Doosan introduceert nieuwe 71,5 ton zware graafmachine
Moderator: Bouwmachineforum.nl
Advertentie post before
- Bouwmachineforum.nl
- Forumondersteuning
- Berichten: 594
- Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
- Locatie: Server
- Contacteer:
Doosan introduceert nieuwe 71,5 ton zware graafmachine
Doosan introduceert nieuwe 71,5 ton zware graafmachine
Doosan heeft haar graafmachinelijn naar boven toe uitgebreid met de DX700LC. Deze machine heeft een gewicht van 71,5 ton en is geschikt voor het zware grondverzet- en sloopwerk en kenmerkt zich door hoge capaciteit, bedieningscomfort en betrouwbaarheid waardoor de DX700LC geschikt is voor een lang machine leven. De lange, in breedte verstelbare onderwagen met een maximale breedte van 4 mtr. biedt een hoge standzekerheid bij het laad,- graaf- en sloopwerk.
Werkbereik en zwenksysteem
De knikarm is in 3 verschillende lengte's leverbaar voor verschillende toepassingen. Met de gangbare 2,90 mtr. knikarm haalt de machine een graafdiepte van 7,77 mtr. een maximale graafhoogte van 12,08 mtr. en het maximale bereik van 12,72 mtr. De uitstorthoogte bedraagt met deze knikarm 8,18 mtr.
De uitbreekkracht aan de bak bedraagt 33,3 ton en op de knikarm is dit 27,0 ton, dit bij een normale werkdruk. Wanneer de PowerBoost geactiveerdwordt, nemen deze waarden met 9% toe. Dankzij het grote zwenkkoppel (21.940 kgf.m) kan de DX700LC makkelijk op hellingen werken en de maximale zwenksnelheid bedraagt 7,1 omw./min.
Motor
Voor de aandrijving staat een Isuzu 6-cilinder dieselmotor met common-rail inspuittechniek garant. Het motorvermogen van 345 kW/463 pk wordt bij 1800 omw./min. geleverd. Het koppel van 202 kg.m wordt bij 1500 omw./min. geleverd. Deze Isuzu dieselmotor voldoet aan de EPA Tier3 en Euro3 normering. Het e-EPOS besturingsysteem zorgt onder alle omstandigheden voor optimale prestaties van de motor bij een gereduceerd brandstofverbruik.
De motor en het hydraulisch systeem zijn voorzien een uitstekend 'Doosan Cooling Fan Control' koelsysteem. Deze koeling is hydrostatisch aangedreven en thermostatisch geregeld, wat betekent dat de snelheid van de koelfan afhankelijk is van de koelfvloeistof- en hydrauliekolie temperatuur.
Hydraulisch systeem
Een nieuw hydraulisch systeem zorgt onder alle omstandigheden voor hoge prestaties en efficientie. Dit systeem werkt met 4-vermogens standen:
Het rijwerk beschikt over 2 versnellingen welke automatisch gekozen worden. Dit staat garant voor een hoge rijsnelheid van 2,9 km/u in de lage versnelling en 4,6 km/u in de hoge versnelling. De trekkracht bedraagt 48,9 ton.
Cabine en onderhoud
De geluiddemping van het motorcompartiment is verbeterd doordat er een veelvoud aan geluidsisolerende maatregelen is gebruikt. Het geluidsniveau in
de cabine bedraagt 76 dB(A) en buiten de machine bedraagt het geluidsniveau 107,7 LwA.
Bij het ontwerp, de fabricage en testfase stonden het gezamelijk gebruik van duurzame componenten en onderdelen centraal. Dit is te zien aan bijv. het meervoudig gebruik van filters en onderdelen zoals kettinggeleiders, automatisch vetsmeersysteem en rupskettingen, welke garant staan voor een hoge betrouwbaarheid en lange levensduur.
Alle servicepunten zijn goed bereikbaar. Zo bevinden de brandstof-waterafscheider en motoroliefilter zich in de pompruimte, waardoor deze vanaf de grond bereikbaar zijn. De onderhoudsbeurten voor de motor geschieden om de 500 uur en ook de smeerintervallen voor de DX700LC zijn hetzelfde als bij de kleinere Doosan graafmachines.
Voor meer info:
http://www.doosan.com
http://www.roadbarneveld.nl
Doosan heeft haar graafmachinelijn naar boven toe uitgebreid met de DX700LC. Deze machine heeft een gewicht van 71,5 ton en is geschikt voor het zware grondverzet- en sloopwerk en kenmerkt zich door hoge capaciteit, bedieningscomfort en betrouwbaarheid waardoor de DX700LC geschikt is voor een lang machine leven. De lange, in breedte verstelbare onderwagen met een maximale breedte van 4 mtr. biedt een hoge standzekerheid bij het laad,- graaf- en sloopwerk.
Werkbereik en zwenksysteem
De knikarm is in 3 verschillende lengte's leverbaar voor verschillende toepassingen. Met de gangbare 2,90 mtr. knikarm haalt de machine een graafdiepte van 7,77 mtr. een maximale graafhoogte van 12,08 mtr. en het maximale bereik van 12,72 mtr. De uitstorthoogte bedraagt met deze knikarm 8,18 mtr.
De uitbreekkracht aan de bak bedraagt 33,3 ton en op de knikarm is dit 27,0 ton, dit bij een normale werkdruk. Wanneer de PowerBoost geactiveerdwordt, nemen deze waarden met 9% toe. Dankzij het grote zwenkkoppel (21.940 kgf.m) kan de DX700LC makkelijk op hellingen werken en de maximale zwenksnelheid bedraagt 7,1 omw./min.
Motor
Voor de aandrijving staat een Isuzu 6-cilinder dieselmotor met common-rail inspuittechniek garant. Het motorvermogen van 345 kW/463 pk wordt bij 1800 omw./min. geleverd. Het koppel van 202 kg.m wordt bij 1500 omw./min. geleverd. Deze Isuzu dieselmotor voldoet aan de EPA Tier3 en Euro3 normering. Het e-EPOS besturingsysteem zorgt onder alle omstandigheden voor optimale prestaties van de motor bij een gereduceerd brandstofverbruik.
De motor en het hydraulisch systeem zijn voorzien een uitstekend 'Doosan Cooling Fan Control' koelsysteem. Deze koeling is hydrostatisch aangedreven en thermostatisch geregeld, wat betekent dat de snelheid van de koelfan afhankelijk is van de koelfvloeistof- en hydrauliekolie temperatuur.
Hydraulisch systeem
Een nieuw hydraulisch systeem zorgt onder alle omstandigheden voor hoge prestaties en efficientie. Dit systeem werkt met 4-vermogens standen:
- Power mode: Voor zwaar graaf- & laadwerk
- Standard mode: Voor normaal graafwerk en hamerwerk
- Economy mode: Voor middelzwaar graaf- en laadwerk
- Lift mode: Voor hijswerk van bijv. grote rioolbuizen en zware betonputten
Het rijwerk beschikt over 2 versnellingen welke automatisch gekozen worden. Dit staat garant voor een hoge rijsnelheid van 2,9 km/u in de lage versnelling en 4,6 km/u in de hoge versnelling. De trekkracht bedraagt 48,9 ton.
Cabine en onderhoud
De geluiddemping van het motorcompartiment is verbeterd doordat er een veelvoud aan geluidsisolerende maatregelen is gebruikt. Het geluidsniveau in
de cabine bedraagt 76 dB(A) en buiten de machine bedraagt het geluidsniveau 107,7 LwA.
Bij het ontwerp, de fabricage en testfase stonden het gezamelijk gebruik van duurzame componenten en onderdelen centraal. Dit is te zien aan bijv. het meervoudig gebruik van filters en onderdelen zoals kettinggeleiders, automatisch vetsmeersysteem en rupskettingen, welke garant staan voor een hoge betrouwbaarheid en lange levensduur.
Alle servicepunten zijn goed bereikbaar. Zo bevinden de brandstof-waterafscheider en motoroliefilter zich in de pompruimte, waardoor deze vanaf de grond bereikbaar zijn. De onderhoudsbeurten voor de motor geschieden om de 500 uur en ook de smeerintervallen voor de DX700LC zijn hetzelfde als bij de kleinere Doosan graafmachines.
Voor meer info:
http://www.doosan.com
http://www.roadbarneveld.nl
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl