Windmolentransport
Advertentie post before
- liefkleinkonijntje
- Forumlid
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
- Locatie: Almelo
- Robbedoes
- Starter
- Berichten: 481
- Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
- Locatie: Mol België
- Contacteer:
Re: Grens NL/B Postel
Er stond vorige maand weer wat in postel. Dit transport stond het weekend stil om maandag nacht weer te vertrekken.
naar bessteming die voor mij onbekend was.
naar bessteming die voor mij onbekend was.
- Bijlagen
-
- foto 1
- IMG_3811.JPG (42.27 KiB) 4542 keer bekeken
- Robbedoes
- Starter
- Berichten: 481
- Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
- Locatie: Mol België
- Contacteer:
Re: Grens NL/B Postel
- Bijlagen
-
- foto 2
- IMG_3812.JPG (61.87 KiB) 4418 keer bekeken
- Robbedoes
- Starter
- Berichten: 481
- Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
- Locatie: Mol België
- Contacteer:
Re: Grens NL/B Postel
ja deze staat dus nu ook op de grens te wachten om veder te kunnen.
- Bijlagen
-
- 's-0001.jpg (72.2 KiB) 3958 keer bekeken
- Robbedoes
- Starter
- Berichten: 481
- Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
- Locatie: Mol België
- Contacteer:
- Robbedoes
- Starter
- Berichten: 481
- Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
- Locatie: Mol België
- Contacteer:
Re: Grens NL/B Postel
en hier fot 3 met de witte grove kraan van de firma KVN
- Bijlagen
-
- 's-0004.jpg (57.72 KiB) 3958 keer bekeken
- Robbedoes
- Starter
- Berichten: 481
- Lid geworden op: zo 5 mar, 2006 13:46
- Locatie: Mol België
- Contacteer:
- Wopper
- Forumlid
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
- Locatie: Posterholt
- Contacteer:
Vestas & Broshuis testen nieuw vleugel transport systeem
Vestas & Broshuis testen nieuw logistiek systeem voor vleugel transport van de V112.
Zoals wij u beloofd hebben, houden we u op de hoogte van onze samenwerking met Vestas.
De uiteindelijke versies zijn afgelopen week uitvoerig door Vestas getest en beslaat 4 noviteiten:
Vestas Casings:
De tot dusver gebruikte oplossingen (dmv pallets/houten blokken) voor het ondersteunen van de vleugels op de oplegger veroorzaakten
tijdens het transport teveel schade met enorme hoge kosten als gevolg. De wens om in de toekomst langere vleugels te kunnen toepassen maakt dit probleem alleen maar groter.Vestas heeft nu casings (‘vleugelhouders’) ontwikkeld die gedurende het hele transport (over land en/of zee) vanaf de plaats van fabricage tot aan de opbouwlocatie aan de vleugel vast blijven zitten.
De Broshuis oplegger:
De nieuwe casings in combinatie met de nieuwe posities aan de vleugel hebben geleid tot een speciaal daarvoor door Vestas aangeschafte Broshuis oplegger.
Deze oplegger heeft hoofdliggers, die geschikt zijn voor deze nieuwe belasting en is uitgevoerd met het doorontwikkelde Broshuis sliding systeem.Dit sliding systeem maakt het mogelijk de geladen oplegger in en uit te schuiven. Zoals op de foto hieronder is te zien, wordt de wendbaarheid van de combinatie aanzienlijk groter.
In de getoonde versie is de oplegger voorzien van conventionele draaikrans besturing en is de normale laadvloer op wens van Vestas verwijderd.
Beide hebben als voordeel dat het eigengewicht lager ligt, wat kosten (investeringskosten, onderhoudskosten en brandstofkosten) bespaard.
Hydraulische heffunctie.
Om de bodemvrijheid onder het midden van de liggers te verhogen, is de oplegger voorzien van een hydraulisch hefsysteem.
In combinatie met de standaard heffunctie van het asstel, wordt hierdoor een unieke hoge bodemvrijheid gerealiseerd.
Cardanische support.
Bij de huidige transportwijze van vleugels (dmv pallets/houten blokken) ontstaan teveel ongewenste krachten in de vleugel, doordat deze vast verbonden is aan de oplegger.
Het cardanische support zorgt ervoor dat vleugel onafhankelijk van de oplegger kan bewegen. Broshuis ontwikkelde dit support dusdanig dat ook casings van andere fabrikanten te bevestigen zijn, maar ook aan te passen is voor lengte transporten van bijvoorbeeld staalconstructies en heipalen.
De combinatie van deze noviteiten maakt een unieke flexibele en veilige transportoplossing. Flexibel in lengte en toepassing. Veilig door de extra verkregen ruimte om over obstakels heen te bewegen. Uitstekende lading aan de achterzijde onder een hoogte van 3,5meter worden door Vestas namelijk als ‘onveilig’ beschouwd gezien de grotere kans op schade.
Broshuis kan deze oplegger presenteren als de gunstigste (EUR/km) oplossing voor het vervoer van de windmolen bladen.
Broshuis biedt deze oplegger verder aan met de volgende mogelijkheden:
- Met of zonder sliding systeem.
- Met of zonder conventionele laadvloer.
- Met of zonder hydraulische heffunctie in de nek
- Diverse laadvloerhoogtes vanaf 1,03meter
- Varianten van 55 of 65 meter uitgeschoven lengte, afhankelijk van de gewenste ingeschoven combinatielengte ivm ontheffingen.
- Hydraulische, koppelbare nek voor de toepassing van extra liggers. Hiermee blijft de inschoven combinatielengte kort en zijn zelfs uitgeschoven lengtes groter dan 65 meter geen enkel punt.
Voor meer info: http://www.broshuis.com
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Windmolentransport
In zweden (Holmsund) stonden we te wachten om met de ferry over te gaan en daar waren ze met allerlei zwaar transport bezig.. Hier wat matriaal van Frank nà¸rager.. Erg mooie en zware combinaties..
Bezig om de 3-bed-5 onder voorspanning te zetten en met de shovel de 5 lijner er terug onder duwen.. (ging trouwens met aardig wat geweld)
Nog een MWT geladen met een torendeel.. Toen deze combie aankwam had ik helaas mijn camera niet in de aanslag.. maar dat was een best schouwspel.. En wat een waanzinnig mooi geluid in deze getunde 660..Volgens de chaufeur zat de trekker nu op 740 pk..
Nog wat bladen geladen.
Met deze dikke jongens deden ze zelf de bladen laden en lossen in jukken die op de kade stonden..
Nog een MWT waar ze onderhoud aan het plegen waren..
Bezig om de 3-bed-5 onder voorspanning te zetten en met de shovel de 5 lijner er terug onder duwen.. (ging trouwens met aardig wat geweld)
Nog een MWT geladen met een torendeel.. Toen deze combie aankwam had ik helaas mijn camera niet in de aanslag.. maar dat was een best schouwspel.. En wat een waanzinnig mooi geluid in deze getunde 660..Volgens de chaufeur zat de trekker nu op 740 pk..
Nog wat bladen geladen.
Met deze dikke jongens deden ze zelf de bladen laden en lossen in jukken die op de kade stonden..
Nog een MWT waar ze onderhoud aan het plegen waren..
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
-
- Starter
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 20:05
- Contacteer: