Nooteboom PX2 Euro dieplader

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
frederik
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 18:40
Locatie: Rotterdam

Nooteboom PX2 Euro dieplader

Bericht door frederik »

Nooteboom heeft een nieuwe versie van de pendelx geintroduceerd. In een mooi verhaal beschrijven ze hoe ze de huidige problemen
met de nieuwe generatie hebben opgelost:
http://www.nooteboomgroup.com/nooteboom ... dieplader/

Hiermee komen ze weer op niveau met de concurrentie, het verhaal ziet er namelijk goed uit.
Toch vallen me een aantal zaken op:
- wat doet men met klanten met de huidige versie? vele 'nieuwe punten' zijn hier wel eens aangekaart als 'probleempunten'
- wat is de relatie met Ex-tra? Die X van PX2 is namelijk wel erg hetzelfde als die van ex-tra http://www.ex-tra.eu??????
- 1000 aslijnen, dus ca. 200-300 diepladers in 4 jaar (afhankelijk van hoeveel assen per oplegger)? da's toch niet zoveel, ik dacht dat het er veel, veel meer waren
- wie heeft er al een, hoe zijn de ervaringen?
- is er nu ergens een vergelijk te vinden, tussen faymonville, goldhofer, nicolas en scheuerle? dus met gieksleufbreedte, slag, stuuruitslag etc?
Dat zou volgens mij velen helpen.

Groeten

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door ex-tra »

Sorry voor de late reactie maar ik kom net terug van een weekje weg.
Als jullie het niet erg vinden kom ik hier volgende week even op terug.
Mijn handen jeuken, maar vriendin en kinderen komen eerst.

Groet'n,

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Sleaze »

Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Roel
Forumlid
Berichten: 4494
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 9:15
Locatie: Someren

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Roel »

Was daarnet een stukje op RTL Transportwereld. Met onder andere de nieuwe van Van Kaathoven en Derks Bemmel. Ziet er zeer goed uit maar heel erg veel verstand heb ik er ook niet van ;)
Echte vrienden krijg je niet, vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

kammi
Starter
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 10 dec, 2007 14:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door kammi »

In het volgende topic zijn diverse foto's te vinden van de PX2...
viewtopic.php?f=141&t=3554&start=30
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bouwmachineforum.nl
Forumondersteuning
Berichten: 594
Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
Locatie: Server
Contacteer:

Nootebooms nieuwe interdolly ICP programma voor diepladers

Bericht door Bouwmachineforum.nl »

Afbeelding

Persbericht


Wijchen, 1 april 2010.

Nooteboom lanceert nieuwe Interdolly ICP-programma voor diepladers.

Compacte en lichte ICP Interdolly biedt meer nuttig laadvermogen en laadvloerlengte.

Afbeelding

Nooteboom heeft voor haar diepladers een compleet nieuw Interdolly programma ontwikkeld die onder de naam Interdolly ICP op de markt wordt gebracht. Het Interdolly ICP programma bestaat momenteel uit een afneembare 1-, 2- en 3-assige ultra compacte Interdolly. In het ontwerp van de nieuwe ICP hebben maximale manoeuvreerbaarheid, optimale besturing, laag eigengewicht en betrouwbaarheid centraal gestaan. Aan de firma Martens Transport Oosterhout B.V. is de eerste 3-assige Interdolly ICP met 5-assige PX2 dieplader uitgeleverd.

Programma
De Interdolly ICP is standaard uitgerust met 285/70R19,5 banden en is leverbaar in twee asafstanden: 1360 en 1510 mm. De Interdolly ICP is zowel toepasbaar op de fuseegestuurde diepladers (3-5 aslijnen) als voor de Pendel-X diepladers (3-6 aslijnen).
Afhankelijk van de diepladerconfiguratie en trekker, biedt Nooteboom diverse hydraulisch afneembare zwanenhalzen. Deze hydronekken zijn leverbaar in verschillende afmetingen en koppeldrukken, waaronder zelfs een 40 tons hydronek voor 10x4 trekkers. Het Nootebooom Interdolly- en zwanenhalzen programma biedt de zekerheid dat altijd het maximale laadvermogen volledig benut kan worden.

Chauffeursvriendelijk
De nieuwe Interdolly ICP is zeer gebruikersvriendelijk en daarmee heel eenvoudig door de chauffeur te bedienen. Zowel het aan- en afkoppelen van de zwanenhals aan de Interdolly alsook de Interdolly aan de laadvloer is gemakkelijk en snel door de specifieke haakconstructie en de eenhands-snelkoppeling voor alle hydraulische slangen. Dit wordt ook mogelijk gemaakt door de zeer eenvoudige bediening van de hydraulische functies in de zwanenhals. De Interdolly ICP is verder standaard uitgerust met rongkokers en TUV gecertificeerde bindogen voor het vastzetten van de lading.

Afbeelding

Kortgekoppeld
De nieuwe Interdolly ICP kan middels een adapter direct aan het assenstel worden gekoppeld, waarmee de dieplader in een semi-dieplader verandert. Deze adapter is zo kort en licht mogelijk gehouden, waardoor maximale manoeuvreerbaarheid en laadvermogen gewaarborgd is. Afhankelijk van de gekozen interdolly en dieplader kan er een 9-aslijnen semi-dieplader mee samengesteld worden.

Betrouwbaarheid
De nieuwe Interdolly ICP maakt gebruik van de zeer betrouwbare en uitgebreid geteste componenten en pendelassen die op de nieuwste PX2 diepladers worden toegepast. Deze pendelassen op draakransen bieden een ongekende stuuruitslag van maar liefst 70 graden. Door de onderlinge stuurgeometrie wordt 100% tegemoet gekomen aan het Ackerman principe. Dit is uniek in de markt is en betekent ook dat bandenslijtage uiterst gering is. Daarnaast profiteert de chauffeur van maximale manoeuvreerbaarheid waarbij moeilijke passages eenvoudig genomen kunnen worden. De zeer hoge betrouwbaarheid van de ICP wordt ook gegarandeerd door de “lifetime-test”van het laadvloer koppelsysteem. Een ander belangrijk aspect is dat ook alle losse componenten, zoals luchtketels, beschermd in het chassis van de Interdolly ICP zijn geplaatst. De kans op beschadigingen zijn daardoor nagenoeg uitgesloten.

Uiterst solide
De ICP Interdolly range is ontworpen voor 14 ton per aslijn bij 80 km/uur. Optioneel is er ook een 12 tons versie leverbaar. Ondanks zijn compactheid en lage eigengewicht is de ICP uiterst solide. Dit komt mede door de kokervorm van het chassis, die de ICP bijzonder torsiestijf maakt en daardoor als een van de weinige Interdolly’s is waarop vol geladen mag worden.
De staart c.q. drukstuk aan de achterzijde van de Interdolly is aanzienlijk korter dan bij zijn voorganger. Hierbij is de eenvoud van het aan- en afkoppelen van de laadvloer onveranderd gebleven en is deze uitstekend bestand tegen de gigantische krachten die vrijkomen bij zeer zware ladingen.

Belangrijke voordelen
• Technisch ontworpen voor 14t/aslijn en 40t koppeldruk bij 80 km/u
• Laadvloer van de ICP volledig te beladen, vooral belangrijk indien kortgekoppeld als semi-dieplader
• ICP opgebouwd uit beproefde componenten
• Belangrijkste componenten beschermd in het chassis ingebouwd waardoor minimale kans op schade.
• Alle functies van de ICP eenvoudig vanaf de zwanenhals bedienbaar
• Eenvoudig en snel aan- en afkoppelen van de zwanenhals en ICP door haakconstructie aan voor- en achterzijde van de interdolly
• Snelkoppeling voor foutloos koppelen van alle hydrauliek, lucht en elektra
• Uitstekende manoeuvreerbaarheid door stuuruitslag van 70 graden
• TUV bindogen en rongpotten standaard in randprofiel
• Maximale levensduur banden door optimale besturing volgens Ackermann principe en toepassing van draaikransbesturing
• Hoger nuttig laadvermogen door laag eigengewicht ICP
• Meer effectieve laadruimte door compacte bouwwijze ICP

Afbeelding

Deze nieuwe ICP Interdolly is een van de noviteiten die Nooteboom op de komende vakbeurs BAUMA , die van 19 t/m 25 april in Munchen plaatsvindt, introduceert.
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Remko »

Past volgens mij hier wel het beste. In het onderwerp Nootebooms nieuwe interdolly ICP programma voor diepladers staat iets vreemds. Of er is een foutje in ggeslopen, of Nooteboom komt op de Bauma met een hele interessante primeur...

Het gaat om de volgende zinnen: De Interdolly ICP is zowel toepasbaar op de fuseegestuurde diepladers (3-5 aslijnen) als voor de Pendel-X diepladers (3-6 aslijnen). & Kortgekoppeld
De nieuwe Interdolly ICP kan middels een adapter direct aan het assenstel worden gekoppeld, waarmee de dieplader in een semi-dieplader verandert. Deze adapter is zo kort en licht mogelijk gehouden, waardoor maximale manoeuvreerbaarheid en laadvermogen gewaarborgd is. Afhankelijk van de gekozen interdolly en dieplader kan er een 9-aslijnen semi-dieplader mee samengesteld worden.

Met andere woorden, Nooteboom komt met een Pendel-X dieplader met een 6-assig assenstel. :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Sleaze »

Ja dat klopt.

Van 't Hek wou er één hebben maar ik geloof dat dat nu toch aangepast is naar een vijf as. Maar wellicht dat een ander een dergelijk monster wil hebben. Je hebt er eigenlijk alleen maar wat aan als je de meeste massa aan de achterkant hebt. Maar dan wordt je toch echt wel lomp groot hoor...

Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Maarten Fens »

Het is best veel, 6 assen achter, vooral met een 4 assige trekker. Maar als je hem gaat rijden als 5 as trekker met 3 bed 6 dan komt het misschien toch best redelijk uit !!???
Je word inderdaad wel lang, maar je mag dan wel wat laden ook. En je kan er dan ook nog een 9 assige semi van maken en in combinatie met een 5 assige trekker ben je dan toch weer best flexibel qua transportoplossingen.
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: NIEUW: DE PX2 EURO DIEPLADER

Bericht door Sleaze »

Jawel maar dan moet je er in mijn opinie ook het werk voor hebben. En machines met die gewichten rijden die behoefte hebben aan een gieksleuf. Anders kun je net zo goed met modules werken. (jaja ook duur i know)

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”