Mack

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
leo tbe*
Forumlid
Berichten: 2712
Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 19:08
Locatie: rotterdam

Re: Mack F-700

Bericht door leo tbe* »

foto 4
de laatste hoop dat ze hier goed staan
Bijlagen
jan 7.JPG
jan 7.JPG (74.02 KiB) 5480 keer bekeken

piktjetoe
Forumlid
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 20:48
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mack F-700

Bericht door piktjetoe »

Mooie foto's Leo (Y) .

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Mack F-700

Bericht door Peter_S »

Beste allen,

Alhoewel deze foto van Doornbos hier eigenlijk niet thuis hoort, maar het topic Doornbos bij de (zwaar)transportbedrijven ontbreekt volgens mij, voeg ik mijn plaatje van een Mack F-700 van Doornbos ook hier maar toe aan de serie van leo tbe*.

Op een zaterdag in juni 1984 kwam onderstaande combinatie langs mijn ouderlijk huis hobbelen en aangezien er in de Meterik, waar mijn ouders nog steeds wonen, maar een plek kon zijn waar dit transport naar toe ging ben ik als een haas op mijn fiets gesprongen en naar de Taco in de Donkstraat gereden. Gelukkig had ik goed gegokt en ben met het fototoestel in de hand aan de slag gegaan. De zwanenhals van de dieplader is inmiddels losgekoppeld zodat de trekker kan wegrijden om de maaidorser, voor het oogsten van doperwten, kan worden gelost. De overige plaatjes, van het lossen van de erwtendorser, laat ik maar achterwegen want die horen hier in dit topic niet thuis.

Het is trouwens dezelfde Mack als die van de posting van leo tbe* , als ik zo naar het kenteken kijk, waarbij de Mack op de foto's van leo tbe* met een ballastbak is uitgerust terwijl ie op mijn plaatje een dieplader er achter heeft hangen.

Overigens heeft mijn vader gedurende circa 35 jaar bij Jansen Horst Transport gewerkt en daar reden, in de gloriedagen van het bedrijf, ook een stuk of vier Mack's F-700 rond. Was een machtige ervaring om als jong broekie met de chauffeurs mee te gaan op een slagje Nordhorn. Met 30 ton grind in de kieper s'morgens in alle vroegte, voor 6 uur, de Apeldoornseweg omhoog in Arnhem, de A-50 liep toen nog niet door naar de A-12 zoals dat nu het geval is. Lekker door de binnen steden van Nijmegen en Arnhem in alle vroegte.

Met vr. gr.

Peter Schoeber

PS bij gelegenheid zal ik de plaatjes van de Mack's van Jansen Horst Transport nog effe opzoeken en scannen voor op het BMF.
Bijlagen
O-4_edited-1.jpg
O-4_edited-1.jpg (77.1 KiB) 5254 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
peterg
Forumlid
Berichten: 2247
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 22:12
Locatie: amersfoort

Re: Mack F-700

Bericht door peterg »

uit de oude doos: een Mack van Buitenhuis
Bijlagen
buitenhuis-mack-01.jpg
buitenhuis-mack-01.jpg (81.59 KiB) 5428 keer bekeken
groet, peterg

oude liefde rust niet ......

Gebruikersavatar
Komatsu
Forumlid
Berichten: 2942
Lid geworden op: wo 17 aug, 2005 18:40
Locatie: Den Haag

Mack

Bericht door Komatsu »

Deze wagen kwam ik vandaag tegen in Den Haag.
Bijlagen
BILD2547.JPG
BILD2547.JPG (112.66 KiB) 5265 keer bekeken

dutchmetal
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 20:05
Contacteer:

Re: Mack MH 613

Bericht door dutchmetal »

Das een mooie, zie je niet vaak zulke Macks

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Mack F-700

Bericht door Peter_S »

Peter_S schreef:Beste allen,

Alhoewel deze foto van Doornbos .......

...........Overigens heeft mijn vader gedurende circa 35 jaar bij Janssen Horst Transport gewerkt en daar reden, in de gloriedagen van het bedrijf, ook een stuk of vier Mack's F-700 rond. Was een machtige ervaring om als jong broekie met de chauffeurs mee te gaan op een slagje Nordhorn. Met 30 ton grind in de kieper s'morgens in alle vroegte, voor 6 uur, de Apeldoornseweg omhoog in Arnhem, de A-50 liep toen nog niet door naar de A-12 zoals dat nu het geval is. Lekker door de binnen steden van Nijmegen en Arnhem in alle vroegte.

Met vr. gr.

Peter Schoeber

PS bij gelegenheid zal ik de plaatjes van de Mack's van Jansen Horst Transport nog effe opzoeken en scannen voor op het BMF.
Alweer geruime tijd geleden deed ik bovenstaande belofte hier op het BMF die ik bij deze wil inlossen. Achter de Mack hangt een grote kieptrailer met een inhoud van 60 m3 als ik mij niet vergis. De combinaties werden gebruikt om veen vanuit Nordhorn, Janssen Horst had daar een eigen veenderij, naar de CNC in Milsbeek te brengen om er dekaarde voor de champignonteelt van te maken. De ontginning in Nordhorn werd opgestart nadat de ontginningen in Griendsveen niet langer waren toegestaan omdat het hoogveen bijna op was. Plaatje is ergens in juni 1984 gemaakt voor de werkplaats van Janssen Horst aan de Beekstraat in Horst. Voor zover ik nu kan nagaan heb ik helaas niet meer plaatjes van deze mastodonten.
Bijlagen
98400066-Q 23_edited-1.jpg
98400066-Q 23_edited-1.jpg (138.97 KiB) 5096 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

freesmachinist
Starter
Berichten: 696
Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
Locatie: giessenburg

Re: Mack F-700

Bericht door freesmachinist »

hier nog een f700 (fotograaf onbekend)
Bijlagen
MACK F 700. vd VLIST  TREKKER..jpg
MACK F 700. vd VLIST TREKKER..jpg (40 KiB) 4908 keer bekeken
wirtgen w 150

henricus
Forumlid
Berichten: 6350
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 18:21

Re: Mack

Bericht door henricus »

oudje
Bijlagen
25 jan (79).jpg
25 jan (79).jpg (161.58 KiB) 3962 keer bekeken

henry@
Starter
Berichten: 618
Lid geworden op: di 20 feb, 2007 19:42
Locatie: onder amsterdam
Contacteer:

Re: Mack

Bericht door henry@ »

henricus schreef:oudje

Nog van V.Selm Breukelen geweest
heb geen haast

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”