MAN F 2000

Post hier al je informatie van MAN vrachtwagens met diepladers, ballastwagens en ander uitzonderlijk transport.
Advertentie post before
FemkeJongstra
Starter
Berichten: 112
Lid geworden op: za 4 feb, 2006 22:41
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door FemkeJongstra »

Afbeelding

Afbeelding

Opbouw achter de cabine;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stond er héérlijk fotovriendelijk bij. Maar de mannen doen ook hun werk maar, je kunt niet alles hebben!
;)

FemkeJongstra
Starter
Berichten: 112
Lid geworden op: za 4 feb, 2006 22:41
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

MAN trekker/dieplader combinaties van Koekkoek

Bericht door FemkeJongstra »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

MAN 27.403 FVLS 6x2/4 - Nooteboom

Bericht door Wilco »

MAN 27.403 FVLS 6x2/4 - Nooteboom
Hier nog een MAN van Nooteboom welke vanmiddag op de maasvlakte stond. Er was ook een foutje gebeurd, volgens mij wilde hij een parkeerhaven indraaien maar stuurde iets te vlug in, of de berm was te zacht.
Bijlagen
160_6084.JPG
160_6084.JPG (104.04 KiB) 5119 keer bekeken
160_6085.JPG
160_6085.JPG (104.63 KiB) 5119 keer bekeken
160_6086.JPG
160_6086.JPG (96.84 KiB) 5119 keer bekeken
160_6087.JPG
160_6087.JPG (127.65 KiB) 5119 keer bekeken
160_6088.JPG
160_6088.JPG (127.17 KiB) 5119 keer bekeken
160_6089.JPG
160_6089.JPG (84.15 KiB) 5119 keer bekeken
160_6090.JPG
160_6090.JPG (112.8 KiB) 5119 keer bekeken

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

ÖAF FE 600 A (41.604 DFVLS) 8x4/4 - Jager Transport

Bericht door Cris »

ÖAF FE 600 A (41.604 DFVLS) 8x4/4 - Jager Transport
Met een Sennebogen 670 R als lading
Bijlagen
OAF.jpg
OAF.jpg (105.29 KiB) 5278 keer bekeken
Cris

Gebruikersavatar
lytse man
Forumlid
Berichten: 1374
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 11:31
Locatie: Friesland

Bericht door lytse man »

hij was weer even in Leeuwarden vandaag en nu wel foto vriendelijk geparkeerd :Y
Bijlagen
P5150043.JPG
P5150043.JPG (85.98 KiB) 4656 keer bekeken
boertje van het friese land

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Wat mij opvalt zijn de enkellucht banden, terwijl Nootjes dubbellucht hebben. Kunnen die dan ook meer meenemen?
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Jelmer Jongstra
Starter
Berichten: 653
Lid geworden op: zo 25 dec, 2005 18:10
Locatie: A32 Afrit Oranjewoud

Bericht door Jelmer Jongstra »

eric schreef:Wat mij opvalt zijn de enkellucht banden, terwijl Nootjes dubbellucht hebben. Kunnen die dan ook meer meenemen?

nee geloof het niet
T' Komt goed!

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

holtrop van der vlist schreef:
eric schreef:Wat mij opvalt zijn de enkellucht banden, terwijl Nootjes dubbellucht hebben. Kunnen die dan ook meer meenemen?

nee geloof het niet
Volgens mij ook niet. Nooteboom heeft ook een 6-asser met enkel lucht, en dat is ook gewoon een OVB-102-06, alleen langer. Deze trailer is echter vrij zeldzaam en wordt bijvoorbeeld door Grohmann Atollo gebruikt voor de giek van hun LTM 1800.

Remko

Demag Erik
Starter
Berichten: 302
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 12:01
Locatie: Groningen

Bericht door Demag Erik »

Jazeker, er is een verschil, en niet te zuinig: De Nootebooms zijn ontworpen voor 12 ton aslast, de Faymonville neemt maar 10 ton per as mee. De Nooteboom kan 30 ton schoteldruk aan en de Faymonville 25 ton. Al met al een technisch verschil van 17 ton GVW! Vandaar dat de Faymonville ook wat lichter gebouwd is. De 30 ton schoteldruk haal je in praktijk niet met de Nooteboom, maar het verschil in aslast is aanzienlijk.

Nooteboom leverd standaard op dubbellucht (naar keuze op 80 of 70% banden), maar enkellucht is zonder probleem mogelijk, en niet alleen op de langere uitvoering zoals Remko zegt. Deze enkellucht uitvoeringen zijn voornamelijk in Dutsland geleverd, vanwege de geringere toegestane aslast, en zijn zeker niet zeldzaam. Of de aslast in Nederland naar beneden gaat op enkellucht (wettelijk toegestaan) weet ik niet, maar technisch zijn het dezelfde trailers.

Erik

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

MAN F 2000 8x4.1

Bericht door Remko »

Op m'n speurtocht naar de "Mysterieuze heimachine" (welke ik trouwens gevonden heb en uiteindelijk een kleine Junttan van Boer BV bleek te zijn) kwam ik heel toevallig deze prachtige MAN van Balvert & Zn. tegen. Ik weet het precieze typenummer niet, ik heb al op de pagina van RDW gekeken maar ook daar kon ik alleen vinden dat het met 37 begint en het een VFT-Z is. Volgens de chauffeur is de kraan die erop zit echter wat te licht, en beperkt in gebruik. Ziet er toch wel indrukwekkend uit.

Om zijn lading te lossen moest de chauffeur met het hele spul door een poort heen rijden. Normaal al lastig met zo'n combinatie, maar als het ook nog eens achteruit moet gebeuren en met een uitstekende lading... De deurknop aan de rechterzijde ging op ongeveer 1 cm langs het hek, als het niet minder was... :shock: :shock: Wel een mooi gezicht, en alles ging er in een keer door, geen gesteek. Natuurlijk mede dankzij de gestuurde assen van de Nooteboom oplegger. Dat er krachten vrij kwamen kon je wel merken De hydrauliek van de stuurinrichting was heel duidelijk te horen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter deze combinatie stond trouwens nog een grote Terberg container truck van Oskam. Deze moest eerst even passeren langs de MAN om bij de graafmachine te komen. Hiervoor moest de Terberg over het talud rijden van waar ik de foto's gemaakt heb en waar ik dus ook stond. Pas toen hij langsreed besefte ik dat het best wel link was, de Terberg hing aardig schuin, en als 'ie zou omvallen was het einde oefening geweest. Niet zo slim dus van mij, gelukkig niets gebeurd. :) :)

Remko

Plaats reactie

Terug naar “Zwaar- en uitzonderlijk transport”