Nooteboom ODU / ADU / ABDAN diepladers
Advertentie post before
Re: Nooteboom ODU & ADU diepladers
achter wartel los voor uit rijden trailer rem er op achter uit rijden en hij staat open
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Nooteboom ODU & ADU diepladers
En bij de aanhangerversie, leg je 2 balkjes achter schuin, die de wielen geleiden.leo tbe* schreef:achter wartel los voor uit rijden trailer rem er op achter uit rijden en hij staat open
Re: Nooteboom ODU & ADU diepladers
Nou had Broshuis ook een listige manier gevonden om het Nooteboom patent te omzeilen. Ipv achteruit + zwenken waren er een stel pootjes die het diepbed optilden zodat je de asstel handmatig open kon klappen. Onder het mom van ''op smalle weggetjes ook te gebruiken''.
Heeft iemand daar foto's van?
Heeft iemand daar foto's van?
Re: Nooteboom ODU & ADU diepladers
Wat mag een dergelijk trailertje eigenlijk laden?
Re: Nooteboom ODU & ADU diepladers
De site van de RDW heeft de volgende specificaties voor de ODU-33-VV van mijn openingspost :Sleaze schreef:Wat mag een dergelijk trailertje eigenlijk laden?
Kenteken: OZ-61-93
Massa leeg voertuig: 10.396 kg
Laadvermogen: 22.604 kg
Toegestane maximum massa voertuig: 33.000 kg
-
- Starter
- Berichten: 696
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
- Locatie: giessenburg
Re: Nooteboom ODU & ADU diepladers
nooteboom bouwde twee soorten ,een openrijder (wartel los achteruitrijden en openen).bij de openrijder zit onder de laadvloer aan elk wielstel een tandheugel met in de midden een tandwiel zodat links+rechts gelijkmatig open gaat .
ook bouwde men de zwenker,onder de laadvloer zaten hydrolische stempels ,dus opleger optillen wartel los wielstellen handmatig openen de wielstellen zijn bij dit model schanierend uitgevoerd dus links+rechts pen eruit opleger laten zaken,de laadvloer zakt tot op de grond ,bij het laden van machines is erzo een gering hoogte verschil
ook bouwde nooteboom diepladers met afneembare achter as(sen) de oldtimer dieplader van v d vlist is er zo een.. bij dit model moet de laad vloer met dommekrachten opgekrikt worden. as loskoppelen en handmatig wegrollen , de beladen opleger weer op kriken enz (vroeger moest er gewerkt worden )
ook bouwde men de zwenker,onder de laadvloer zaten hydrolische stempels ,dus opleger optillen wartel los wielstellen handmatig openen de wielstellen zijn bij dit model schanierend uitgevoerd dus links+rechts pen eruit opleger laten zaken,de laadvloer zakt tot op de grond ,bij het laden van machines is erzo een gering hoogte verschil
ook bouwde nooteboom diepladers met afneembare achter as(sen) de oldtimer dieplader van v d vlist is er zo een.. bij dit model moet de laad vloer met dommekrachten opgekrikt worden. as loskoppelen en handmatig wegrollen , de beladen opleger weer op kriken enz (vroeger moest er gewerkt worden )
wirtgen w 150
Re: 3 assig en 2 aslijnige nooteboom diepladers.
Hallo Rapier ben jij soms de zoon van
- Bijlagen
-
- 3 Assen - 2 Aslijnen2.jpg (88.25 KiB) 4894 keer bekeken
Re: 3 assig en 2 aslijnige nooteboom diepladers.
41BERT
Dit is precies de dieplader die ik bedoelde.
Trouwens deze dieplader op de foto was van Nieuwbroek met een DAF 2600 er voor.
De MARION 43M was van ons en is verkocht naar Turkije.
Deze werd hier geladen op een schip van de KOCTUG LINE aan de Maashaven te Rotterdam.
De kraan kwam uit Eijsden (Maastricht)
De foto zal +/- 1978 gemaakt zijn.
Op de achtergrond zie je ook een van de vele RUSTON's Die we daar verkochtte.
JA.JA ik ben een zoon van Rooie Cees.
Bert, Heb jij soms rood haar en een cowboy-hoed (kan er maar een zijn met deze foto's)
Groetjes Rapier
Dit is precies de dieplader die ik bedoelde.
Trouwens deze dieplader op de foto was van Nieuwbroek met een DAF 2600 er voor.
De MARION 43M was van ons en is verkocht naar Turkije.
Deze werd hier geladen op een schip van de KOCTUG LINE aan de Maashaven te Rotterdam.
De kraan kwam uit Eijsden (Maastricht)
De foto zal +/- 1978 gemaakt zijn.
Op de achtergrond zie je ook een van de vele RUSTON's Die we daar verkochtte.
JA.JA ik ben een zoon van Rooie Cees.
Bert, Heb jij soms rood haar en een cowboy-hoed (kan er maar een zijn met deze foto's)
Groetjes Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Re: 3 assig en 2 aslijnige nooteboom diepladers.
Dat ben ik inderdaad en dan ben jij weleens met mij mee geweest naar Rotterdam om een kraan op te halen
ps ik heb nog één fototje
ps ik heb nog één fototje
- Bijlagen
-
- 3 Assen - 2 Aslijnen1.jpg (62.31 KiB) 4748 keer bekeken
Re: 3 assig en 2 aslijnige nooteboom diepladers.
41BERT
Wat ben ik blij om jou te treffen hier op het forum. Eindelijk weer een ouwe rot in het vak.
Jij zal nog wel in het bezit zijn van heel wat oude foto's en verhalen.
Mooiste is mekaar weer te treffen(zoals toen in AC Meerkerk) Ze praten er nog over
Je moet de groeten hebben van me vader en moeder(vanmorgen nog over je gesproken)
Heb je misschien nog foto's van dat jij die grote LORAIN geladen heb in Kerkeveld en Louwtje Korver had die grote LIMA geladen.
Bij ons thuis('t Harde) hebben jullie toen wat gegeten en s'nachts die grote kranen naar de Maashaven gebracht.
Ik hoor graag weer wat van je.
Groetjes Albert (Rapier)
Wat ben ik blij om jou te treffen hier op het forum. Eindelijk weer een ouwe rot in het vak.
Jij zal nog wel in het bezit zijn van heel wat oude foto's en verhalen.
Mooiste is mekaar weer te treffen(zoals toen in AC Meerkerk) Ze praten er nog over
Je moet de groeten hebben van me vader en moeder(vanmorgen nog over je gesproken)
Heb je misschien nog foto's van dat jij die grote LORAIN geladen heb in Kerkeveld en Louwtje Korver had die grote LIMA geladen.
Bij ons thuis('t Harde) hebben jullie toen wat gegeten en s'nachts die grote kranen naar de Maashaven gebracht.
Ik hoor graag weer wat van je.
Groetjes Albert (Rapier)
Geen last te zwaar voor ap sigaar