Iveco Strator

Post hier al je informatie van Iveco vrachtwagens met kippers en kiptrailers.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
m318c+
Forumlid
Berichten: 1160
Lid geworden op: di 11 dec, 2007 22:13
Locatie: zuid limburg

Iveco Strator

Bericht door m318c+ »

Deze foto kwam ik tegen op http://www.iepvandermeer.nl ,ik was hem hier nog niet tegen gekomen.
Smaken verschillen maar ik vindt de 6X4 van Martens de enige die er heel goed uit ziet en niet zo bij elkaar geraapt als de rest .
Bijlagen
strator_jpg03_small.jpg
strator_jpg03_small.jpg (107.51 KiB) 6091 keer bekeken

kawa-225
Starter
Berichten: 673
Lid geworden op: di 29 dec, 2009 21:33

Re: Strator 8x4

Bericht door kawa-225 »

Dit ziet er ook niet verkeerd uit hoor.
Beetje zweeds achtig.
Martens heeft hele mooie kleuren.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Strator 8x4

Bericht door Sjanzo »

m318c+ schreef:Smaken verschillen maar ik vindt de 6X4 van Martens de enige die er heel goed uit ziet en niet zo bij elkaar geraapt als de rest .
En als je dan een showtruck wilt, koop je toch een truck met imago, een Scania ofzo, en zeker geen Iveco, wat toch een beetje een prijsvechters imago heeft ? :o
Snap ik niet, zo'n truck. Kost extra om speciaal met neus te laten bouwen, helemaal als 8x4 wordt hij lang en minder wendbaar, terwijl je met een Ginaf of terberg wide-spread 6x6 bijna net zoveel laadt...?? levert Iveco trouwens 9 tons voorassen of zijn dit ook nog 7.5 tons ?

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Strator 8x4

Bericht door Roger van Nispen »

Sjanzo schreef:
m318c+ schreef:Smaken verschillen maar ik vindt de 6X4 van Martens de enige die er heel goed uit ziet en niet zo bij elkaar geraapt als de rest .
En als je dan een showtruck wilt, koop je toch een truck met imago, een Scania ofzo, en zeker geen Iveco, wat toch een beetje een prijsvechters imago heeft ? :o
Snap ik niet, zo'n truck. Kost extra om speciaal met neus te laten bouwen, helemaal als 8x4 wordt hij lang en minder wendbaar, terwijl je met een Ginaf of terberg wide-spread 6x6 bijna net zoveel laadt...?? levert Iveco trouwens 9 tons voorassen of zijn dit ook nog 7.5 tons ?
Jouw antwoord vind ik eerlijk gezegt, kort door de bocht! Deze Strator 8x4 is naar Denemarken gegaan, waar men een hele andere wetgeving heeft op het gebied van aslasten. Tuurlijk heeft een Scania een beter imago, maar als je een "Europese" torpedo wil, dan kom je toch uit bij de "Nederlandse" Iveco Strator.
Een Ginaf en/of Terberg widespread zijn wel ideale auto's, maar ze kosten een vermogen in aanschaf en bij inruil brengen de auto's aanzienlijk minder op, omdat er geen markt voor is, dus heeft men een zeer hoge afschrijving.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Re: Strator 8x4

Bericht door Speedy »

Sjanzo schreef:
m318c+ schreef:Smaken verschillen maar ik vindt de 6X4 van Martens de enige die er heel goed uit ziet en niet zo bij elkaar geraapt als de rest .
En als je dan een showtruck wilt, koop je toch een truck met imago, een Scania ofzo, en zeker geen Iveco, wat toch een beetje een prijsvechters imago heeft ? :o
Snap ik niet, zo'n truck. Kost extra om speciaal met neus te laten bouwen, helemaal als 8x4 wordt hij lang en minder wendbaar, terwijl je met een Ginaf of terberg wide-spread 6x6 bijna net zoveel laadt...?? levert Iveco trouwens 9 tons voorassen of zijn dit ook nog 7.5 tons ?

De strator is in princiepe een bouwpakket,
Wat de klant wil en het is te verwezelijken dan krijg je dat,
kost wel extra,s maar je hebt wat.
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

CAT 385
Forumlid
Berichten: 1505
Lid geworden op: za 30 okt, 2004 10:31
Locatie: Temse - België

Re: Strator 8x4

Bericht door CAT 385 »

Iveco , een prijsvechter ? Zo goedkoop zijn ze ook wel niet dacht ik .

Iedereen zit nog met de oude Iveco's in het hoofd , vroeger was het niet zo vet , maar ik vind ze nu wel wat anders .
We hebben hier al klanten die met Scania reden die zijn overgeschakeld op Iveco . En niet voor de prijs , maar omdat de chauffeurs het wilden na een testperiode .
CAT 323 Next Gen @ BO grondwerken

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Re: Strator 8x4

Bericht door Speedy »

CAT 385 schreef:Iveco , een prijsvechter ? Zo goedkoop zijn ze ook wel niet dacht ik .

Iedereen zit nog met de oude Iveco's in het hoofd , vroeger was het niet zo vet , maar ik vind ze nu wel wat anders .
We hebben hier al klanten die met Scania reden die zijn overgeschakeld op Iveco . En niet voor de prijs , maar omdat de chauffeurs het wilden na een testperiode .
Dat klopt een grote scania en volvo klant is ook overgestapt naar Iveco maar niet om de prijs zat bijna niets in en de chauffeurs vroegen er zelf om
Iveco trekt niet verkeerd , rammelt alleen de kasjes na 5 jaar maar trekken als een beer kan geen Scania tegen op.
bij ons hebben we gelijk waardige auto,s te test gehad kwam iveco toch als beste uit de kast
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Strator 8x4

Bericht door Sjanzo »

Toen onze chauffeur een nieuwe truck kreeg, wou Cosmo hem ook een Iveco aansmeren in plaats van een DAF. Ze trekken als de beste ! "Ja, door de kieren en de gaten!" was het antwoord van onze chauffeur :D (Y)

Of het voor de in duitsland gebouwde trucks geldt weet ik niet, maar de Daily die in Spanje gebouwd wordt, heb ik bij mijn vorige baas diverse malen een opbouw op gemaakt, maar van geen een zat de achteras goed in de lak, en van sommigen zat er een halve centimeter verschil in de naden van de motorkap links en rechts, nieuw vanaf fabriek. Ook ligt hij als een dweil op de weg met een slap chassis van C profiel met een 22mm torsiestaaf. Een MB Sprinter of VW Crafter zat dik in de tectyl, had een 45mm stabilisator en een torsiestijf kokerchassis. En inderdaad, het prijsverschil was verwaarloosbaar :)

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Re: Strator 8x4

Bericht door Speedy »

Sjanzo schreef:Toen onze chauffeur een nieuwe truck kreeg, wou Cosmo hem ook een Iveco aansmeren in plaats van een DAF. Ze trekken als de beste ! "Ja, door de kieren en de gaten!" was het antwoord van onze chauffeur :D (Y)

Of het voor de in duitsland gebouwde trucks geldt weet ik niet, maar de Daily die in Spanje gebouwd wordt, heb ik bij mijn vorige baas diverse malen een opbouw op gemaakt, maar van geen een zat de achteras goed in de lak, en van sommigen zat er een halve centimeter verschil in de naden van de motorkap links en rechts, nieuw vanaf fabriek. Ook ligt hij als een dweil op de weg met een slap chassis van C profiel met een 22mm torsiestaaf. Een MB Sprinter of VW Crafter zat dik in de tectyl, had een 45mm stabilisator en een torsiestijf kokerchassis. En inderdaad, het prijsverschil was verwaarloosbaar :)
Wij hebben nog een daily met 100 pk moter 12 jaar oud en 3 ton gelopen en die wordt afgejakkert
opty,s ziet ie niet meer uit (hoer van bedrijf)
die nieuwe Crafter die ze hebben die is al van de eerste dag al een brok ellende evenals de transporters .VW puinbaken
Hij moet gewoon eens rijden in een Iveco je kunt alleen oordelen als je zelf er mee gereden hebt
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

CAT 385
Forumlid
Berichten: 1505
Lid geworden op: za 30 okt, 2004 10:31
Locatie: Temse - België

Re: Strator 8x4

Bericht door CAT 385 »

Ik ken er ook een met een sprinter servicewagen ( cabine chassis met gesloten laadbak ) , en het chassis was geplooid van het gewicht .
Heeft nu een Daily ( nu 3 jaar ) en word ook deftig overladen , zonder probleem
CAT 323 Next Gen @ BO grondwerken

Plaats reactie

Terug naar “Grondverzet”