Restauratieproject: Werklust OL 507

Post hier al je reportages over bouwmachines!

Moderator: André

Advertentie post before
ScaniaV8
Starter
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 8 sep, 2013 15:34
Locatie: Beilen

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door ScaniaV8 »

Ziet er weer prachtig uit en funktioneert weer prima.
Was wel een mooie machine om mee te werken. Alleen als je met mooi weer de kabine helemaal open geschoven had moest je wel goed uitkijken dat je je armen niet te ver naar buiten stak, werden er dan gelijk afgemaaid door de bedieningsstangen van de kiepbak die wel heel dicht langs de kabine bewogen. Gelukkig is mij dat nooit overkomen.
Meestal werkte ik er mee in de turf, maar soms ook in het zand/puin. Heb er ook een paar dagen mee moeten werken waarbij ik vrachtwagens, door gebrek aan ruimte, moest laden door middel van het over de kop mechanisme. Moest je wel zorgen dat je de bak niet al te vol had. Zoals op het filmpje is te zien gaat hij nogal met een schok over het hoogste punt heen en als je dan de bak te vol had viel al het zand boven op je kabine. Als je dat maar een keer in de gaten had was het geen probleem, gewoon de bak iets minder vol. Was eigenlijk wel een zeer vernuftig mechanisme.
De oudjes doen het nog best.

Gebruikersavatar
Bart Laadschop
Starter
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 27 dec, 2010 11:01
Locatie: someren

Re: Restauratieproject: Werklust OL 507

Bericht door Bart Laadschop »

De eerste keer de bak over de kop was ook een rare ervaring en deed het de eerste keer dan ook te langzaam (stationair) wat het gevolg had dat de bak recht boven de machine bleef steken. Hij komt op een dood punt als de hefcilinders recht onder de giek staan en dan gebeurt er niks meer. Een keer vooruit/achteruit en dan de bedieningshendel op zakken of heffen houden en dan is het opgelost maar tijdens het over de kop gaan wat gas geven is het beste hij is dan meteen over het dode punt heen. Het met zand in de bak over de kop gaan went verrassend vlug,de machine voelt best stabiel aan en na een tijdje doe je het al rijdend mits de ondergrond vlak is.
wie bewust klust...Werklust

Plaats reactie

Terug naar “Materieelreportages”