Scania P 340 / 380 / 420
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08
En de laatste foto van de complete combinatie, een Scania van een paar dagen oud en een Nooteboom semi-dieplader van 20 jaar oud (de dieplader is mee overgegaan van de MAN naar de Scania).
- Bijlagen
-
- Scania 1.jpg (107.35 KiB) 4825 keer bekeken
Laatst gewijzigd door asfaltwerker/machinist op ma 31 dec, 2007 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08
Nog een foto van de nieuwe Scania P420 8x2 (nummer 1605) ditmaal samen met z'n 'broertje' Scania P124 GA 420 8x2 (nummer 1581).
De 2e Scania P420 8x2 (nummer 1606) is gisteravond overhandigd aan een chauffeur (wie de chauffeur is weet ik nog niet) en die auto gaat een maandag voor het eerst asfaltrijden, en als die auto een maandag bij ons rijdt zal ik foto's maken.
De 2e Scania P420 8x2 (nummer 1606) is gisteravond overhandigd aan een chauffeur (wie de chauffeur is weet ik nog niet) en die auto gaat een maandag voor het eerst asfaltrijden, en als die auto een maandag bij ons rijdt zal ik foto's maken.
- Bijlagen
-
- naamloos 002.jpg (87.8 KiB) 4538 keer bekeken
-
- Starter
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08
Waarom het 8x2 is geworden weet ik niet, maar alle asfaltkippers bij ons zijn 8x2 en we hebben dan 3 terbergs dat zijn 8x4.Orange_power schreef:verschil tussen 8x2 en 8x4 is alleen de aandrijving volgens mij, kwa laadvermogen zal het wel niet veel schelen anders hadden ze wel een 8x4 weer genomen
heb die kieper ook een klep die naar beneden klapt om materieel in de kieper te kunnen rijden?
En ja ook bij de 3 nieuwe auto's kan de klep zakken zodat de splitrekker of Burtec (kleefkarretje) op de kipper geladen kan worden.
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Zowel een Scania 8x2 als een 8x4 mogen beide 37 Ton totaal wegen. Een 8x2 is al een beetje lichter dan een 8x4 omdat je de aandrijving naar de 2 as op het tandemstel mist, dus zou je op een 8x2 iets meer mogen laden.Frank schreef:Waarom 8x2 i.p.v een 8x4????
Wat is hier de reden van, en hoe zit het met het laadvoormogen??
Ik denk dat je met een 8x4 toch net iets meer kan laden?
Wat is de reden dat bedrijven hiervoor kiezen?
Frank
Ook is een 8x2 zuiniger dan een 8x4, omdat je een aangedreven as en een krachtverdeler mist, en de Scania 8x2's hebben het voordeel dat ze enkele reductie hebben en dus minder weerstand in de aandrijflijn hebben, en dit spaart ook (behoorlijk) brandstof.
Als je alleen maar op de asfalt zit met je auto, kun je het werk goed af met een 8x2.
Nadeel van een 8x2 zijn, natuurlijk dat je echt niet het terrein in moet gaan en de verkoop van de auto, want de export zit denk ik niet te wachten op een 8x2 kipper, die hebben liever 8x4 of 8x8.
-
- Starter
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08
Wij waren gisteren en vandaag op de fruitveiling in Geldermalsen bezig, dus dan kan het wel dat je 1 van de 2 nieuwe Scania's gezien hebt.piktjetoe schreef:gisteren de nieuwe scania van Van Kessel kunnen bewonderen.
en ook wel andere 8x2*6, oa MAN.
(we waren thv Tiel op de A15 bezig.)
Gisteren is de 2e Scania P420 8x2 in gebruik genomen, deze 2e Scania (nummer 1606) komt in de plaats voor een Scania P124 GA 420 8x2.
Ook deze Scania blijft een semi-dieplader trekken.
De laatste Scania (nummer 1607) wordt vrijdag afgeleverd.
De foto's van de 2e Scania.
- Bijlagen
-
- Scania 1606.jpg (72.74 KiB) 4267 keer bekeken
-
- Starter
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 29 sep, 2006 19:08
- chielbeijers
- Starter
- Berichten: 218
- Lid geworden op: do 9 aug, 2007 12:46
- Locatie: Deurne
- Contacteer:
- chielbeijers
- Starter
- Berichten: 218
- Lid geworden op: do 9 aug, 2007 12:46
- Locatie: Deurne
- Contacteer: