Interdollies

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
waldmann
Starter
Berichten: 767
Lid geworden op: za 23 jul, 2005 13:51
Locatie: Verweggisstan
Contacteer:

Interdollies

Bericht door waldmann »

We hebben een topic over jeepdollies, dus moet er ook maar een komen over Interdollies of equivalenten daarvan.

Hier een Belgische MAN. Foto's verkregen via Nooteboom. Dit was ten tijde van de introductie van de Interdolly ('97 dacht ik).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er hier een Scania R143 van Brandt / Maximum waar gedemonstreerd wordt hoe het achterdek te koppelen is aan de Interdolly.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!

Leonard
Starter
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 20 dec, 2006 22:07
Locatie: Veendam

Nicolas

Bericht door Leonard »

Vorig jaar in Frankrijk kwam ik diverse Nicolas produkten tegen, na afloop van de Intermat.

Om te beginnen een interdollie met 1 aslijn.
Bijlagen
996 CYA 91(04)_1.JPG
996 CYA 91(04)_1.JPG (109.44 KiB) 6444 keer bekeken

Leonard
Starter
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 20 dec, 2006 22:07
Locatie: Veendam

Nicolas

Bericht door Leonard »

Hier eentje met 2 aslijnen. Opvallend is dat de dollie smaller is als het achterdek. Dit is niet altijd zo.
Bijlagen
4705 ZG 42(5)_1.JPG
4705 ZG 42(5)_1.JPG (105.28 KiB) 6446 keer bekeken

Leonard
Starter
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 20 dec, 2006 22:07
Locatie: Veendam

Nicolas

Bericht door Leonard »

Tenslotte eentje met 3 aslijnen.
Bijlagen
740 DYQ 91(04)_1.jpg
740 DYQ 91(04)_1.jpg (95.63 KiB) 6448 keer bekeken

Gebruikersavatar
arie van urk
Starter
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 8:20
Locatie: urk

Bericht door arie van urk »

Interdolly ??

kunnen die ook rijden dan ??
ik zie ze alleen als steunbok...

Afbeelding

(C)

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Zijn het eigenlijk volwaardige pendelassen op een interdolly, of meer gewone assen met eigenschappen van pendel-assen, om het sturen te vergemakkelijken, maar zonder het grote laadvermogen?

Demag Erik
Starter
Berichten: 302
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
Locatie: Groningen

Bericht door Demag Erik »

Remko schreef:Zijn het eigenlijk volwaardige pendelassen op een interdolly, of meer gewone assen met eigenschappen van pendel-assen, om het sturen te vergemakkelijken, maar zonder het grote laadvermogen?
Hoe bedoel je? Pendel assen zijn pendel assen, gewone assen zjn gewone assen. Dit zijn dus pendel assen. :Y
(je vraagt waarschijnlijk naar het laadvermogen, en die varieerd bij zowel gewone assen als pendel assen, zo kunnen de zwaarste assen bij Goldhofer per aslijn 36 ton hebben bij het huidige zwaarste model, en 40 ton bij het aller nieuwste type. Dat laadvemogen is bij een interdolly gewoon niet nodig en zou dus ook overbodig zwaar geconstueerd zijn in dat geval)

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Dat bedoelde ik inderdaad. Bedankt!

Nog een vraag, waarom hebben sommige ID's een eigen kenteken? Het is toch gewoon een onderdeel van een dieplader? Dan zou je de zwanenhals en het bed ook een eigen kenteken moeten geven...

Gebruikersavatar
arie van urk
Starter
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 8:20
Locatie: urk

Bericht door arie van urk »

interdollys hebben net als het achterstel een eigen chassis nummer.
en dus een eigen kenteken.

met een losse interdolly kan ik rustig rondrijden ...met een losse laadvloer niet...

(C)

frederik
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 18:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door frederik »

Dit transport is toch ook niet echt gebruikelijk, gedeelde lading op zo'n combi.
Bijlagen
Kraan B.V.
Kraan B.V.
Kraan (Medium).jpg (66.49 KiB) 5786 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”