Terex Fuchs MHL 331

Post hier alles over de graafmachines uit de Terex-groep

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Fuchs MHL 331

Bericht door gijsbertus »

Deze Fuchs was midden in het hart van Duisburg aan het werk tussen de hoge gebouwen en smalle straten.
Bijlagen
Terex Fuchs.jpg
Terex Fuchs.jpg (125.12 KiB) 3703 keer bekeken

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Terex Fuchs MHL 331

Bericht door johan de volvo man »

Vanmiddag even proefgedraaid op een Fuchs MHL 331 overslagmachine van Van der Spek. Groenrecycling Rouveen mocht deze kraan even proberen. Ik moet zeggen, al draai ik nooit op een overslagkraan, deze draaide erg goed. Ook met de cabine hoog in de lucht stond hij nog zeer stabiel . Was een zeer complete kraan met een in hoogte verstelbare cabine, stempels rondom, schuifblad en vierwiel besturing.
Bijlagen
fuchs 002.jpg
fuchs 002.jpg (141.83 KiB) 4204 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Bericht door johan de volvo man »

foto 2
Bijlagen
fuchs 003.jpg
fuchs 003.jpg (149.67 KiB) 4203 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Bericht door johan de volvo man »

bak kon nog wel wat groter lijkt mij
Bijlagen
fuchs 004.jpg
fuchs 004.jpg (138.36 KiB) 4203 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Bericht door johan de volvo man »

ik mocht hem ook wel even van en op de dieplader zetten , lekker werkje met vierwielbesturing . :|
Bijlagen
fuchs 005.jpg
fuchs 005.jpg (144.43 KiB) 4201 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Bericht door johan de volvo man »

foto 5
Bijlagen
fuchs 001.jpg
fuchs 001.jpg (24.09 KiB) 4199 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

dat die stabiel staat geloof ik ook wel. 4 stempels en dozerblad dubbeler dan dubel kan bijna niet ja 2 dozerbladen. ook handig hoef je de kraan nooit tekeren om wat op te schuiven.

wat mij op valt is het korte 2de giekje had denk ik best wat langer gekund?

en een grotere grijper vraag ik mij af. groter is zwaarder wat het laden zeker niet ten goede zal komen. ik merk het zelf nu ook dat dit nog al zwaar weegt. elke kilo minder gewicht aan de giek is er eentje meer om te verladen natuurlijk. anders merk je dat je de machine te snel op het randje laat werken wat de stabiliteit ook al niet tengoede komt.
ik ben gek maar niet achterlijk

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Bericht door johan de volvo man »

Schuifblad was voor de stabieliteit ook niet nodig , was meer bedoeld om het terrein zo nu en dan aan te vegen . Wat de lengte van de lepelsteel beterft , had wel wat langer gekund in ieder geval zo voor het oog , maar daar zullen ze hun reden ook wel voor hebben . En de grote van de knijper , ik bedoel dat hij in deze situatie naar mijn idee wel groter gekund had , of een ander soort grijper eraan . Maar zoals ik al zei , het was de eerste keer dat ik op een overslagmachine gedraaid heb dus , als jullie ideeen of suggestie hebben , kom maar op . Het is voor mij allemaal nieuw , maar we hadden wel de indruk dat je het groenafval mooi hoog en luchtig op kon draaien zonder dat je bovenop de bult moet staan .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Mooi blauw is niet lelijk! :) Wat de lengte van de lepelsteel betreft is mij deze lang genoeg. Met de lengte van de sorteergrijper erbij ben je al aardig langer en de grijper is groot genoeg. Ga maar na, als je eens een volle knijper van je af moet zetten: Dat zal nu aardig goed gaan, maar een grotere grijper en een langere steel is vragen om problemen zeker met zwaar materiaal. Dit kan resulteren in een lagere productie door mogelijk langere cyclustijden. Om nog maar niet te spreken van de 'martelgang' voor de machine om een volle knijper zover mogelijk weg te brengen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Bericht door johan de volvo man »

We zaten eigenlijk te denken aan een soort poliepgrijper maar dan kun je weer niet zo hoog opgooien , Omdat vooral met fijn materiaal zoals blad of snippers dan heb je echt niet veel in de bak . Maar wellicht heb je wel gelijk dat je er met zwaar materiaal meer last als gemak van hebt . Voor bermgras was hij inderdaad groot genoeg vooral als het niet gesneden is .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”