DAF XT

Post hier al je overige informatie van DAF vrachtwagens, zoals losse trekkers, bakwagens en dergelijke.
Advertentie post before
Gebruikersavatar
rwseelen
Starter
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 1 okt, 2006 16:55
Locatie: Helmond

Re: DAF XT 105.460

Bericht door rwseelen »

Zeer mooie foto
Bijlagen
,1.jpg
,1.jpg (88.57 KiB) 5821 keer bekeken
groeten uit Hellmond

Gebruikersavatar
Sjakie.
Starter
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 17:19
Locatie: In the Dutch Mountains.

Re: DAF XT 105.460

Bericht door Sjakie. »

Ik wil niet veel zeggen,maar de scania T is ook niks meer dan een normale R-cabine met daarvoor een motorkap.
De verhoudingen bij scania kloppen ook van geen kant.
Ook daar zit er gewoon nog een opstap tussen de bumper en het voorwiel.
Bij de 3-serie was het torpedomodel veel beter in balans.

Bij deze DAF is gewoon het complete onderstel intact gelaten,kijk maar naar de ondergrille en koplampen.
De cabine is naar achter geplaatst en ik vraag me af of er zelfs een aanpassing gedaan is aan de cabinevloer.
Natuurlijk zijn het stuurhuis,bekabeling en wat leidingen aangepast,maar verder lijken de aanpassingen niet zo heel ingrijpend.
Vandaar dat er ook over gesproken wordt dat elke dealer deze auto('s) kan servicen.

Zoals ik in een eerdere posting aangaf zou ik er niet van opkijken als PACCAR een van de wagens naar de USA haalt om daar de meningen te peilen voor dit model.
De Amerikanen zijn gewend aan minder rijcomfort en meer leefruimte.
Misschien brengt dit ze op andere gedachten...
Ik maak geen fouten,alleen vergissingen.
Ik ken geen problemen,alleen uitdagingen.

Gebruikersavatar
Joskeso
Starter
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 23 feb, 2007 20:03
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: DAF XT 105.460

Bericht door Joskeso »

Ik vind 'm qua kleuren al lelijk en oubollig en de Daf zelf een meer dan vreselijk lelijk gedrocht... nog lelijker dan de Scania.... en die vond ik vanaf het begin al foei lelijk ...bij de lelijkste trucks ooit komt deze Daf toch wel heel erg hoog bij mij... met stip de Scania verdrongen van de eerste plaats.
Ik vind het één grote aanfluiting voor de naam Daf..

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: DAF XT 105.460

Bericht door martin 520 »

Losstaand van het feit of iets moois is, wat trouwens weer onderhevig is aan smaak, hebben we natuurlijk te maken met voorschriften en regels die de fabrikant opgelegd krijgt.
Hierin wordt geen rekenschap gehouden met smaak, maar is alles ondergeschikt aan deze regelgeving. Kijk maar eens wat de werkelijke kosten zijn om een "willekeurige" auto of machine te maken zonder deze regelgeving, en wat er daarna bovenop komt.

Gelukkig zit het met de kwaliteit van deze auto wel goed, aangezien alles is opgebouwd uit betrouwbare componenten. :)

Uiteraard is het met de juiste kleurstelling van het front veel te wijzigen voor het optische gedeelte.
Ik kwam een foto tegen van een schaalmodel waarin de neus "anders" gespoten is, en het toont gelijk anders.
Foto van http://www1.picturepush.com/photo/a/247 ... F-XT-3.jpg
Bijlagen
DAF-XT 1.jpg
DAF-XT 1.jpg (139.41 KiB) 5287 keer bekeken
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

s brosens
Starter
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 20 jan, 2010 18:47
Locatie: helmond

Re: DAF XT 105.460

Bericht door s brosens »

Ik ben zelf ook bij het 40 jarig jubileum geweest en heb dus ook de daf van dichtbij gezien . ik vind hem super mooi , maar over smaak kan men niet discussieren .
De auto word zoals ik heb begrepen voordat deze de weg op gaat nog verder verfraait met diverse toeters en bellen , hij is dus nog niet helemaal afgebouwd.
Was trouwens een super gezellig feestje wat perfect was verzorgd . complimenten hiervoor!

N2800DAF
Starter
Berichten: 183
Lid geworden op: za 10 apr, 2010 11:32

Re: DAF XT 105.460

Bericht door N2800DAF »

Ik neem aan dat A.Jansen er de gebruikelijke 3-assige kippertrailers achter gaat koppelen.
Een "Neus" is natuurlijk vervoers-economisch niet echt ideaal, gezien de wettelijke laad- + lengte beperkingen. Dus moet men wel liefhebber zijn.
Daarom = 't zo fantastisch, dat men op een zo kort mogelijk DAF-trekkerchassis, zo'n motorkap + de grootste luxe DAF cabine (Super Space Cab) gebouwd krijgt en
toch aan alle eisen voldoet. Zelfs Euro-6 ! Dus kan ie weer jaren en meer dan 1-miljoen kilometers mee.
En met extra toeters en bling-bling, wordt ie alleen maar mooier en mag de XT van mij gerust alle media aandacht krijgen. Verdient = verdient (Y) .
En een 2e XT ! = :D

Van mij mag "een soort van XT" in produktie. Eventueel met enige kleine aanpassingen, die bij de Jansen XT('s), als een soort van "test-rijden" naar boven komen.
Ik hoop wel, dat er extra aandacht is cq wordt besteed aan de motorkap-ophanging. Een scheve kap, zoals vaak bij de NAT/NTT2800 voor komt = (I) .

Verders hoop ik dat de "oude" NTT2800 (tevens RAI-introduktie truck) met al het chroom + "sleeper", nadien NIET op export gaat, maar in 't DAF museum terecht komt.

mvrgrt

waldmann
Starter
Berichten: 767
Lid geworden op: za 23 jul, 2005 13:51
Locatie: Verweggisstan
Contacteer:

Re: DAF XT 105.460

Bericht door waldmann »

Aparte auto. Ik vind het wel mooi dat er bedrijven zijn die zoiets op de weg zetten. Misschien volgen er nog wel meer. Van die Strators zijn er inmiddels ook genoeg gemaakt. Wat wel opvalt bij al die recente torpedomodellen is dat de frontstuurcabine naar achteren wordt geschoven en de neus ervoor geplakt wordt. Iets te simpel gezegd misschien, maar bij MAZ uit Wit-Rusland lijkt het helemaal zo te zijn gegaan:

Afbeelding
Foto MAZ

Hier staat de cabine nog verder naar achteren en is helemaal geen moeite gedaan om de motor een klein beetje onder de cabine te laten lopen. Resultaat: een enorme wielbasis. Dus over de wendbaarheid ervan valt nog te twisten.
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!

N2800DAF
Starter
Berichten: 183
Lid geworden op: za 10 apr, 2010 11:32

Re: DAF XT 105.460

Bericht door N2800DAF »

Randy schreef: wat is dat voor een gedrocht bij MAZ wat achter deze staat? DAARin wil je toch niet gezien worden?
Gaat ff wel niet over de DAF XT105, maar indirect ......
Lijkt op een "verkapte" DAF FCV.
Hiervan staat een proto-type 6x2 in het DAFmuseum. (HoogVolume - / SuperVolume chassis met standaard topsleeper)

= zo te zien een 8x2 met gestuurde (2e) voorloopas + gestuurde (4e) naloopas ? (zodat ie toch knappe bochtjes kan maken)
en een gestroomlijnde topsleeper.

ZIE BIJLAGE:
Bron: DAF Museum Eindhoven
Foto: DAF Trucks NV Eindhoven
http://www.teamdafverzamelaar.nl
Bijlagen
DAF FCV www.teamdafverzamelaar.nl foto 107v5462yi4.jpg
DAF FCV www.teamdafverzamelaar.nl foto 107v5462yi4.jpg (129.92 KiB) 5755 keer bekeken

watermarc
Nieuw forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 mar, 2012 13:01

Re: DAF XT 105.460

Bericht door watermarc »

Afbeelding
Volledige truck.

N2800DAF
Starter
Berichten: 183
Lid geworden op: za 10 apr, 2010 11:32

Re: DAF XT 105.460

Bericht door N2800DAF »

Het XT105 ontwerp heeft wel wat weg van deze "auto-ontwerp-foto" van een DAF NTT Cattleman op basis van DAF CF cabine. (ch)

BRON: http://www.designerspace.com/picture/21752.html
ontwerp/foto/(c): Alexander Bannink (d.d. 28-10-2004)
Bijlagen
afb.i11242i22-20041028224707 - cf ntt cattleman - alexander Bannink - www. designerspace.com - 281004.jpg
afb.i11242i22-20041028224707 - cf ntt cattleman - alexander Bannink - www. designerspace.com - 281004.jpg (31.67 KiB) 5759 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Overige”