Ginaf X-serie 6-assers

Post hier al je informatie van Ginaf vrachtwagens met kippers en kiptrailers.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
bouwertjuh
Starter
Berichten: 484
Lid geworden op: do 15 mei, 2008 13:40

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door bouwertjuh »

The-Cat-Man schreef:
Victor schreef:
Sleaze schreef:Aangezien deze machine volgens mij langer is dan 12 mtr.
Naar de foto kijkend schat ik toch dat ie onder de 12 mtr. zit (ch)
(maar ik kan het mis hebben)
Een normale X 5450-S 10x8 is ongeveer 9,30 meter lang, aangezien dat tussen as 3 en 4 geen widespread opstelling is, denk ik dat deze auto netjes onder de 12 meter blijft.
maar dan mag je toch nog steeds "maar" 50 ton wegen en met een 5 asser ook dus waarom dan die extra as,
of gaat hij met ontheffingen rijden dat hij zwaarder mag wegen (ch)
wanneer je echt voor je leven vreest is als de achterkant van je auto jou voorbij sjeest...!

Gebruikersavatar
Jeroen van Mierlo
Starter
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 okt, 2008 23:00

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door Jeroen van Mierlo »

paul schreef:Ik weet niet of ik het moet geloven....
Maar is het normaal dat ze bij een nieuw prototype een oude cabine erop zetten?
Hij heeft tenminste het oude model spiegels een geen extra lampen in de bumper....
En met het gewicht komt het ook nooit goed.
Ik zie een kenteken dat veel lijkt op BL-TB-nogiets...
Zou kunnen zijn dat ze een oudere Ginaf hebben gebruikt voor dit prototype ipv compleet nieuwbouw?

Ik kwam de foto al diverse keren tegen en dacht meteen aan fotoshop maar nu ik dit zie weet dat ik het toch echt is. Wel heel appart.

gr Jeroen

Gebruikersavatar
Vincent84
Forumlid
Berichten: 2736
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:05
Locatie: Veenendaal

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door Vincent84 »

maar dan mag je toch nog steeds "maar" 50 ton wegen en met een 5 asser ook dus waarom dan die extra as,
of gaat hij met ontheffingen rijden dat hij zwaarder mag wegen
Hier en daar heb ik gelezen dat voor deze auto een speciale ontheffing is afgegeven en dat het totaal gewicht 60 ton mag bedragen. Nu vraag ik me af wat dat betekend voor het laad vermogen. Ik neem aan dat deze wagen wat meer weegt van een 5 asser, dus dan mag de auto 10 ton meer wegen dan normaal, maar wanneer je het extra gewicht van de auto zelf daar aftrekt vraag ik me af of dit hele concept nog wel rendabel is?
Rustig aan.... En rap een beetje! Afbeelding

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door Sleaze »

Wat ik hoorde was dat de auto in een speciale mijn (in Duitsland) gaat rijden op afgesloten terrein... Maar of dat klopt weet ik niet, dit is van de kletskletstamtam

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door André »

Ik heb van diezelfde tamtam gehoord dat hij bij de 2e coentunnel zou rijden en dat hij 60 ton mag wegen en gebruik maakt van de lzv wetgeving.

... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar... (C)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door J.B235 »

André Nieuwkoop schreef:Ik heb van diezelfde tamtam gehoord dat hij bij de 2e coentunnel zou rijden en dat hij 60 ton mag wegen en gebruik maakt van de lzv wetgeving.

... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar... (C)
Ik heb hem nog niet gezien bij mij onder de trechter.... (ch)
Maar voorlopig ben ik daar dus als ik wat zie of hoor,dan horen jullie dat ook (C)
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Gebruikersavatar
Beginneling
Forumlid
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
Locatie: Volendam

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door Beginneling »

J.B235 schreef:
André Nieuwkoop schreef:Ik heb van diezelfde tamtam gehoord dat hij bij de 2e coentunnel zou rijden en dat hij 60 ton mag wegen en gebruik maakt van de lzv wetgeving.

... zoals zo vaak... vele geruchten, maar wat is waar... (C)
Ik heb hem nog niet gezien bij mij onder de trechter.... (ch)
Maar voorlopig ben ik daar dus als ik wat zie of hoor,dan horen jullie dat ook (C)
Daar zou je mooi klaar mee wezen als hij bij je onder de trechter komt....Is de trechter gelijk leeg ! :D
"Ken niet" bestaat niet.

Gebruikersavatar
Beginneling
Forumlid
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
Locatie: Volendam

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door Beginneling »

Sleaze schreef:Wat ik hoorde was dat de auto in een speciale mijn (in Duitsland) gaat rijden op afgesloten terrein... Maar of dat klopt weet ik niet, dit is van de kletskletstamtam
Dat lijkt mij niet nodig. Vroeger ( misschien nu nog wel ) hadden ze op Corus 4-assers met een technisch totaal gewicht van 60 ton. Die waren breder en zwaarder uitgevoerd.

Volgens mij is het zuiver voor het wettelijke laadvermogen, want met het gewicht dat deze auto toegestaan zal zijn, rijden ze nu toch al.
"Ken niet" bestaat niet.

Gebruikersavatar
Dicky
Starter
Berichten: 511
Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 18:13
Locatie: Ergens in het Noord-Westen van Fryslân

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door Dicky »

Deze Ginaf is een ex 10x8 van Pouw en is omgebouwd naar dit concept.
Markus BV. Afd: Agrarische Voertuigen.

Gebruikersavatar
ginafman
Starter
Berichten: 790
Lid geworden op: ma 7 aug, 2006 20:17
Locatie: Eijsden

Re: Nieuw type Ginaf een 12 x 10

Bericht door ginafman »

Toch mooi straks op de gril X6460 ts 510 met As-Tronic. (Y) :D
PA bel effe met Loven!!!!!!!!!!!! :D :D
Groetjes Ron Gorissen-Ginafman.
http://www.Gorissenbv.nl
ADR-Transport uw probleem,onze zorg!

Plaats reactie

Terug naar “Grondverzet”