Hyundai Robex 800 LC-7
Moderator: Bouwmachineforum.nl
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Dit merk zeker, waarvan akte.
- Bijlagen
-
- Ook 2 pompen.jpg (42.63 KiB) 10237 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Hyundai Robex 800 LC-7A
Hyundai Robex 800 van Steenkorrel Recycling
Re: Hyundai Robex 800 LC-7
Als je deze kraan vergelijkt met andere in deze klasse vind ik de giek toch wel wat iel gebouwt en wat opvalt zijn de zeer smalle bussen onderin de hefcilinders.Ben benieuwd hoelang dit het uit gaat houden zeker in rosten en grote brokken puin.
Re: Hyundai Robex 800 LC-7
De nieuwe aanwinst van Steenkorrel in de haven:
- Bijlagen
-
- DSC_1656_1.JPG (85.29 KiB) 7117 keer bekeken
Re: Hyundai Robex 800 LC-7
... en op de thuisbasis in Amsterdam
- Bijlagen
-
- DSC_2022_1.JPG (87.98 KiB) 7957 keer bekeken
- Peter Voolstra
- Starter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: ma 4 jan, 2010 10:47
Hyundai Mastodont geleverd aan Beelen Amsterdam
Nadat hij de show had gestolen op de TKD in Barneveld is de ruim 83 ton wegende Hyundai R800LC-7A compleet gespoten in de bedrijfskleuren van de Beelen groep aangevoerd op diverse diepladers bij Beelen Amsterdam.
Beelen Amsterdam heeft geïnvesteerd in deze Mastodont voor het beladen van de pas eveneens door Van der Spek Vianen geleverde grootste rupsmobiele recyclingbreker van Europa. Deze 97 ton wegende roterende breker welke capaciteiten kan draaien tot 600 ton per uur is sinds 2 maanden actie bij Beelen in Amsterdam.
De activiteiten op het gebied van puinrecycling zijn gebundeld in een aparte werkmaatschappij van de Beelen groep. Beelen reststoffen houd zich volledig bezig met het verwerken van puin en de handel en levering van granulaten. De activiteiten kunnen ook voor derden worden uitgevoerd. Aangezien Beelen landelijk steeds verschillende projecten in uitvoering heeft, geldt Beelen niet alleen als voorloper op het gebied van mobiel breken, maar ook als een van de grootste aanbieders van gecertificeerd granulaat in Nederland.
Beelen weet als geen ander als vooruitstrevend recyclingbedrijf dat de levering van schone gebroken fracties op vele plaatsen toepasbaar zijn als primaire - en secundaire grondstoffen. Deze fracties zijn zeer breed toepasbaar als deze naast de juiste korrelverdeling en samenstelling ook de juist zuiverheid hebben en verwijderd zijn van vervuilende en storendmoedelen als hout,plastic e.d.
De geleverd R800LC-7A is de tweede die verkocht in Nederland verkocht is voor het beladen van een puinbreker, de levering heeft wat langer op zich laten wachten omdat de machine moest worden uitgevoerd met de juist giek- en lepelsteel configuratie die benodigd was voor het zware laadwerk wat hij uitvoert bij de Beelen groep. Hij is voorzien van een 7200mm lange monogiek en een 2950 mm lange lepelsteel waaraan via een zware hydraulische snelwissel een originele Hyundai 5,10 m³ dieplepelbak is gemonteerd welke is voorzien van slijtmessen aan de voorzijde en snijmessen aan de zijkanten van de bak voor het goed indringen van de puinberg. Door de snelwissel is er dus ook de mogelijkheid om een bijvoorbeeld een zware chrusher of sloophamer aan de R800LC-7A te monteren als dit gewenst is.
Een Cummins QSX15 6-cilinder turbodiesel met een inhoud van 15 liter en een vermogen van 517 pk zorgt voor de aandrijving van de R800LC-7A. Uiteraard voldoet ook deze motor een de Tier III emissie-eisen.
Uiteraard is deze machine voorzien van vele gemakken die voor een veilige en daardoor bedrijfszekere inzet zorgen,hij heeft aan beide zijde van de machine over de gehele lengte loopbordessen zodat alle deuren aan de zijkanten van de machine goed bereikbaar zijn. Ook is hij voorzien van centrale smering zodat de machine constant gesmeerd wordt en de machinist niet op en over de machine moet gaan om te smeren.
Beelen Amsterdam heeft geïnvesteerd in deze Mastodont voor het beladen van de pas eveneens door Van der Spek Vianen geleverde grootste rupsmobiele recyclingbreker van Europa. Deze 97 ton wegende roterende breker welke capaciteiten kan draaien tot 600 ton per uur is sinds 2 maanden actie bij Beelen in Amsterdam.
De activiteiten op het gebied van puinrecycling zijn gebundeld in een aparte werkmaatschappij van de Beelen groep. Beelen reststoffen houd zich volledig bezig met het verwerken van puin en de handel en levering van granulaten. De activiteiten kunnen ook voor derden worden uitgevoerd. Aangezien Beelen landelijk steeds verschillende projecten in uitvoering heeft, geldt Beelen niet alleen als voorloper op het gebied van mobiel breken, maar ook als een van de grootste aanbieders van gecertificeerd granulaat in Nederland.
Beelen weet als geen ander als vooruitstrevend recyclingbedrijf dat de levering van schone gebroken fracties op vele plaatsen toepasbaar zijn als primaire - en secundaire grondstoffen. Deze fracties zijn zeer breed toepasbaar als deze naast de juiste korrelverdeling en samenstelling ook de juist zuiverheid hebben en verwijderd zijn van vervuilende en storendmoedelen als hout,plastic e.d.
De geleverd R800LC-7A is de tweede die verkocht in Nederland verkocht is voor het beladen van een puinbreker, de levering heeft wat langer op zich laten wachten omdat de machine moest worden uitgevoerd met de juist giek- en lepelsteel configuratie die benodigd was voor het zware laadwerk wat hij uitvoert bij de Beelen groep. Hij is voorzien van een 7200mm lange monogiek en een 2950 mm lange lepelsteel waaraan via een zware hydraulische snelwissel een originele Hyundai 5,10 m³ dieplepelbak is gemonteerd welke is voorzien van slijtmessen aan de voorzijde en snijmessen aan de zijkanten van de bak voor het goed indringen van de puinberg. Door de snelwissel is er dus ook de mogelijkheid om een bijvoorbeeld een zware chrusher of sloophamer aan de R800LC-7A te monteren als dit gewenst is.
Een Cummins QSX15 6-cilinder turbodiesel met een inhoud van 15 liter en een vermogen van 517 pk zorgt voor de aandrijving van de R800LC-7A. Uiteraard voldoet ook deze motor een de Tier III emissie-eisen.
Uiteraard is deze machine voorzien van vele gemakken die voor een veilige en daardoor bedrijfszekere inzet zorgen,hij heeft aan beide zijde van de machine over de gehele lengte loopbordessen zodat alle deuren aan de zijkanten van de machine goed bereikbaar zijn. Ook is hij voorzien van centrale smering zodat de machine constant gesmeerd wordt en de machinist niet op en over de machine moet gaan om te smeren.
- Bijlagen
-
- 10062010580 (Small).jpg (74.73 KiB) 8226 keer bekeken
Re: Hyundai Mastodont geleverd aan Beelen Amsterdam
Ik zal het wel verkeerd zien, maar IK vind het niet echt logisch dat er zo'n korte giek aanhangt.
Voor zo'n grote breker laden, moet je ook een beetje reach hebben.
Nu heeft hij net zoveel reach als een doorsnee 50 tonner.
Opbreekkracht zit oa in de bakcilinder, en niet alleen in een korte giek.
Verder is het zo, dat de puin aangeleverd is, dus losgestort, en heb je niet zo'n grote opbreekkracht nodig. Als je een gat graaft, kun je de rest van de puin er makkelijk intrekken.
Kom maar op met jullie commentaar.
Voor zo'n grote breker laden, moet je ook een beetje reach hebben.
Nu heeft hij net zoveel reach als een doorsnee 50 tonner.
Opbreekkracht zit oa in de bakcilinder, en niet alleen in een korte giek.
Verder is het zo, dat de puin aangeleverd is, dus losgestort, en heb je niet zo'n grote opbreekkracht nodig. Als je een gat graaft, kun je de rest van de puin er makkelijk intrekken.
Kom maar op met jullie commentaar.
Demolition Squad
Re: Hyundai Mastodont geleverd aan Beelen Amsterdam
Op de site van beelen staat dat door deze nieuwe breker capciteiten worden gehaald van 600 ton per uur en dan denk ik, die 600 ton moet er eerst in voor het gebroken is dus langere giek = kleinere bak = te weinig capaciteit???volvogek schreef:Ik zal het wel verkeerd zien, maar IK vind het niet echt logisch dat er zo'n korte giek aanhangt.
Voor zo'n grote breker laden, moet je ook een beetje reach hebben.
Nu heeft hij net zoveel reach als een doorsnee 50 tonner.
Opbreekkracht zit oa in de bakcilinder, en niet alleen in een korte giek.
Verder is het zo, dat de puin aangeleverd is, dus losgestort, en heb je niet zo'n grote opbreekkracht nodig. Als je een gat graaft, kun je de rest van de puin er makkelijk intrekken.
Kom maar op met jullie commentaar.