Faymonville vs Nooteboom vs Broshuis

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Arjen

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Arjen »

Robster schreef:Een Faymonville is veel goedkoper door minder staal en dus ook minder sterk.

Kijk ook eens naar eigen gewicht en daarmee naar technisch draagvermogen.

En wat doe je met je oplegger, hoogte of lengte en laag gewicht rijden. Of dacht en nacht met maximaal laadvermogen rijden.

Over afwerkingen van bepaalde dingen kan je volgens mij voor afleveren nog wel even langs gaan over wat je er graag anders op zou zien en wat je er extra op wil.

Over de verkoop van een product van een bedrijf hoor je altijd verschillende verhalen, de één wordt voor zijn gevoel beter behandeld bij de één dan bij de ander. En de andere voelt beter bij éne. Dat is in elke branch.
Hoezo Faymonv. goedkoper en minder staal? Als je iets totaal niet weet bazel dan niet in de ruimte. Ik zou niet weten wat er mis is met de Faymonv. hij is zeker niet minder sterk dan de rest. Ik kan het weten want zo af en toe mag ik er ook mee rijden van mijn baas.

Gebruikersavatar
Actros4154
Starter
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 14:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Actros4154 »

Minder staal hoeft niet te betekenen dat het ook zwakker is. Dat ligt aan de constructie. Ik ben met je eens dat die van jou er strak bijstaat met de "Gigant" erop, Arjen. Waarbij je hem toch maximaal belast. Het ligt maar net aan het werk wat je ermee doet.

Ik zie weleens semi-diepladers rijden die heel veel graafkranen vervoeren, waarbij de hele laadvloer in de breedte "rond" staat. Een dieplader heeft de chassis-liggers aan de buitenkant en bij een semi in het midden. Dan kun je de fabrikant de schuld niet geven, vind ik.

frederik
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door frederik »

ex-tra schreef:
bij Nooteboom hebben ze een fabriek in Roemenie, maar daar bouwen ze alleen de standaard semi's. En die zijn in principe alleen voor oost-europa bedoeld
...dan gaat deze oplegger zeker ''vast'' op Oost Europa rijden.
Sorry, hoor. Maar dit is toch niet echt 'des Nooteboom's (NL)' of is alleen de sticker van Nooteboom?
Is dit een oplegger van Bolk (gezien de kleuren)?

Robster
Starter
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 14 sep, 2005 17:04
Locatie: Brielle

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Robster »

[quote="Arjen"]Hoezo Faymonv. goedkoper en minder staal? Als je iets totaal niet weet bazel dan niet in de ruimte. Ik zou niet weten wat er mis is met de Faymonv. hij is zeker niet minder sterk dan de rest. Ik kan het weten want zo af en toe mag ik er ook mee rijden van mijn baas.[/quote]


Arjen, ik bazel ook maar wat in de ruimte, dat moet ik niet doen als ik er geen verstand van heb...hoe moet ik dat nou ook allemaal weten als leekie (ch)

Vond het gewoon leuk om ff mee te discuseren.

PS: Vrijdag 25 juni wordt me nieuwe Noot pendel x afgeleverd, daar mag ik elke dag mee spelen van me baas... :D
Fijne dag gewenst !

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door ex-tra »

1 ding kunnen we hier in iedergeval uit opmaken: als je iemand wil spreken van de ''After Sales'' zou ik niet te lang wachten.
...dát bedoel ik...
Bijlagen
weer te laat...
weer te laat...
Herschaalde kopie van TSR.jpg (53.66 KiB) 5126 keer bekeken

Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Buntjuuh »

Tja..TSR/EKW/Stokota/EsGe allemaal beetje hetzelfde spul.

Moet wel eerlijk bekennen dat de kwaliteit toch niet tegen valt, maken best goede trailers (niet voor niks dat vele bedrijven ze voor "erbij" hebben). Natuurlijk hebben ze ook hun minpunten (heeft overigens vrijwel elk merk wel), bijvoorbeeld een 5-assige semi 5m uitschuifbaar en dan een stuuruitslag van :? en probeer dan maar eens de straat nog uit te komen (ch) .

Groeten

Wiebrand

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door ex-tra »

En ja hoor,...ze maken wederom een doorstart.
Nu wordt het TSR trading BV.
Origineel, dat wel; die naam hebben ze immers nog niet gehad.
Als ik mij niet sterk vergis is dit de 5e doorstart die ze maken.
Nog 1 faillissementje, zeg over 1,5 jaar, en ze krijgen een eervolle vermelding in het Guinnes book of records!

ARoger
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 apr, 2007 13:03
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door ARoger »

Oh fijn ze hebben al 5 faillisementen gehad!! Nou hebben ze toch wel een zilveren pen verdiend! En bij 10 faillisementen een gouden horloge?? Ben benieuwd wie er nu weer financieel de dupe is van deze firma. Vorige keer weet ik in ieder geval waren er wel transporteurs die konden fluiten naar de aanbetaling op hun trailer. Laat staan toelevernaciers. Uberhaupt al knap als alles in polen en roemenie wordt gebouwd en je dus hier in NL niks doet behalve verkoop dat je toch nog failliet kan gaan en uiteraard de fabrieken er weer buiten blijven zodat we lekker door kunnen gaan met bouwen (weer financieel schuldenvrij) Ach het is niet het enige bedrijf die deze truck toepast, zal verder geen namen noemen in dat kader.
Het vertrouwen om ooit zaken te doen bij de firma zou ik in ieder geval niet hebben (wat ik toch al niet had) goede trailers bouwen is 1 ding, maar ook een goed bedrijf wat er achter staat is net zo belangrijk.
Groeten

willem de koning
Starter
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 24 sep, 2007 20:59

Re: Faymonville vs Nooteboom vs Broshuis

Bericht door willem de koning »

Dit interessante topic maar eens omhoog halen: onze nieuwe Faymonville Euromax semi dieplader:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ppm
Forumlid
Berichten: 1741
Lid geworden op: wo 5 okt, 2005 8:51
Locatie: Sondel
Contacteer:

Re: Faymonville - Nooteboom - Broshuis

Bericht door Ppm »

Buntjuuh schreef:
ex-tra schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar Broshuis.
Een oerdegelijk Nederlands product maar misschien belangrijker: normale mensen.
Inderdaad normale mensen!! Die het niet uitmaakt dat je maar voor 1 dieplader komt en je niet pas aankijken voordat je er 5 tegelijk besteld of er al 10 op de zaak hebt staan. Ze nemen je serieus als je er 10 besteld maar ook als je er gewoon voor 1-tje langs komt.
Kan N...boom nog flink van leren!!

Grt Wiebrand

In deze reactie kan ik mij helemaal vinden. Het persoonlijk contact bij Broshuis is een verschrikkelijk pluspunt! Wij hebben nu 5 broshuis trailers in bedrijf en 1 nooteboom. Voor de het 'normale' werk nog een Pacton, Floor, Bulthuis, Burg en Frauhauf.
We zijn momenteel bezig met 2 broshuis trailers die overgenomen zijn van een ander bedrijf op te knappen.
Je hoeft maar met Broshuis te bellen voor gegevens en je word direct en vriendelijk geholpen.

Ook met nieuwe ontwikkelingen word je ongeacht van de grote van je bedrijf uitgenodigd om het product te bekijken. Ook naar jou mening word gevraagd.

Al met al top service daar in Kampen. (Y)
Ook jongens met hart voor hun product.

Mijn ervaring met Nooteboom is toch minder klantgericht.

Gjolt de Roos
DEMIENESCHUUFTUT
FRYSLAN BOPPE

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”