JCB JZ 255 LC

Post hier alles over de JCB Graafmachines
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Sleaze »

Sowieso al om de verstelgiek. Als je dan toch een binnendraaier neem doe dan ook meteen de giekconfiguratie waar je het maximum uit kan halen.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Bart »

Op zich ben je flexibel met de combi binnendraaier + verstelgiek, maar... vergeet niet dat een verstelgiek meer weegt dan een monogiek, dus er moet meer gewicht mee omhoog.

Als je verder een binnendraaier aanschaft púúr om de achterkant, waarom zou je dan een verstelgiek nemen? De meeste binnendraaiers heffen toch al hoger doordat men een dom onder de giek monteerd of langere hefcilinders gebruikt. Ben je niet nog flexibeler bent als je er een monogiek hebt met rototilt hebt i.p.v. verstelgiek?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door gijsbertus »

Het gaat niet om de giek wel of geen mono.Ik ben niet zo weg van de prestatie wat die van mijn doet ten opzicht van mijn oude machine.Maar we zijn op zoek naar een oplosing . (Y) Kijk de compact is voor onze eigen werk en die van Ripping staat in de verhuur en zo'n model machine is natuurlijk duurder. En als je in de verhuur ook nog een verstel giek op zit is alleen voor de huurder en plus punt de huur prijs gaat er niet van omhoog.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Bart »

gijsbertus schreef:... En als je in de verhuur ook nog een verstel giek op zit is alleen voor de huurder en plus punt de huur prijs gaat er niet van omhoog.
Gaat het uiteindelijk toch nog om de giek. :D Maar Gijsbertus dat hadden wij reeds besproken in Velp. (Y)
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Sleaze »

gijsbertus schreef:Het gaat niet om de giek wel of geen mono.Ik ben niet zo weg van de prestatie wat die van mijn doet ten opzicht van mijn oude machine.Maar we zijn op zoek naar een oplosing . (Y) Kijk de compact is voor onze eigen werk en die van Ripping staat in de verhuur en zo'n model machine is natuurlijk duurder. En als je in de verhuur ook nog een verstel giek op zit is alleen voor de huurder en plus punt de huur prijs gaat er niet van omhoog.
Dit ben ik niet geheel met je eens. De verstelgiek levert nogal wat meerwaarde op bij inruil. Als jij een extra meerkosten hebt van €5000,- en jij zou bij inruil €2500,- meer krijgen praat je over een extra kostenplaatje per uur (uitgaande van 10.000 draaiuren) van €0,25. Nou dat is het extra gemak mij wel waard...

Ken ik nogal heel wat meer accessoires die duur zijn en waar je in de verhuur geen kwartje meer voor krijgt...

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Roger van Nispen »

Sleaze schreef:Dit ben ik niet geheel met je eens. De verstelgiek levert nogal wat meerwaarde op bij inruil. Als jij een extra meerkosten hebt van €5000,- en jij zou bij inruil €2500,- meer krijgen praat je over een extra kostenplaatje per uur (uitgaande van 10.000 draaiuren) van €0,25. Nou dat is het extra gemak mij wel waard...
Dit ben ik niet met je eens, als er op dat moment geen markt is voor machines met verstelgiek, levert hij je bij de inruil geen cent meer op. Vooral als je het over machines hebt met meer dan 10000 uur, die meestal bedoelt zijn voor de export buiten Europa, die mensen zien liever een monogiek want daar kan minder aan kapot gaan.
Sleaze schreef:Ken ik nogal heel wat meer accessoires die duur zijn en waar je in de verhuur geen kwartje meer voor krijgt...
Dat klopt, maar de markt bepaald ook vaker wat je aan moet schaffen ondanks dat het geen cent meer op levert !, alhoewel een goede machinist in bepaalde situaties ook zonder de bepaalde accessoires het werk kan maken.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Speedy »

Gemak dient de mens toch ;N
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door william brooymans »

Bart schreef: Als je verder een binnendraaier aanschaft púúr om de achterkant, waarom zou je dan een verstelgiek nemen?
om aan de voorkant ook veel korter te zijn in het werk. als je dicht bij je machine moet werken kun je de verstelgiek helemaal ingieken en kom je nooit verder voor je dan dat het 2e giekdeel + de dikte van je lepelsteel naar voor uit steekt. bij de monogiek moet je helemaal plat met de lepelsteel helemaal onder de mono gevouwen en dan kun je niks meer.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door Bart »

william brooymans schreef:
Bart schreef: Als je verder een binnendraaier aanschaft púúr om de achterkant, waarom zou je dan een verstelgiek nemen?
om aan de voorkant ook veel korter te zijn in het werk. als je dicht bij je machine moet werken kun je de verstelgiek helemaal ingieken en kom je nooit verder voor je dan dat het 2e giekdeel + de dikte van je lepelsteel naar voor uit steekt. bij de monogiek moet je helemaal plat met de lepelsteel helemaal onder de mono gevouwen en dan kun je niks meer.
De voordelen van een verstelgiek weet ik wel William, maar lees even goed wat ik schrijf. :) Als het puur alleen om de korte achterzijde te doen is, zou ik geen verstelgiek nemen. Dat zijn meer kilo's die in het werk mee omhoog moeten en een meerprijs die in de verhuur (zeker combi binnendraaier + verstelgiek) wel terug verdiend moet worden.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
cat joh
Starter
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 4 okt, 2006 18:58
Locatie: Lienden gem Buren gld

Re: JCB JZ 255 LC

Bericht door cat joh »

je heb gelijk bart als ze om een 25 tons binnendraaier bellen betalen ze ook voor een 25 tons binnen draaier en niet voor een 25 tons binnen draaier met al dat spul er op want anders hadden ze daar wel voor gebeld
het is allemaal mooi en makkelijk maar als de huur prijs niet omhoog gaat is het ook zonde van je geld
Beter stof in je haar dan bagger aan je schoenen.
Groeten uit Lienden city de strakke elegante.

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”