BE voor "snelle" tractoren
Advertentie post before
Re: BE voor "snelle" tractoren
Topics samengevoegd omdat deze discussie al vaker gevoerd is hier. Mijn standpunt heb ik in het oude topic al uitvoerig voorgedragen en ik ben dan ook groot voorstander van een Trekker rijbewijs, vergelijkbaar met het rijbewijs en chauffeursdiploma wat er voor de vrachtwagen is.
Echte vrienden krijg je niet, vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!
Re: BE voor "snelle" tractoren
ik ben meer voorstander van trekkerrijbewijs van 30 tot 50km/h en deze dan flink verzwarenUnimog driver schreef:Topics samengevoegd omdat deze discussie al vaker gevoerd is hier. Mijn standpunt heb ik in het oude topic al uitvoerig voorgedragen en ik ben dan ook groot voorstander van een Trekker rijbewijs, vergelijkbaar met het rijbewijs en chauffeursdiploma wat er voor de vrachtwagen is.
wil je sneller zoals de nieuwste fendts,jcb en unimogs dat kunnen dan moet je gewoon een vrachtwagenrijbewijs hebben omdat je dat weinig meer onder doet voor een vrachtwagen.
APK?
direct invoeren voor trekkers en alles wat op wielen wat erachter geknoopt kan worden. Dan zul je zien dat de remmerij direct veel beter voor elkaar is en veel schroot van de weg gaat. Tot 30km/h vrijstelling zodat de hobbyboeren ook nog wat speelruimte hebben maar ga je sneller dan direct forse boetes indien geen apk
kenteken
voor de apk en handhaving natuurlijk wel handig.
Re: BE voor "snelle" tractoren
ik snap mensen niet dat dit oneerlijk is tegen over de vrachtwagen chaufeurs, elk bedrijf die gaat vervoeren met vrachtwagens of tractoren die hebben een vergunning nodig dus het is gewoon eerlijke concurentie. daarnaast apk voor trekkers ik vind het goed de helft van de bedrijven die hebben gewoon goed onderhouden trekkers want je moet ze elk jaar keuren en een stikertje op plakken. als de machines zonder nagekeken goed gekeurt worden dan ben je volgens mij strafbaar of je hebt een probleem.
kort gezegt regels kunnen gewoon zo blijven.
Kenteken plaat erop en boetes schrijven voor de te hard rijdende tractoren. want op een beco kieper staat gewoon MAX 25 .
kort gezegt regels kunnen gewoon zo blijven.
Kenteken plaat erop en boetes schrijven voor de te hard rijdende tractoren. want op een beco kieper staat gewoon MAX 25 .
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.
- barry
- Starter
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
- Locatie: gem. Dinkelland
- Contacteer:
Re: BE voor "snelle" tractoren
Als het vrachtauto rijbewijs nu te halen is zonder dat je er straatarm bij word, was deze hele discussie ook niet nodig.
Je bent is mij verteld minimaal 10000 euro lichter als je de papieren wilt halen, dat staat toch niet in verhouding met het werk dat je er mee doet....
Je bent is mij verteld minimaal 10000 euro lichter als je de papieren wilt halen, dat staat toch niet in verhouding met het werk dat je er mee doet....
Re: BE voor "snelle" tractoren
Ga eerst eens informeren voor je zulke uitspraken doet...
Type gewoon eens C+E kosten in bij Google en dan vind je al heel wat.
Type gewoon eens C+E kosten in bij Google en dan vind je al heel wat.
- barry
- Starter
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
- Locatie: gem. Dinkelland
- Contacteer:
Re: BE voor "snelle" tractoren
Ik heb laatst gebeld met rijschool Brunen, ze hebben mij voorgerekend dat "C" ongeveer 5000 euro kost.
Aanhanger of oplegger daarbij ongeveer hetzelfde.
Dus vandaar mijn uitspraken, maar ik zou graag horen dat het minder kost....
Wat is jouw ervaring met de kosten?
Aanhanger of oplegger daarbij ongeveer hetzelfde.
Dus vandaar mijn uitspraken, maar ik zou graag horen dat het minder kost....
Wat is jouw ervaring met de kosten?
Re: BE voor "snelle" tractoren
het kost veel minder ik heb net mijn rijbewijs + code 95 +aanhanger gehaald en dat kost tussen de 4en 5 duizend euro
gr harry
gr harry
Re: BE voor "snelle" tractoren
Is dat in of excl. de BTW? Want ik heb ook alles gehaald, maar incl. btw zat ik zelf rond de 6500e ....
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
Re: BE voor "snelle" tractoren
dat is inclusief en nu weer naar de snelle tractoren
gr harry
gr harry
Re: BE voor "snelle" tractoren
Sterker nog, een bedrijf dat met een 6x6 niet concurreren kan tegen trekkers met dumper, is vrij om ook een trekker met dumper te gebruiken !!Luukgroen schreef:ik snap mensen niet dat dit oneerlijk is tegen over de vrachtwagen chaufeurs, elk bedrijf die gaat vervoeren met vrachtwagens of tractoren die hebben een vergunning nodig dus het is gewoon eerlijke concurentie.
Er wordt een hoop voor eigen parochie gepreekt. Oneerlijke concurrentie ? Nee, het bedrijf is vrij om te kiezen welk transportmiddel ze willen kopen. Maar een aanscherping van de regels is wel nodig: Bij mijn broer in het dorp is een knechtje van de lokale loonwerker bekeurd omdat hij met de volle 50km/h door de dorpsstraat met spelende kinderen en geparkeerde autos, scheurde, het is daar een 30km zone: Zo hoort het ook, aanpakken die zooi, of het nu de vertegenwoordiger is die op tijd bij de volgende klant wil wezen, of de loonwerker met de trekker.
Het is inderdaad nogal krom dat een jochie van 16 met alleen een trekkercertificaat (zeg nou zelf, examen is bochtje vooruit, bochtje achteruit met de mestwagen, dat doet m'n moeder ook zonder te oefenen)met 50 ton op pad kan, terwijl een vrachtwagen verplicht ABS heeft, ontheffing moet hebben als hij breder is dan 2.55 meter, fietsenvangers langs de zijkant heeft, en een onderrijbeveiliging aan de achterkant.
Qua concurrentie niks aan de hand, want de transportondernemer mag ook een landbouwtrekker met dolly voor zijn oplegger zetten: Maar vanuit oogpunt van verkeersveiligheid heeft de techniek de wetgeving al jaren ingehaald en is aanscherping noodzakelijk. Het trekkerrijbewijs is een lachertje, en als je dat haalt is absoluut geen garantie dat het verantwoord is dat zon jochie met 55km/h en 50 ton langs s'heeren weegen jakkert.