart Laadschop
Starter
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
Locatie: someren

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door Bart Laadschop »

wie bewust klust...Werklust

Gebruikersavatar
Bart Laadschop
Starter
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
Locatie: someren

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door Bart Laadschop »

Heb nog een filmpje gevonden en het is eindelijk gelukt om het hierop te krijgen :D
Is van de eerste try out tijdens de higro dagen in Vught en zijn de eerste bakken (bakjes) zand na jaren van stilstaan.
wie bewust klust...Werklust

Gebruikersavatar
Mecalac-fan
Forumlid
Berichten: 4179
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
Locatie: Maurik

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door Mecalac-fan »

Mooie film Bart (Y) dit was in Vught jl september

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door service man »

Hij leeft weer (Y) super gedaan :leuk
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door daf3600 »

(Y) Mooi werk, en hij schuift nog best!

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door sytzecat »

Sjanzo schreef:
Bart Laadschop schreef:De originele fordson remmen die op eigenlijke tractor achterbrug zitten waren bij de tractoren gewoon mechanisch.Werklust plaatste er een remcilindertje tussen zodat er wat krachtiger geremd kon worden,waarschijnlijk omdat het gewicht nogal wat is toegenomen door de hele opbouw.
Men moest ook met het rempedaal van rechts voor naar links achter, wordt qua stangenstelsel ook niet makkelijker. een olieleiding is het makkelijkst te buigen ;)
Bart Laadschop schreef:Het gaat allemaal wel traag maar op een dag is ie klaar :D
De heren bij het wegenbouwmuseum te Harderwijk vertelden dat ze nog nooit zo hard gewerkt hadden als toen mijn inmiddels overleden oud-collega hen kwam helpen zon OL 507 opknappen... Het ging nog net zo fanatiek als toen hij in de jaren 50 die dingen nieuw bouwde, ALLES MOEST werken en in originele conditie gebracht worden.. Het was de enige machine van het museum waarvan ALLES werkte en er geen speling op het stuur zat, want als Theo ergens fanatiek op werd, wee je gebeente als je niet in dezelfde snelheid met m mee ging.. 75 jaar en rende s'ochtends voor 't jonge volk uit de werkplaats in :D (Y)
Wanneer je gaat restaureren, dan moet ook alles in origimeele staat terug worden gebracht! Mijns inziens is dit goed voor elkaar gekomen! Weer een werklust gered van de schroothoop!
Sytzecat

Plaats reactie

Terug naar “Materieelreportages”