Windmolentransport

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Bericht door liefkleinkonijntje »

Hier nog een WMT van ter Linden Doetinchem, meer foto's in het Ter Linden topic:
Bijlagen
foto's mei-juli 2008 940.jpg
foto's mei-juli 2008 940.jpg (98.56 KiB) 4596 keer bekeken
Life goes on.....

Gebruikersavatar
Robbedoes
Starter
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
Locatie: Mol België
Contacteer:

Re: Grens NL/B Postel

Bericht door Robbedoes »

Er stond vorige maand weer wat in postel. Dit transport stond het weekend stil om maandag nacht weer te vertrekken.
naar bessteming die voor mij onbekend was.
Bijlagen
foto 1
foto 1
IMG_3811.JPG (42.27 KiB) 4542 keer bekeken
http://www.verdonck-mol.be

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Robbedoes
Starter
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
Locatie: Mol België
Contacteer:

Re: Grens NL/B Postel

Bericht door Robbedoes »

;A
Bijlagen
foto 2
foto 2
IMG_3812.JPG (61.87 KiB) 4418 keer bekeken
http://www.verdonck-mol.be

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Robbedoes
Starter
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
Locatie: Mol België
Contacteer:

Re: Grens NL/B Postel

Bericht door Robbedoes »

ja deze staat dus nu ook op de grens te wachten om veder te kunnen.
Bijlagen
's-0001.jpg
's-0001.jpg (72.2 KiB) 3958 keer bekeken
http://www.verdonck-mol.be

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Robbedoes
Starter
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
Locatie: Mol België
Contacteer:

Re: Grens NL/B Postel

Bericht door Robbedoes »

er staan dus 4 voertuigen
Bijlagen
's-0002.jpg
's-0002.jpg (65.06 KiB) 3958 keer bekeken
http://www.verdonck-mol.be

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Robbedoes
Starter
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
Locatie: Mol België
Contacteer:

Re: Grens NL/B Postel

Bericht door Robbedoes »

en hier fot 3 met de witte grove kraan van de firma KVN
Bijlagen
's-0004.jpg
's-0004.jpg (57.72 KiB) 3958 keer bekeken
http://www.verdonck-mol.be

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Robbedoes
Starter
Berichten: 481
Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
Locatie: Mol België
Contacteer:

Re: Grens NL/B Postel

Bericht door Robbedoes »

en de volvo van kvn
Bijlagen
's-0003.jpg
's-0003.jpg (71.39 KiB) 3957 keer bekeken
http://www.verdonck-mol.be

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Wopper
Forumlid
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Vestas & Broshuis testen nieuw vleugel transport systeem

Bericht door Wopper »

Afbeelding


Vestas & Broshuis testen nieuw logistiek systeem voor vleugel transport van de V112.

Afbeelding

Zoals wij u beloofd hebben, houden we u op de hoogte van onze samenwerking met Vestas.
De uiteindelijke versies zijn afgelopen week uitvoerig door Vestas getest en beslaat 4 noviteiten:

Vestas Casings:

De tot dusver gebruikte oplossingen (dmv pallets/houten blokken) voor het ondersteunen van de vleugels op de oplegger veroorzaakten
tijdens het transport teveel schade met enorme hoge kosten als gevolg. De wens om in de toekomst langere vleugels te kunnen toepassen maakt dit probleem alleen maar groter.Vestas heeft nu casings (‘vleugelhouders’) ontwikkeld die gedurende het hele transport (over land en/of zee) vanaf de plaats van fabricage tot aan de opbouwlocatie aan de vleugel vast blijven zitten.

De Broshuis oplegger:

De nieuwe casings in combinatie met de nieuwe posities aan de vleugel hebben geleid tot een speciaal daarvoor door Vestas aangeschafte Broshuis oplegger.
Deze oplegger heeft hoofdliggers, die geschikt zijn voor deze nieuwe belasting en is uitgevoerd met het doorontwikkelde Broshuis sliding systeem.Dit sliding systeem maakt het mogelijk de geladen oplegger in en uit te schuiven. Zoals op de foto hieronder is te zien, wordt de wendbaarheid van de combinatie aanzienlijk groter.

Afbeelding

In de getoonde versie is de oplegger voorzien van conventionele draaikrans besturing en is de normale laadvloer op wens van Vestas verwijderd.
Beide hebben als voordeel dat het eigengewicht lager ligt, wat kosten (investeringskosten, onderhoudskosten en brandstofkosten) bespaard.


Hydraulische heffunctie.

Om de bodemvrijheid onder het midden van de liggers te verhogen, is de oplegger voorzien van een hydraulisch hefsysteem.
In combinatie met de standaard heffunctie van het asstel, wordt hierdoor een unieke hoge bodemvrijheid gerealiseerd.

Afbeelding

Cardanische support.

Bij de huidige transportwijze van vleugels (dmv pallets/houten blokken) ontstaan teveel ongewenste krachten in de vleugel, doordat deze vast verbonden is aan de oplegger.
Het cardanische support zorgt ervoor dat vleugel onafhankelijk van de oplegger kan bewegen. Broshuis ontwikkelde dit support dusdanig dat ook casings van andere fabrikanten te bevestigen zijn, maar ook aan te passen is voor lengte transporten van bijvoorbeeld staalconstructies en heipalen.

De combinatie van deze noviteiten maakt een unieke flexibele en veilige transportoplossing. Flexibel in lengte en toepassing. Veilig door de extra verkregen ruimte om over obstakels heen te bewegen. Uitstekende lading aan de achterzijde onder een hoogte van 3,5meter worden door Vestas namelijk als ‘onveilig’ beschouwd gezien de grotere kans op schade.
Broshuis kan deze oplegger presenteren als de gunstigste (EUR/km) oplossing voor het vervoer van de windmolen bladen.

Afbeelding

Broshuis biedt deze oplegger verder aan met de volgende mogelijkheden:
- Met of zonder sliding systeem.
- Met of zonder conventionele laadvloer.
- Met of zonder hydraulische heffunctie in de nek
- Diverse laadvloerhoogtes vanaf 1,03meter
- Varianten van 55 of 65 meter uitgeschoven lengte, afhankelijk van de gewenste ingeschoven combinatielengte ivm ontheffingen.
- Hydraulische, koppelbare nek voor de toepassing van extra liggers. Hiermee blijft de inschoven combinatielengte kort en zijn zelfs uitgeschoven lengtes groter dan 65 meter geen enkel punt.


Voor meer info: http://www.broshuis.com

Gebruikersavatar
Eyeless
Starter
Berichten: 831
Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
Locatie: Verwegnistan
Contacteer:

Windmolentransport

Bericht door Eyeless »

In zweden (Holmsund) stonden we te wachten om met de ferry over te gaan en daar waren ze met allerlei zwaar transport bezig.. Hier wat matriaal van Frank nà¸rager.. Erg mooie en zware combinaties..

Bezig om de 3-bed-5 onder voorspanning te zetten en met de shovel de 5 lijner er terug onder duwen.. (ging trouwens met aardig wat geweld)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een MWT geladen met een torendeel.. Toen deze combie aankwam had ik helaas mijn camera niet in de aanslag.. maar dat was een best schouwspel.. En wat een waanzinnig mooi geluid in deze getunde 660..Volgens de chaufeur zat de trekker nu op 740 pk..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat bladen geladen.
Afbeelding

Met deze dikke jongens deden ze zelf de bladen laden en lossen in jukken die op de kade stonden..
Afbeelding

Nog een MWT waar ze onderhoud aan het plegen waren..
Afbeelding
Mvg Marco

Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..

dutchmetal
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 20:05
Contacteer:

Windturbine transport

Bericht door dutchmetal »

Onderweg naar België

(Klikbaar voor grotere versies)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”