Faymonville

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
lytse man
Forumlid
Berichten: 1374
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 11:31
Locatie: Friesland

Re: Faymonville

Bericht door lytse man »

een binnenlader van Faymonville
Bijlagen
P4210013.JPG
P4210013.JPG (87.14 KiB) 3969 keer bekeken
boertje van het friese land

Dietmar Bastian
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 3 aug, 2005 20:41
Locatie: Maintal - Germany

Faymonville Modulmax

Bericht door Dietmar Bastian »

Hello together,

has anybody seen the real FAYMONVILLE MODULMAX in Operation?

On www.faymonville.com are two Fotos with a DAF Tractor from P. van Egdom. Are these prototype-axles?


See you in Bemmel 2009.....

With best regards

Dietmar Bastian

sorry for writing in english, i can read the dutch, but can´t write it.....
http://www.schwerlast-rhein-main.de

see you at Bemmel 2010

Keep "Made in China" away..

Gebruikersavatar
liefkleinkonijntje
Forumlid
Berichten: 1008
Lid geworden op: zo 14 okt, 2007 12:26
Locatie: Almelo

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door liefkleinkonijntje »

Heei Bastian, I think this is nothing else than Scheuerle modules with a faymonville badge on it. Even the rear lights are the same... :o
Life goes on.....

Gebruikersavatar
Hitachi EX 8000
Starter
Berichten: 204
Lid geworden op: di 1 jan, 2008 22:06
Locatie: SNEEK

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door Hitachi EX 8000 »

In de laatste STM (Speciaal Transport Magazine) stond een foto van een Modulmax S van de firma Van Egdom, en een foto van een Modulmax op de Intermat Paris.
Wat me op valt aan bepaalde afbeeldingen van de Faymonville Cargomax is dat het gedeelte boven de wielen de ene keer rond is, en de de andere keer hoekig. Net zoals bij de Scheuerle Inter- en Flatcombi's.

Wat is nou de echte Modulmax? Ronde afwerking lijkt me.

Voor de rest vind ik de Modulmax gewoon dikke namaak van de Scheuerle Intercombi.
Chinezen mogen dan vaak dingen namaken. Fransen dus ook!

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door ex-tra »

In een persstukje staat: ''Ontwikkeling en afwerking 100% Faymonville''
Ben zeer benieuwd waar ze daadwerkelijk gemaakt worden, het zou zó maar eens een bekende bouwer van modulaire trailers kunnen zijn.

Overigens is het ''geïnspireerd raken'' een teken van goed vakmanschap; niets mis mee, op voorwaarde dat je zelf ook nadenkt over het ontwerp.
Geen treffender voorbeeld dan de ''pendel X'':
Faymonville heeft zich in eerste instantie laten inspireren door Nooteboom (die zich op haar beurt weer heeft laten inspireren door Nicolas; dat terzijde) maar heeft het ontwerp vervolgens geevolueerd door bijvoorbeeld de draaikrans-besturing van de pendel assen te vervangen door de taats-besturing. Waren ze weer geïnspireerd door Goldhofer.
Het ''geïnspireerd raken'' en tegelijkertijd zelf blijven nadenken over eventuele verbeteringen is, in mijn ogen, slim:
Het bewijst dat je weet wat je concurenten bouwen en dat je begrijpt wat er aan het concept verbeterd kan worden.
Laatst gewijzigd door ex-tra op ma 29 jun, 2009 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hitachi EX 8000
Starter
Berichten: 204
Lid geworden op: di 1 jan, 2008 22:06
Locatie: SNEEK

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door Hitachi EX 8000 »

ex-tra schreef:In een persstukje staat: ''Ontwikkeling en afwerking 100% Faymonville''
Ben zeer benieuwd waar ze daadwerkelijk gemaakt worden, het zou zó maar eens een bekende bouwer van modulaire trailers kunnen zijn.

Overigens is het ''geïnspireerd raken'' een teken van goed vakmanschap; niets mis mee, op voorwaarde dat je zelf ook nadenkt over het ontwerp.
Geen treffender voorbeeld dan de ''pendel X'':
Faymonville heeft zich in eerste instantie laten inspireren door Nooteboom (die zich op haar beurt weer heeft laten inspireren door Nicolas; dat terzijde) maar heeft het ontwerp vervolgens geevolueerd door bijvoorbeeld de draaikrans-besturing van de pendel assen te vervangen door de taats-besturing. Waren ze weer geïnspireerd door Goldhofer.
Het ''geïnspireerd raken'' en tegelijkertijd zelf blijven nadenken over eventuele verbeteringen is, in mijn ogen, slim:
Het bewijst dat je weet wat je concurenten bouwen en begrijpt wat er aan het concept verbeterd kan worden.
Ik zie wat betreft de buitenkant van de Modulmax dat er niet veel is nagedacht over het ontwerp.
Technisch kan het een en ander wel ander zijn dan een Intercombi, maar qua vorm van de buitenkant is het gelijk.
Aangezien Scheuerle zijn Intercombi gebruikt wordt voor ladingen tot 10.000 ton lijkt me dat er technisch wel goed is over nagedacht. En in de loop der jaren het een en ander reeds verbeterd is.

Dat je als trailerbouwer zijnde weet wat je concurrent bouwd is natuurlijk logisch. Ga maar naar een beurs toe, en kijken bij je concurrent. Ze zien allemaal bij elkaar af.
Dat lees ik ook hierboven.
Dat je weet wat er verbeterd kan worden kan misschien komen doordat je problemen van concurrenten hoort. Bij bijvoorbeeld een transportbedrijf met trailers van een concurrent.

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door ex-tra »

Technisch kan het een en ander wel ander zijn dan een Intercombi, maar qua vorm van de buitenkant is het gelijk.
Tot die conclusie kwam ik ook.
Navraag leerde dat de Faymonville Modulmax 100% compatible is met de Scheuerle.
...en nee,...da's géén toeval...

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door ex-tra »

...en nee,...da's géén toeval...
Bijlagen
Herschaalde kopie van Modulmax_1.jpg
Herschaalde kopie van Modulmax_1.jpg (54.65 KiB) 4244 keer bekeken

Gebruikersavatar
ex-tra
Starter
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 12:05

Re: Faymonville Modulmax

Bericht door ex-tra »

Voor de slecht zienden onder ons
Bijlagen
Herschaalde kopie van Naamloos 1.jpg
Herschaalde kopie van Naamloos 1.jpg (51.03 KiB) 4244 keer bekeken

jgt
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 6 feb, 2011 13:52

Re: Faymonville

Bericht door jgt »

Deze trailer stond in Kallo op 1333 klaar voor verscheping naar Brazilië.
Bijlagen
2011-07-07 12.59.56.jpg
2011-07-07 12.59.56.jpg (63.42 KiB) 3952 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”