Militair zwaar transport

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Remko »

Weet iemand hier misschien het laadvermogen van de Broshuis en de Goldhofer 7-assers? Ik ben wel benieuwd aangezien de Leopard's vrij zware tanks zijn.

Ik heb even zitten Googlen voor meerdere foto's van de HET en deze site gevonden: http://www.primeportal.net/transports/m1070_home.htm

Staan een paar mooie foto's op van interessante ladingen (een gouden koets :shock: ) en verschillende detail foto's van verschillende itvoeringen, inclusief omgevallen en beschoten voertuigen.

thomasauto
Starter
Berichten: 140
Lid geworden op: di 2 jun, 2009 14:31
Locatie: spijkenisse

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door thomasauto »

M-1000 HET Trailer
The U.S. Army Heavy Equipment Transport System (HETS) consists of the Oshkosh Truck M-1070 Truck Tractor and the M-1000 Heavy Equipment Transporter Semi-trailer manufactured by Systems & Electronics, Inc., St Louis, MO. The HETS transports payloads up to 70 tons – primarily M1 Abrams tanks.

HETS operates worldwide on highways, secondary roads, and cross-country. The HETS has a number of features that significantly improve the mobility and overall performance of the system in a tactical environment. The M1070 tractor has front- and rear-axle steering, a central tire-inflation system, and cab space for six personnel to accommodate the two HETS operators and four tank crewmen. The M1000 semi-trailer has automatically steerable axels and a load-leveling hydraulic suspension.

The M-1000 Trailer is 622 inches long (51.8 feet) and 144.8 inches wide at the rear bumper (12.1 feet). The trailer has a curb weight of 50,000 pounds and can carry a payload of 140,000 pounds.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Remko »

Dat wist ik al, staat ook op de doos van het model, en natuurlijk had ik de "Global Security" pagina al geraadpleegd. Nu nog de Nederlandse en Duitse semi's. :)

Hier trouwens een interessante link met foto's en informatie over de MZKT-74135 tanktransporter uit Rusland. Laadvermogen: 70 + 60 ton!!!

http://www.military-today.com/trucks/mzkt_74135.htm

Leuk filmpje ook, enkel de trekker even uitproberen op een ondergesneeuwde ondergrond... Ach, met een gewicht van 25 ton een breedte van 3,12 meter bij een lengte van 10,93 meter en uiteraard 8x8 aandrijving met in totaal 796 pk (585 kW) heb je weinig te vrezen denk ik. Zou zoiets ook wel eens willen doen... ;X ;X

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door eric »

Onlangs deze interessante en fraaie DAF 6x6 kort mogen aanschouwen en fotograferen.
Stonden al lang en hoog op mijn verlanglijst.

Nu nog een dikke tank op de dieplader en ik ben weer helemaal voldaan.
Jammer dat het zo moeilijk is. :cry:
Bijlagen
daf6x6.jpg
daf6x6.jpg (90.93 KiB) 5257 keer bekeken
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
matthias-w.
Forumlid
Berichten: 6159
Lid geworden op: vr 9 sep, 2005 12:49
Locatie: 46395 Bocholt (Duitsland) Vakantie in Rockanje

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door matthias-w. »

Schares uit Bocholt (D.) had nu ook zon Defensie dieplader (ch) (Y)
Afbeelding
(Copyright by Schares)

groet Matze

shermanm10
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 9 jan, 2009 21:35
Locatie: veldhoven

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door shermanm10 »

dat is de prototype van de broshuis. is toen gekocht door Sindorf en later doorverkocht.

Gebruikersavatar
hardcorefoto.nl
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 21:10
Locatie: drachten

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door hardcorefoto.nl »

Remko schreef:Weet iemand hier misschien het laadvermogen van de Broshuis en de Goldhofer 7-assers? Ik ben wel benieuwd aangezien de Leopard's vrij zware tanks zijn.

Ik heb even zitten Googlen voor meerdere foto's van de HET en deze site gevonden: http://www.primeportal.net/transports/m1070_home.htm

Staan een paar mooie foto's op van interessante ladingen (een gouden koets :shock: ) en verschillende detail foto's van verschillende itvoeringen, inclusief omgevallen en beschoten voertuigen.
de 7 assige semi dieplader van broshuis heeft een laadvermogen van 65 ton een leopard 2a6 weegt 65 ton de de complete cobinatie trekker + dieplader + tank is 102 ton

Gebruikersavatar
Rosukiro
Starter
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 25 apr, 2010 15:58

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Rosukiro »

Als het onderstaande bericht klopt, zullen de meeste van de zware semi's er dus ook wel uit vliegen? (ch)

Tanks mogelijk weg uit het leger
De kans bestaat dat het Nederlandse leger het voortaan zonder tanks moet doen. Minister Hans Hillen moet 1 miljard euro bezuinigen en volgens Defensie doet hij er alles aan om dat bedrag te halen.

Afbeelding

Dat betekent dat alles wat het leger doet ter discussie staat. "Alle tollen zijn los", zegt een woordvoerder. Binnen een paar weken komt Hillen met zijn definitieve plannen en volgens ingewijden zullen de tanks sneuvelen.

Nederland heeft 80 Leopardtanks. Die worden nauwelijks ingezet tijdens missies in het buitenland.


bron: RTL.nl

Gebruikersavatar
hardcorefoto.nl
Starter
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 21:10
Locatie: drachten

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door hardcorefoto.nl »

Rosukiro schreef:Als het onderstaande bericht klopt, zullen de meeste van de zware semi's er dus ook wel uit vliegen? (ch)

Tanks mogelijk weg uit het leger
De kans bestaat dat het Nederlandse leger het voortaan zonder tanks moet doen. Minister Hans Hillen moet 1 miljard euro bezuinigen en volgens Defensie doet hij er alles aan om dat bedrag te halen.

Afbeelding

Dat betekent dat alles wat het leger doet ter discussie staat. "Alle tollen zijn los", zegt een woordvoerder. Binnen een paar weken komt Hillen met zijn definitieve plannen en volgens ingewijden zullen de tanks sneuvelen.

Nederland heeft 80 Leopardtanks. Die worden nauwelijks ingezet tijdens missies in het buitenland.


bron: RTL.nl
idd dan kunnen er wel een aantal van die diepladers weg.
maar defensie heeft ook nog zo'n 40 panzerhouwitzer 2000 die is ook 60ton
en nog bij de infantrie bataljons rijden ook leopard berging en genietanks
en daarbij hebben ze nog die zware luna containerheftruck
dus ik denk dat die zware er nog niet uit gaan maar jah ze rijden wel minder dus ze kunnen langer mee voordat ze op zijn.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Diepladers van Defensie

Bericht door Sjanzo »

hardcorefoto.nl schreef:idd dan kunnen er wel een aantal van die diepladers weg.
maar defensie heeft ook nog zo'n 40 panzerhouwitzer 2000 die is ook 60ton
en nog bij de infantrie bataljons rijden ook leopard berging en genietanks
en daarbij hebben ze nog die zware luna containerheftruck
dus ik denk dat die zware er nog niet uit gaan maar jah ze rijden wel minder dus ze kunnen langer mee voordat ze op zijn.
Die Luna staat op het lijstje om eruit te gaan, er komen 10 tons ruwterreinheftrucks voor terug (De Luna kun je alleen inzetten op verhard terrein, maar omdat landen zoals Afghanistan haast geen infrastructuur hebben, is dat niet praktisch)
Ik ben toen die opleggers gebouwd werden wel eens bij Broshuis binnen geweest: Je wilt niet weten hoe zo'n computerkast er onder die dieplader hangt, die de hydraulische vering, compensatienek, aslift, enzovoort regelt. Het zou dan ook een gigantische kapitaalsvernietiging zijn als die diepladers er na een jaar of 5 al weer uit gingen... Maar voor een GWW bedrijf die zelf hun 50 tonner vervoeren wil, een buitenkansje als ze bij Domeinen te koop staan :D
Verder denk ik dat ze wel oppassen aan welk apeland ze hun tanks verkopen, vroeger gingen veel YPR's naar Egypte maar als het aan mij zou liggen, zetten we ons spul niet in Europa's achtertuin zolang ze daar geen stabiele democratie hebben opgebouwd... (ch)

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”