Terberg FM 1350 WDG
Advertentie post before
- ERIC TB
- Forumlid
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
- Locatie: Afferden (Gld.)
- Contacteer:
Terberg FM 1350 WDG
Hier een foto van de "nieuwe" aanwinst van de firma Blijleven.
- Bijlagen
-
- Terberg-FM1350-Blijven.jpg (98.29 KiB) 8758 keer bekeken
- Modeltruckholland
- Starter
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 19:54
- Locatie: Maasdonk
- Contacteer:
Terberg FM 1350 WDG 6x6 - Jos Scholman B.V.
Ik heb helaas nog geen foto's van deze truck, maar daar hoop ik binnenkort verandering in te brengen. Het is een pracht truck, in de bekende geel/blauwe kleuren van Jos Scholman BV: http://www.josscholman.nl/index.php?c=40
Ik ga er even vanuit dat het een 6x6 is hoewel ik dit nog niet zeker weet. Er zitten namelijk extra grote banden op, en aangezien Jos Scholman in de "zand business" zit... Ik zie deze truck al de hele week langskomen, maar heb dus nog geen foto's kunnen maken. Vandaag nog wel even goed rondgekeken, maar niet gevonden.
Mocht iemand alwel meer informatie over deze truck hebben dan hoor ik het graag!
Groet,
Remko
Ik ga er even vanuit dat het een 6x6 is hoewel ik dit nog niet zeker weet. Er zitten namelijk extra grote banden op, en aangezien Jos Scholman in de "zand business" zit... Ik zie deze truck al de hele week langskomen, maar heb dus nog geen foto's kunnen maken. Vandaag nog wel even goed rondgekeken, maar niet gevonden.
Mocht iemand alwel meer informatie over deze truck hebben dan hoor ik het graag!
Groet,
Remko
- volvodumperman
- Starter
- Berichten: 178
- Lid geworden op: do 3 mar, 2005 21:13
- Locatie: Linschoten
De Terberg's van Scholman zijn sinds de bouwvak ingebruik.
Ze hebben 2 van deze trucks.De wagens staan zoals jullie al gezien hebben op grote banden om ze meer terrein waardig te laten zijn..Er ligt dacht ik een automaat in van allison in.Op het zand en de harde baan kunnen ze aardig meekomen,op de mindere ondergrond is de knikdumper de baas.Ook de kiepsnelheid liet vorig jaar te wensen over,ondanks de grotere pomp. Scholman heeft deze wagens o.a. aangeschaft omdat je met deze wagens zowel op de openbareweg als in het terrein mag rijden.Er zijn nl. gemeenten(o.a.Houten) waar niet meer met dumpers+lading over de openbare weg mag gereden worden.enkele voordelen van dit systeem:
-je mag er mee over de weg
-hogere snelheid bij goede transport weg als een dumper
nadelen:
-witte brandstof voor openbare weg
-wegenbelasting
-chauffeur met groot rijbewijs
-Op de (snel)weg hoge bandenslijtage
-als de wagen vanaf de rechterkant wordt beladen heb je geen oog kontact met de machinist.(sommige machinisten toeteren niet als je vol bent of hebben geen bakkie ,dan is oog contact wel makkelijk.
Ze hebben 2 van deze trucks.De wagens staan zoals jullie al gezien hebben op grote banden om ze meer terrein waardig te laten zijn..Er ligt dacht ik een automaat in van allison in.Op het zand en de harde baan kunnen ze aardig meekomen,op de mindere ondergrond is de knikdumper de baas.Ook de kiepsnelheid liet vorig jaar te wensen over,ondanks de grotere pomp. Scholman heeft deze wagens o.a. aangeschaft omdat je met deze wagens zowel op de openbareweg als in het terrein mag rijden.Er zijn nl. gemeenten(o.a.Houten) waar niet meer met dumpers+lading over de openbare weg mag gereden worden.enkele voordelen van dit systeem:
-je mag er mee over de weg
-hogere snelheid bij goede transport weg als een dumper
nadelen:
-witte brandstof voor openbare weg
-wegenbelasting
-chauffeur met groot rijbewijs
-Op de (snel)weg hoge bandenslijtage
-als de wagen vanaf de rechterkant wordt beladen heb je geen oog kontact met de machinist.(sommige machinisten toeteren niet als je vol bent of hebben geen bakkie ,dan is oog contact wel makkelijk.
Overwerk is meestal Onkunde
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
-
- Starter
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08