Nooteboom

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bouwmachineforum.nl
Forumondersteuning
Berichten: 594
Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 19:37
Locatie: Server
Contacteer:

Nooteboom op IAA met noviteiten.

Bericht door Bouwmachineforum.nl »

Afbeelding

Nooteboom introduceert op IAA revolutionaire transportoplossingen voor het speciaal transport.

Op de komende IAA die van 23 t/m 30 september plaatsvindt in Hannover, introduceert Nooteboom diverse wereldprimeurs voor het uitzonderlijke wegvervoer. Deze revolutionaire en innovatieve transportoplossingen bieden de speciaaltransporteurs meer mogelijkheden en lagere kosten en dragen bovendien bij tot een betere verkeersveiligheid.

NOOTEBOOM TELE-PX SUPER WING CARRIER.

De ontwikkelingen binnen de windmolenbranche hebben ervoor gezorgd dat de lengtes van windmolenbladen gigantisch zijn toegenomen tot wel 60 meter. Met de huidige generatie opleggers met schamelbesturing die daar momenteel nog voor gebruikt worden, is het transport van vleugels boven de 45 meter eigenlijk niet meer verantwoord. Zo is de manoeuvreerbaarheid op rotondes bij deze besturing te beperkt en de hoogteslag van de vering biedt te weinig bodemvrijheid. Nooteboom heeft daarom een speciale oplegger hiervoor ontwikkeld, die onder de naam TELE-PX Super Wing Carrier op de IAA in Hannover wordt geïntroduceerd.

Afbeelding

Variabel instelbare wielbasis
De TELE-PX Super Wing Carrier is voorzien van pendelassen en biedt een beduidend grotere stuuruitslag en aanmerkelijk meer hoogteslag voor extra bodemvrijheid. Tevens zorgen de pendelassen voor een zeer stabiel platform tijdens het maximaal sturen. Het revolutionaire van de Super Wing Carrier zit hem echter niet alleen in het gebruik van pendelassen, maar vooral in de mogelijkheid om het assenstel over een lengte van ruim 6 meter te verschuiven. Hierdoor is de wielbasis en daarmee de achteroversteek van het windmolenblad variabel instelbaar, zonder dat de bevestiging hiervan aan de laadvloer losgekoppeld hoeft te worden. Het variëren van het assenstel kan tijdens het rijden op bijvoorbeeld een rotonde - al naargelang de verkeerssituatie - gedaan worden.

Bodemvrijheid ruim 70 cm
De Super Wing Carrier beschikt daarnaast over een speciale mechanische constructie in
de zwanenhals waarmee de totale bodemvrijheid van de oplegger - in samenspel met de pendelassen - zo’n 70 cm vergroot wordt. Zelfs als de zwanenhals maximaal omhoog gebracht is blijft de koppelplaat volledig horizontaal, waardoor de trekker er optimaal onderdoor kan draaien. Ook dit draagt bij aan het vergemakkelijkt 'nemen' van rotondes en voorkomt onnodige slijtage aan de trekker.

Variabel instelbare vleugel support
Als derde unieke noviteit is de TELE-PX Super Wing Carrier uitgerust met een variabel instelbare vleugelsupport. Met deze universele vleugelsupport kunnen alle merken en typen vleugels worden vervoerd. Ieder merk en type vleugel heeft namelijk zijn eigen specifieke eisen t.a.v. waar de vleugel ondersteund mag worden. Daarnaast maakt deze vleugelsupport het mogelijk om in zeer manoeuvreer kritische situaties de wielbasis nog eens met maximaal13 meter te variëren, zonder dat hierbij de lading hoeft te worden verplaatst.

Afbeelding


1-ASSIGE AFNEEMBARE ICP INTERDOLLY MET PX2 EURODIEPLADER

Nooteboom heeft voor haar diepladers een compleet nieuw Interdolly programma ontwikkeld die onder de naam Interdolly ICP op de markt wordt gebracht. In april van dit jaar werd de 2- en 3-assige ICP Interdolly geïntroduceerd op de BAUMA. Het programma is nu verder uitgebreid met een 1-assige afneembare ICP Interdolly. De IAA in Hannover heeft de première van deze 1-assige ICP Interdolly, die hier getoond zal worden in combinatie met een 3-assige PX2 Eurodieplader.

Afbeelding

Stuuruitslag 70 graden
In het ontwerp van de nieuwe ICP hebben maximale manoeuvreerbaarheid, optimale besturing, laag eigengewicht en betrouwbaarheid centraal gestaan. De nieuwe Interdolly ICP maakt gebruik van de zeer betrouwbare en uitgebreid geteste componenten en pendelassen die op de nieuwste PX2 diepladers worden toegepast. Deze pendelassen op draakransen bieden een ongekende stuuruitslag van maar liefst 70 graden. Door de onderlinge stuurgeometrie wordt 100% tegemoet gekomen aan het Ackerman principe. Dit is uniek in de markt is en betekent ook dat bandenslijtage uiterst gering is. Daarnaast profiteert de chauffeur van maximale manoeuvreerbaarheid waarbij moeilijke passages eenvoudig genomen kunnen worden. De Interdolly ICP is zeer gebruikersvriendelijk en daarmee heel eenvoudig door de chauffeur te bedienen. Zowel het aan- en afkoppelen van de zwanenhals aan de Interdolly alsook de Interdolly aan de laadvloer is gemakkelijk en snel door de specifieke haakconstructie en de eenhands-snelkoppeling voor alle hydraulische slangen. Dit wordt ook mogelijk gemaakt door de zeer eenvoudige bediening van de hydraulische functies in de zwanenhals.

Afbeelding

Compact en licht
De ICP Interdolly range is ontworpen voor 14 ton per aslijn bij 80 km/uur. Optioneel is er ook een 12 tons versie leverbaar. Ondanks zijn compactheid en lage eigengewicht is de ICP uiterst solide.
Verdere voordelen die de ICP Interdolly biedt, zijn dat alle functies van de ICP eenvoudig vanaf de zwanenhals bedienbaar zijn en dat de ICP standaard is uitgerust met TUV bindogen en rongpotten in het randprofiel.

Afbeelding

6-ASSIGE MCO-PX UITSCHUIFBARE SEMI-DIEPLADER

Met de MCO-PX semi-dieplader op pendelassen heeft Nooteboom voor een ware revolutie in het speciaal transport gezorgd. De Multitrailer MCO-PX is de gedroomde uitbreiding in het programma van speciaal transporttrailers en is gebaseerd op de zeer succesvolle Nooteboom PX dieplader. Ze kenmerken zich door een extreem hoog nuttig laadvermogen. Op de afgelopen BAUMA in Munchen introduceerde Nooteboom voor het eerst de MCO-PX als 8-assige semi-dieplader. Sindsdien is de belangstelling voor deze revolutionaire Multitrailer enorm.

Compleet programma MCO-PX
Nooteboom introduceert een compleet programma MCO-PX semi-diepladers. Op dit moment is de MCO-PX al leverbaar van 5 tot 8 aslijnen en in de voertuigbreedtes 2520, 2740 en 2990 millimeter. Voor de laadvloer is keus uit een vaste of uitschuifbare laadvloer (enkel, dubbel of triple). Verder is de MCO-PX leverbaar met asafstanden van 1360 of 1510 mm met banden naar keus in bandmaat 245 of 285.

Hoog nuttig laadvermogen
Een van de belangrijkste voordelen van de MCO-PX is het extreem hoog nuttig laadvermogen. Dit wordt enerzijds mogelijk gemaakt door toepassing van de unieke Nooteboom pendelassen en anderzijds door een gewichtsbesparende en tegelijk zeer torsiestijve constructie. Zo biedt een 6-assige MCO-PX Multitrailer nagenoeg hetzelfde nuttig laadvermogen als een 8-assige fuseegestuurde semi-dieplader. Hierbij biedt de MCO-PX echter een veel kortere ingeschoven combinatielengte. Dit betekent onder andere betere manoeuvreerbaarheid en lagere operationele kosten door besparing op banden, ontheffingen en begeleiding. Het uiteindelijke nuttig laadvermogen hangt af van de banden die u toepast. Dit varieert van 12 ton per aslijn met de 245/70R17.5 band tot 14 ton per aslijn met de 285/70R19.5 band bij 80 km/uur. Bij lagere snelheden kan dit oplopen tot ca. 17 ton per aslijn. Dit varieert overigens per land.

Afbeelding

Laadvloerhoogte, hoogteslag en besturing
Met 600 millimeter hoogteslag en 60 graden stuuruitslag heeft de MCO-PX dezelfde belangrijke voordelen als de PX2 dieplader. De laadvloerhoogte ( met vering in laagste stand) van de MCO-PX komt met 285-banden uit op 960 millimeter. Met 245-banden is deze hoogte zelfs 850 mm Het maakt daarbij niet uit of de laadvloer vast of zelfs triple uitschuifbaar is. De gekozen rijhoogte van de MCO-PX heeft geen invloed op de stuuruitslag. Dat betekent dat onder alle omstandigheden de bandenslijtage tot een minimum beperkt blijft.
De 600 mm hoogteslag biedt belangrijke voordelen bij o.a. het op- en afrijden van ferryboten en het passeren van verkeersobstakels. Daarnaast maakt deze 600mm slag het mogelijk om zonder kraan opgevijzelde lading te laden en te lossen.

Afbeelding


Voor meer info: www.nooteboom.com
Dit is een gezamelijk account voor het posten van officiële berichten. Team Bouwmachine FORUM.nl

Gebruikersavatar
ingeborg1964
Starter
Berichten: 118
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 22:48
Locatie: nunspeet

Re: Eerste Nooteboom MCO-PX 6 voor Van Wijgerden Transport.

Bericht door ingeborg1964 »

ritje met rinus mee
Bijlagen
IMG_0122kl.jpg
IMG_0122kl.jpg (50.75 KiB) 9378 keer bekeken
Als ik iets doe, doe ik het liever gelijk goed...........

Gebruikersavatar
ingeborg1964
Starter
Berichten: 118
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 22:48
Locatie: nunspeet

Re: Eerste Nooteboom MCO-PX 6 voor Van Wijgerden Transport.

Bericht door ingeborg1964 »

na het lossen in duitsland op naar de volgende klus en wat is er dan mooier??????

even relext de bus op de nieuwe pendel X semie
Bijlagen
IMG_0125kl.jpg
IMG_0125kl.jpg (68.57 KiB) 9378 keer bekeken
Als ik iets doe, doe ik het liever gelijk goed...........

Gebruikersavatar
ingeborg1964
Starter
Berichten: 118
Lid geworden op: do 2 nov, 2006 22:48
Locatie: nunspeet

Re: Eerste Nooteboom MCO-PX 6 voor Van Wijgerden Transport.

Bericht door ingeborg1964 »

en alweer geladen
Bijlagen
IMG_0128kl.jpg
IMG_0128kl.jpg (75.52 KiB) 9378 keer bekeken
Als ik iets doe, doe ik het liever gelijk goed...........

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Nooteboom

Bericht door Gabriël Seinen »

In Den Bosch op een donkere parkeerplaats.
Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
KranXXL
Starter
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 27 mei, 2015 16:38
Locatie: Polen
Contacteer:

Re: Nooteboom

Bericht door KranXXL »

Nooteboom Telesteep & Faymonville - ZTE Radom (PL)


Gebruikersavatar
bascat
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 21:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Nooteboom

Bericht door bascat »

combinatie kwam een boorstelling laden bij de nieuwbouw van het saxxion in apeldoorn..
Bijlagen
20151110_133119.jpg
20151110_133119.jpg (508.72 KiB) 4171 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”