Nicolas

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Emiel
Forumlid
Berichten: 2718
Lid geworden op: za 18 dec, 2004 0:31
Locatie: Azie
Contacteer:

Nicolas

Bericht door Emiel »

Vandaag kwam ik dit tegen bij Verolme Botlek. :o
Is een Nicolas transporter, type blijf ik jullie schuldig.

Leuk om een keetje te zien haha :D
Bijlagen
PICT2713.jpg
PICT2713.jpg (133.01 KiB) 7242 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

De Nicolas Automas is vergelijkbaar met de "Trafo-wagen" van Scheuerle, maar dan van Nicolas. Dus 12 aslijnen met 8 wielen/aslijn, een wiegframe en dan weer 12 aslijnen met 8 wielen/aslijn. Beide delen hebben een cabine en daar achter een Volvo motor/powerpack wat de eerse 6 aslijnen aandrijft. Capaciteit ligt dacht ik rond de 480 ton, maar dat moet ik even checken. Totale lengte van het voertuig: 59 meter. Laadlengte is 14
meter. Het voertuig is/was o.a. (enkel?) in gebruik bij het Zweedse Staatsenergiebedrijf. Ik zal kijken of het lukt het artikel te scannen.

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

Ik heb mn hele pakket Nicolas folder er even voor je bij gepakt, en sta nu nog met mn ogen te knipperen van wat voor bizarre apparaten ze allemaal leveren, maar ik kon er niets over de Automas terugvinden, helaas.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Alexxxxx schreef:Ik heb mn hele pakket Nicolas folder er even voor je bij gepakt, en sta nu nog met mn ogen te knipperen van wat voor bizarre apparaten ze allemaal leveren, maar ik kon er niets over de Automas terugvinden, helaas.
Je kunt het inderdaad zo gek niet verzinnen of Nicolas heeft het gemaakt...

Maar goed, ik heb het artikel over de Automas ingescand. Vanwege de leesbaarheid zijn het wel grote afbeeldingen geworden, dus vandaar de "Thumbnails". Bron van deze foto's/tekst: STM nr. 2 van 1981, blz. 10-11-12.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
arie van urk
Starter
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 8:20
Locatie: urk

Bericht door arie van urk »

ik heb vandaag uitgebreid kunnen vergelijken op de RAI en ben tot de conclusie gekomen dat deze

Afbeelding

pendelas oplegger wel wat voor mij zou zijn ...

een gieksleuf van 90 cm breed ....
je zou er een badkuip in kunnen plaatsen..

(C)

Demag Erik
Starter
Berichten: 302
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
Locatie: Groningen

Bericht door Demag Erik »

Ik ga hem zeker even bekijken.

Het Broshuis logo is leuk, maar het blijft natuurlijk wel een Nicolas.
En ze zijn toch erg beperkt hoor, haal daar de "Interdolly" maar tussen weg :D . Dat gaat dus niet (alhoewel, de flex is gewillig).

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Pendelx of conventioneel

Bericht door Green Device »

opzet van nicolas is juist de dieplader zo kort te bouwen dat de dolly er niet tussen uit hoeft, neem je rolmaat maar mee naar de rai

Demag Erik
Starter
Berichten: 302
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
Locatie: Groningen

Bericht door Demag Erik »

Dat is bekend, maar doet verder niet veel af aan mijn mening ;) .
Ook laadruimte op de "interdolly" is zeer beperkt omdat de "nek" doorloopt op de dolly. Maar Beelen zal er wel wat mee kunnen, zeker omdat zij er bouwmachines op zetten, maar een all-round trailer is het zeker niet.

De rolmaat is niet nodig, de maten waren eveneens al bekend, 't is ten slotte een variant op de BigMove trailers.

Gebruikersavatar
Green Device
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: vr 26 okt, 2007 21:54
Locatie: Nunspeet

Pendelx of conventioneel

Bericht door Green Device »

Klopt inderdaad ,vind zelf het systeem wel mooi omdat het een modulair systeem is waar bijvoorbeeld ook een ketelbed, windmilladapters e.d. tussen kunnen en net wat je zegt beperkte lengte in ons werk erg fijn, omdat de ruimtes in de binnensteden erg beperkt zijn.

Demag Erik
Starter
Berichten: 302
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
Locatie: Groningen

Bericht door Demag Erik »

Wordt het jouw wagen, ga jij ermee rijden?
En is de trekker al klaar?

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”