BE combinaties o.a. Veldhuizen Wagenbouw
Advertentie post before
- minitrucker
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 17 jun, 2011 20:00
- Locatie: Heinenoord
Re: BE combinaties o.a. Veldhuizen Wagenbouw
en nog is de heus
- Bijlagen
-
- 3X fiatagri van voor naar achter 60-90 4X2 80-90 4X4 60-90 4X2
- DSC00413 [frankrijk 2X f40 en kipor kdd10].JPG (72.24 KiB) 6288 keer bekeken
van een boer op klompen gekleed in lompen kun je dikwijls meer leren dan van al die hoge heren
- minitrucker
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 17 jun, 2011 20:00
- Locatie: Heinenoord
Semidiepladers voor BE Comb
beste mensen wij hebben op de zaak een be combinatie die is aan vervanging toe is er is een nieuwe iveco daily bestelt nu is alleen de vraag is veldhuizen de enige die trailers verkoopt voor een zogenaamde be combinatie en wat kunnen jullie mij aanraden uit eigen ervaring ik zal er fotos bijzetten van die we nu hebben dan kunnen jullie zien wat voor werk we ermee doen alvast bedankt
Laatst gewijzigd door minitrucker op zo 19 jun, 2011 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
van een boer op klompen gekleed in lompen kun je dikwijls meer leren dan van al die hoge heren
- minitrucker
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 17 jun, 2011 20:00
- Locatie: Heinenoord
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be)
dit is onze be nu
- Bijlagen
-
- Afb0015 [frankrijk 2X f40 en kipor kdd10].jpg (95.36 KiB) 5817 keer bekeken
van een boer op klompen gekleed in lompen kun je dikwijls meer leren dan van al die hoge heren
- minitrucker
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 17 jun, 2011 20:00
- Locatie: Heinenoord
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
en nog een keer
- Bijlagen
-
- DSC00249 [frankrijk 2X f40 en kipor kdd10].JPG (78.59 KiB) 5813 keer bekeken
van een boer op klompen gekleed in lompen kun je dikwijls meer leren dan van al die hoge heren
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
Van den Oever in Eersel bouwt ook mooie trailertjes
http://www.pvandenoever.nl/
http://www.pvandenoever.nl/
unimog gek
- minitrucker
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 17 jun, 2011 20:00
- Locatie: Heinenoord
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
okee bedankt jongens hebben jullie misschien ook nog ervaring met een kuiper??
van een boer op klompen gekleed in lompen kun je dikwijls meer leren dan van al die hoge heren
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
Je kan het ook dichter bij huis zoeken.
Bunk wagenbouw, Barendrecht of
Ebo Van Weel, Rhoon.
Moet je alleen zelf een wensenlijst neerleggen
Bunk wagenbouw, Barendrecht of
Ebo Van Weel, Rhoon.
Moet je alleen zelf een wensenlijst neerleggen
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 18 jun, 2011 20:09
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
Kuiper bouwt ook hele mooie trailers/aanhangers en zijn in mijn ogen veel meer af dan de trailers van veldhuizen, dit komt waarschijnlijk omdat het bij Kuiper nog wat kleinschaliger is. Bij veldhuizen is het echt massa produktie. maar neemt niet weg dat het wel degelijk is. Verdonk hebben we slechte ervaringen mee [lasnaden die scheuren]minitrucker schreef:okee bedankt jongens hebben jullie misschien ook nog ervaring met een kuiper??
Kwa prijs zul je niet veel verschil halen tussen kuiper en veldhuizen.
Persoonlijk zou ik voor kuiper gaan gewoon omdat zo'n trailer meer af is.
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
Veldhuizen stampt er inderdaad aantallen uit, waar de kleinere bouwers zoals Kuiper in Staphorst, en Doornwaard (nu Dowa) in Elburg voor kwaliteit, en universele assen van BPW of GFA gaan.
Houd er wel rekening mee dat nieuwe rijbewijzen, binnen 2 jaar met B-E niet meer dan 7 ton treingewicht mogen hebben, zodat alleen chauffeurs die VOOR die datum hun rijbewijs hebben gehaald ermee mogen rijden. Anders moet je C1E hebben, dat tot 12 ton gaat.
Als jij 10 ton laden mag, moet dat een 15 tons combinatie zijn: Daarvoor ben je straks groot rijbewijs nodig. Verder verleent Iveco slechts garantie op die Daily tot een treingewicht van 10 ton, het opkeuren tot 15 ton via de TUV in Duitsland, doet Veldhuizen op eigen houtje. Verbrande koppelingen of kapotte versnellingsbakken neemt Iveco geen verantwoordelijkheid voor.
Als je gaat kijken naar de kosten per kilometer van zon 15 tons combinatie, ben je per km gewoon goedkoper uit met een EuroCargo: met 280 pk kun je op 1500 toeren tegen de wind in, de Daily moet op 3500 toeren draaien in de 4e versnelling om 15 ton tegen de wind in op gang te houden, waardoor hij flink harder zuipt: Verder gaat de EuroCargo 600.000km mee, terwijl de Daily met 60.000 km aan een nieuwe koppeling toe is.
Het lijkt allemaal prachtig, dat cowboy gedrag van Veldhuizen die via een Duitse omweg 15 ton op kenteken van zon Daily krijgt, maar als je goed rekent ben je goedkoper uit met een ECHTE vrachtwagen. Die verbuikt minder, blijft heel, en je wordt niet van de weg af geblazen.
De vreugde van de lage aanschafprijs van zon over-the-top 15 tons B-E is al lang vergeten als het getob met slijtage en onderhoud nog steeds voortduurt...
Houd er wel rekening mee dat nieuwe rijbewijzen, binnen 2 jaar met B-E niet meer dan 7 ton treingewicht mogen hebben, zodat alleen chauffeurs die VOOR die datum hun rijbewijs hebben gehaald ermee mogen rijden. Anders moet je C1E hebben, dat tot 12 ton gaat.
Als jij 10 ton laden mag, moet dat een 15 tons combinatie zijn: Daarvoor ben je straks groot rijbewijs nodig. Verder verleent Iveco slechts garantie op die Daily tot een treingewicht van 10 ton, het opkeuren tot 15 ton via de TUV in Duitsland, doet Veldhuizen op eigen houtje. Verbrande koppelingen of kapotte versnellingsbakken neemt Iveco geen verantwoordelijkheid voor.
Als je gaat kijken naar de kosten per kilometer van zon 15 tons combinatie, ben je per km gewoon goedkoper uit met een EuroCargo: met 280 pk kun je op 1500 toeren tegen de wind in, de Daily moet op 3500 toeren draaien in de 4e versnelling om 15 ton tegen de wind in op gang te houden, waardoor hij flink harder zuipt: Verder gaat de EuroCargo 600.000km mee, terwijl de Daily met 60.000 km aan een nieuwe koppeling toe is.
Het lijkt allemaal prachtig, dat cowboy gedrag van Veldhuizen die via een Duitse omweg 15 ton op kenteken van zon Daily krijgt, maar als je goed rekent ben je goedkoper uit met een ECHTE vrachtwagen. Die verbuikt minder, blijft heel, en je wordt niet van de weg af geblazen.
De vreugde van de lage aanschafprijs van zon over-the-top 15 tons B-E is al lang vergeten als het getob met slijtage en onderhoud nog steeds voortduurt...
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 18 jun, 2011 20:09
Re: nieuwe semidieplader voor achter een iveco daily (be com
Hoge slijtage ga je niet alleen met een 15 tons auto vernemen, dit merk je ook al met een 10 tons BE. Als je veel zware vrachten rijdt in met name stadsverkeer zoals veelal met mini/midigravers gebeurt dan ben je beter af met een kleine vrachtwagen dan een BE combi. Neem ten eerste het brandstof verbruik maar eens, en daaropvolgend en zeker niet onbelangrijk de remmen en banden slijtage, Die remblokken van een daily slijten als een achterlijke. en de trekas banden zie je ook verdwijnen als sneeuw voor de zon. Als je dit vergelijkt met een Daf 65 of iets dergelijks ben je in mijn ogen veel gelukkiger met een vrachtwagen. Enig voordeel met een BE is dat je er makkelijker iemand voor vindt die er mee op pad mag.