Nooteboom ODU / ADU / ABDAN diepladers
Advertentie post before
nooteboom odu & adu diepladers
Dit zijn fijne diepladers qua onderhoud en licht transport. Er zit niks aan wat kapot kan gaan en wat kapot gaat is met de lastang te repareren
rapier
rapier
- Bijlagen
-
- hellevoetsluis 2004 001.jpg (45.26 KiB) 9219 keer bekeken
Laatst gewijzigd door rapier op di 23 jan, 2007 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen last te zwaar voor ap sigaar
nooteboom odu & adu diepladers
Ik vraag me af waar al die zwenkers zijn gebleven. Eerder zag je ze overal bij transport bedrijven staan maar nu moet je zoeken.
Hier had ik er een geleend bij Klomp Zwolle om met de CUB naar de Vestingsdagen in Hellevoetsluis te gaan
rapier
Hier had ik er een geleend bij Klomp Zwolle om met de CUB naar de Vestingsdagen in Hellevoetsluis te gaan
rapier
- Bijlagen
-
- hellevoetsluis 2004 002.jpg (53.35 KiB) 9217 keer bekeken
Geen last te zwaar voor ap sigaar
nooteboom odu & adu diepladers
Deze kraan staat op de tweede plaats in m'n leven.M'n vrouw en m'n dochter staan op de eerste. Hier in Nederland zijn er denk ik geen van deze PRIESTMAN CUB's in draaiende toestand. Wel is er een CUB van 1938 van dhr. WOLST uit Dordrecht in een zeer goed gerestoreerde toestand en maar in Engeland zullen ze nog wel voorkomen.
rapier
rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
Nooteboom ADBAN 96
Beste mensen,
weet iemand waar de codering ADBAN voor staat en wat het nuttig laadvermogen is van de ADBAN 96 en 80?
Ik heb weleens gelezen dat dit voor de ADBAN 96 ca. 75 ton is en en voor de ADBAN 65 ton bedraagt, maar als je dan kijkt op websites van transportbedrijven, noemen ze daar vaak lagere laadvermogens.
Heeft dat misschien te maken met het laadvermogen op het standaard kenteken en dat bij een ontheffing het laadvermogen dus omhoog gaat?
Hebben de ADBAN's trouwens 16 tons pendelassen?
Als iemand hier wat meer over kan vertellen, heel graag.
groeten Martin
weet iemand waar de codering ADBAN voor staat en wat het nuttig laadvermogen is van de ADBAN 96 en 80?
Ik heb weleens gelezen dat dit voor de ADBAN 96 ca. 75 ton is en en voor de ADBAN 65 ton bedraagt, maar als je dan kijkt op websites van transportbedrijven, noemen ze daar vaak lagere laadvermogens.
Heeft dat misschien te maken met het laadvermogen op het standaard kenteken en dat bij een ontheffing het laadvermogen dus omhoog gaat?
Hebben de ADBAN's trouwens 16 tons pendelassen?
Als iemand hier wat meer over kan vertellen, heel graag.
groeten Martin
- Actros4154
- Starter
- Berichten: 976
- Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
- Locatie: Alphen aan den Rijn
ADBAN staat voor Aanhangwagen Dieplader Bestuurbaar Afneembaar Neusstel. Alle ADBAN's hebben 16 ton pendelassen. Met ontheffing (en dus verhoogde aslasten) zelfs 18 ton.
De ADBAN 80 weegt leeg ongeveer 26 ton dus hou je 54 ton (of 64 met verhoogde aslasten) over en de ADBAN 96 weegt ongeveer 30 ton en dan hou je over 66 ton (of 78 )
De ADBAN 80 weegt leeg ongeveer 26 ton dus hou je 54 ton (of 64 met verhoogde aslasten) over en de ADBAN 96 weegt ongeveer 30 ton en dan hou je over 66 ton (of 78 )
- arie van urk
- Starter
- Berichten: 524
- Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 8:20
- Locatie: urk
Ik zie:
6 pendelaslijnen
ik las 3 berichten hierboven " 16 ton per aslijn"
ik reken: 6 x 16 = 96 ton totaal gewicht.
ja dit is dus een ADBAN 96
met een mooie oude Scania van BQ de Ruiter....
hierboven werd een toegelaten gewicht van 16 ton per pendelas genoemd.
dat is dus niet correct ,het moet zijn 16 ton per pendelaslijn ( dat zijn in dit geval 2 pendelassen )
wat betekend dat per pendelas 8 ton gedragen mag worden.
volgens kenteken is dit dan ook een 12 assige aanhangwagen
én 12 x 8 = 96
en ik weet dat ik een zeikerd ben.....
6 pendelaslijnen
ik las 3 berichten hierboven " 16 ton per aslijn"
ik reken: 6 x 16 = 96 ton totaal gewicht.
ja dit is dus een ADBAN 96
met een mooie oude Scania van BQ de Ruiter....
hierboven werd een toegelaten gewicht van 16 ton per pendelas genoemd.
dat is dus niet correct ,het moet zijn 16 ton per pendelaslijn ( dat zijn in dit geval 2 pendelassen )
wat betekend dat per pendelas 8 ton gedragen mag worden.
volgens kenteken is dit dan ook een 12 assige aanhangwagen
én 12 x 8 = 96
en ik weet dat ik een zeikerd ben.....
Maar het blijven prachtige dieplader aanhangwagens.
Ik wist dat het begon met 'Aanhangwagen Dieplader', maar het vervolg wist ik niet.
Dan heb je dus ook nog de ODBAN, oftewel Oplegger Dieplader Bestuurbaar Afneembaar Neusstel.
Het neusstel is zeker het gedeelte waar de triangel aan zit? Kan iemand wat foto's laten zien van het afkoppelen van een ADBAN? Ik heb wel een schematische tekening, maar een foto is natuurlijk veel duidelijker.
Ik wist dat het begon met 'Aanhangwagen Dieplader', maar het vervolg wist ik niet.
Dan heb je dus ook nog de ODBAN, oftewel Oplegger Dieplader Bestuurbaar Afneembaar Neusstel.
Het neusstel is zeker het gedeelte waar de triangel aan zit? Kan iemand wat foto's laten zien van het afkoppelen van een ADBAN? Ik heb wel een schematische tekening, maar een foto is natuurlijk veel duidelijker.
- Actros4154
- Starter
- Berichten: 976
- Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
- Locatie: Alphen aan den Rijn
adban 96 en 80
hallo mensen,
het wordt nog een heel leuk onderwerp op deze manier, waar ik veel van opsteek.
Dank allemaal!
Martin
het wordt nog een heel leuk onderwerp op deze manier, waar ik veel van opsteek.
Dank allemaal!
Martin