Militair zwaar transport

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
shermanm10
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 9 jan, 2009 21:35
Locatie: veldhoven

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door shermanm10 »

De luna heftruck weegt 34 ton dus die kan op een 4 asser, die zijn gemaakt voor 40 ton laadvermogen. De bergingstanks weegt 60 ton en daar zijn er niet zoveel van. Van de panzerhouwitser blijven er ook niet zoveel van over. De genie tank weegt 45 ton. In totaal zul je geen 40 7 assers nodig hebben. Mischien dat ze voor wat zxe over houden dit uitbesteden. Scheelt onderhoud, chauffeurs, brandstof, etc, etc. Verder weegt de leo2-A6 67 ton, de A5 woog 65 ton. Ja, het is een heel stuk techniek en ik blijf me afvragen of dat ook echt nodig is, ik weet dat ze namelijk storingsgevoelig zijn.

Gebruikersavatar
Bonkie
Starter
Berichten: 180
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 17:50
Locatie: Bergeijk

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Bonkie »

Uit de oude doos Rijlessen met de FTF
Bijlagen
FTF
FTF
foto_47_100ww-BorderMaker.jpg (188.33 KiB) 4975 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bonkie
Starter
Berichten: 180
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 17:50
Locatie: Bergeijk

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Bonkie »

Uit de oude Doos... dieplader transport Naar Mostar in voormalig Jugoslavie met JCB en Hanomag voor plaatselijke werkzaamheden.
Bijlagen
jcb en hanomag naar mostar brengen-BorderMaker.jpg
jcb en hanomag naar mostar brengen-BorderMaker.jpg (76.39 KiB) 4964 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bonkie
Starter
Berichten: 180
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 17:50
Locatie: Bergeijk

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Bonkie »

Foto uit afganistan creatief is het zeker en effectief ook... Is geen fotoshop maar 300% echt. Heb gekkere dingen gezien!
Bijlagen
dscn0138n-BorderMaker.jpg
dscn0138n-BorderMaker.jpg (124.03 KiB) 5945 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eyeless
Starter
Berichten: 831
Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
Locatie: Verwegnistan
Contacteer:

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Eyeless »

Zolang je geen hoogtebeperking heb zeg ik "Mooie oplossing" .. :D
Mvg Marco

Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..

Gebruikersavatar
Bonkie
Starter
Berichten: 180
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 17:50
Locatie: Bergeijk

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Bonkie »

Trekkeroplegger combinatie van de kmar om YPR-rupsvoertuigen of shovels te vervoeren deze staat/stond in Den Helder...
Bijlagen
sdc13013q-BorderMaker.jpg
sdc13013q-BorderMaker.jpg (142.25 KiB) 5932 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bonkie
Starter
Berichten: 180
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 17:50
Locatie: Bergeijk

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Bonkie »

Weer uit de oude doos een Faun 6x6
Bijlagen
faun-l1212-6x6-tractor-kn-27-50-BorderMaker.jpg
faun-l1212-6x6-tractor-kn-27-50-BorderMaker.jpg (93.23 KiB) 5923 keer bekeken

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Re:

Bericht door ERIC TB »

Afbeelding
feuerteufel schreef:
ERIC TB schreef:Hier nog een foto van "mijn" TROPCO waar ik in mijn diensttijd veel mee gereden heb. De dieplader is van het merk EIDAL in is 2,90 breed.
Wie leefde er in die tijd op grote voet. :D :D Werden de Klompjes voor jaarlijks onderhoud weggebracht?? :D :D
Sta je toch raar te kijken als je 's-morgens een opdracht krijgt;
"Je moet met je dieplader 2 klompen ophalen" :D

Het was dus geen grap.

Gebruikersavatar
hardcorefoto.nl
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 21:10
Locatie: drachten

scania 8x8 zwaartransport

Bericht door hardcorefoto.nl »

ik kwam op de website van de cobouw deze foto tegen van de nieuwe Scania zwaartransport trekker 8x8 730pk
Afbeelding

Breda - Scania komt met een wel heel bijzonder voertuig voor defensietoepassingen. Op een Noorse transportshow presenteerden de Zweden een 730 pk sterke 8x8 trekker met een nieuw type manschappencabine. Met ruimte voor acht inzittenden en 730 pk is dit een prachtig voertuig voor wie zware diepladers over slechte wegen wil vervoeren.
Scania leverde in de afgelopen jaren ondermeer een groot aantal 8x8 trucks aan het Nederlandse leger. Daarbij gaat het om vrachtwagens met afzetsystemen, waardoor ze optimaal inzetbaar zijn voor allerlei taken. Nieuw is dat het Zweedse merk nu komt met een 8x8 zwaartransport trekker. Die is voorzien van een extra lange manschappencabine, zoals die we nog niet eerder zagen.
De cabine is voorbereid voor ballistische bescherming en biedt plaats aan twee chauffeurs en nog eens vier tot zes inzittenden.

Goed voor 120 ton
Met een extra zwaar chassis en een zwaar transport opleggerkoppeling is deze geweldenaar goed voor terreingewichten tot 120 ton volgens Scania. De truck is voorzien van de 730 pk sterke V8 motor met een cilinderinhoud van 16,4 liter. Deze motor is leverbaar in zowel Euro5 als EEV uitvoering. Achter de dikke V8 met zijn koppel van 3500 Nm is een 'OptiCruise' geautomatiseerde versnellingsbak gemonteerd.

Hoge kruissnelheid
De vier assen zijn voorzien van naafreductie en de voorassen worden permanent aangedreven. De eindreductie is zodanig dat de truck met volle lading zonder problemen een kruissnelheid van 80 kilometer per uur aan kan. Het chassis is extra versterkt voor het zware werk en de truck heeft rondom zware bladveren. De wielbasis bedraagt 470 cm.
Meer info: http://www.scania.nl.

Gebruikersavatar
hardcorefoto.nl
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 21:10
Locatie: drachten

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door hardcorefoto.nl »

weer een nieuwe foto van een defensie dieplader met een nieuwe Tank voor de genie. met graafarm.
Bijlagen
Tropco genietank [800x600].jpg
Tropco genietank [800x600].jpg (84.43 KiB) 5181 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”