Goldhofer

Post hier al je algemene informatie van diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport, met of zonder vrachtwagens.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Goldhofer

Bericht door martin 520 »

Sjakie. schreef:Eigenlijk denk ik dat er een 1 teveel staat.
Een gewicht van 160 ton lijkt me eerder te kloppen bij een scheepsmotor.
He Sjakie, om je even een idee te geven van wat zo'n Goldhofer op zijn rug krijgt heb ik even wat gegevens opgezocht voor je;

De grootste motor ter wereld.

--------------------------------------------------------------------------------

De Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged diesel motor is de sterkste en grootste motor die er op dit ogenblik wereldwijd gebouwd wordt.
De Aioi Works of Japan's Diesel United, Ltd is de firma die dit huzarenstuk voor elkaar brengt.
De motoren zijn leverbaar van 6 tot 14 cilinders. Deze motoren zijn speciaal ontwikkeld voor Jumbo Container schepen. De scheepseigenaars hebben het liefst één enkele motor om hun mega containerschepen de nodige stuwkracht te geven.
De veertien cilinder versie heeft een totaal gewicht van 2300 ton.
De krukas alleen weegt zo'n slordige 300 ton.
De lengte van de motor is liefst 27,5 meter en de hoogte en kleine 13,5 meter.
Maximum PK’s : 108.920 PK bij 102 toeren per minuut.


Op volle kracht verbruikt dit motorke een slordige 6250 liter
zware stookolie per uur.

Om nog een betere indruk te krijgen van hoe groot zo'n lading wezen kan hierbij nog even een link; http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

J.C. Hoogendijk
Starter
Berichten: 703
Lid geworden op: za 30 jul, 2011 13:32
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel

Re: Goldhofer

Bericht door J.C. Hoogendijk »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M.v.g. Johan.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Goldhofer

Bericht door Peter_S »

Beste allen,

Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij is dit een Goldhofer combinatie die ik op 22 april 1997 voor de Jaarbeurs in Utrecht heb gefotografeerd.
Bijlagen
22647 verkleind.jpg
22647 verkleind.jpg (182.36 KiB) 6326 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Goldhofer

Bericht door Peter_S »

De combinatie was gebruikt voor het overbrengen van het op de achtergrond zichtbare tramstel. Een en ander hield verband met de beurs Railtech zoals die tweejaarlijks in de Jaarbeurs werd gehouden.
Bijlagen
22648 verkleind.jpg
22648 verkleind.jpg (198.85 KiB) 6326 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
KranXXL
Starter
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 27 mei, 2015 16:38
Locatie: Polen
Contacteer:

Re: Goldhofer

Bericht door KranXXL »

Goldhofer THP/ST 2 (170 t) - Nosreti


Gebruikersavatar
KranXXL
Starter
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 27 mei, 2015 16:38
Locatie: Polen
Contacteer:

Re: Goldhofer

Bericht door KranXXL »

Goldhofer PST - Bilfinger Mars Offshore (start: 6:19)


Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”