Militair zwaar transport

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Militair zwaar transport

Bericht door Remko »

Net zoals iedereen die iets met zwaar transport heeft is natuurlijk ook militair zwaar transport (Tank transporters) erg interessant om te zien. Dan kunnen we het natuurlijk hebben over de nieuwe Tropco van het Nederlandse leger (DAF met Broshuis) of de Faun van de Bundeswehr. Maar ik ga toch voor het wat grotere spul. Voornamelijk de Amerikaanse (niet de Britse!!) HETS en HEMTT (Oshkosh). Maar ze zijn er nog groter, en dan ook nog met iets wat ons dan weer bekend voorkomt...

De eerste is een Titan met Goldhofer oplegger. De truck is tegenwoordig ook verkrijgbaar bij CMM, en staat zeer hoog op mijn verlanglijstje, maar ja, die prijs hè... Moet €449,- euro gaan kosten, zonder trailer...

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een Russich model, Volat geloof ik. Is wel even wat anders dan een LZV hier in Nederland!! Wat een ding zeg, 't zal je maar passeren op de snelweg!!! :shock: :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat de plaatjes niet te groot zijn, anders moet een Mod ze maar even weghalen en alleen de links posten.

Groeten,

Remko

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

Die Rus is inderdaad een Volat, ook bekend onder de naam MZKT (Minsker Wieltractor Fabriek).

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Even een klein feitje over die Titan, de banden die eronder zitten hebben de maat 21.00 R25, aardig groot dus. Ongeveer 170 cm diameter. In mijn ogen is dit toch wel een van de mooiste trucks die er bestaan!! En die trailer dan... Ik bedoel, die HEMTT (Heavy Expanded Mobility Tactical Truck) tanker is ook geen kleine jongen, even wat gegevens:

Lengte: 10,18 meter;
Breedte: 2,43 meter;
Hoogte: 2,84 meter;
Gewicht: 17190 kg met lier / 16785 kg zonder lier.

Meer informatie over deze Oshkosh truck kun je hier vinden:
http://www.globalsecurity.org/military/ ... /hmett.htm

Ik heb nu ook een besluit genomen, CCM heeft deze truck en een grote MOL trailer nu uitgebracht als schaalmodel (1:50), zijn waanzinnig duur (evenveel als de CC8800!!!), maar wel prachtig. Dat wordt sparen dus... Maar ze gaan er zeker komen, niet meteen, en zeker niet allemaal tegelijk, maar binnen anderhalf jaar wil ik toch zeker een aantal er van hebben.

Remko
http://www.hansebubeforum.de/showtopic. ... 34f8e69420

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Oskosh

Bericht door Jelmer Jongstra »

Amerikaanse leger
Bijlagen
afbeelding 112-border.jpg
afbeelding 112-border.jpg (118.31 KiB) 8545 keer bekeken
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Bericht door Jelmer Jongstra »

2
Bijlagen
afbeelding 094-border.jpg
afbeelding 094-border.jpg (147.1 KiB) 8545 keer bekeken
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Type aanduiding M1070 tractor. Onderdeel van de "HETS" Heavy Equipment Transporter System. Hierbij wordt de truck gekoppeld aan de M1000 semi-dieplader van Systems & Electronics, Incorporated (voorheen Southwest Mobile Systems).

Capaciteit is ca. 63.500 kg. Deze combinatie is de eerste die behalve de tank ook gelijk de tank bemanning kan meenemen. Tank op de trailer, en de bemanning gaat in de zeer ruime (6 persoons) cabine van de truck.

Meer informatie is hier te vinden:

http://www.globalsecurity.org/military/ ... d/hets.htm

Prachtige trucks! De Britten hebben ze ook, maar dan zijn ze Ge-Europa-iseert... Rondere hoeken, andere motor enz. Gelijk het stoere er af.

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Diepladers van Defensie

Bericht door sytzecat »

Ik weet niet heren moderators of dit zo de bedoeling is weet ook niet waar ik het anders kan plaatsen
Bijlagen
YPR op dieplader 2.JPG
YPR op dieplader 2.JPG (136.42 KiB) 12826 keer bekeken
Sytzecat

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Bericht door sytzecat »

foto 2
Bijlagen
YPR op dieplader 1.JPG
YPR op dieplader 1.JPG (140.83 KiB) 12824 keer bekeken
Sytzecat

Gebruikersavatar
stevinmonteur
Forumlid
Berichten: 1062
Lid geworden op: za 26 aug, 2006 21:46
Locatie: nw vennep

Bericht door stevinmonteur »

ik heb vroeger ook zo één gehad, de B22, was voertuig/groepscommandant. hier staan we te wachten op transport met de trein. heb in harderwijk waar nu fundeon zit nog cursus dagelijks onderhoud gehad
Bijlagen
YPR765PRI.01 (767 x 592).jpg
YPR765PRI.01 (767 x 592).jpg (115.75 KiB) 12783 keer bekeken

Gebruikersavatar
Wopper
Forumlid
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Bericht door Wopper »

Deze heb ik vorig jaar gemaakt.....
Lei en ik (C)

Gr.Wopper.
Bijlagen
leo-en-ikke.jpg
leo-en-ikke.jpg (114.69 KiB) 12742 keer bekeken
Gr. Wim



Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”