BE voor "snelle" tractoren

Post hier alles over de tractoren in de bouwwereld!

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door jwvdst »

matthias-w. schreef:
martin 520 schreef:Ik zat deze week s'avonds voor het hotel in Duitsland met collega's rustig een biertje te drinken, komt er een loonwerker langs rijden met een Deutz Agroton 265 met een snelheid die zeker dicht bij de 80 kilometer per uur lag. Ik moet er niet aan denken wat er gebeuren zou als er een onervaren iemand met zo'n combinatie de weg op gaat. (po)
Ik denk dat het en betje over 60 Km/h was, want meet T mag je alleen tot 60 km/h rijden (ch)

groet Matze
ik dacht tot 40km/h trekker rijbewijs en daarboven vrachtwagen

Gebruikersavatar
matthias-w.
Forumlid
Berichten: 6159
Lid geworden op: vr 9 sep, 2005 12:49
Locatie: 46395 Bocholt (Duitsland) Vakantie in Rockanje

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door matthias-w. »

jwvdst schreef:
matthias-w. schreef:
martin 520 schreef:Ik zat deze week s'avonds voor het hotel in Duitsland met collega's rustig een biertje te drinken, komt er een loonwerker langs rijden met een Deutz Agroton 265 met een snelheid die zeker dicht bij de 80 kilometer per uur lag. Ik moet er niet aan denken wat er gebeuren zou als er een onervaren iemand met zo'n combinatie de weg op gaat. (po)
Ik denk dat het en betje over 60 Km/h was, want meet T mag je alleen tot 60 km/h rijden (ch)

groet Matze
ik dacht tot 40km/h trekker rijbewijs en daarboven vrachtwagen
40Km/h bij Laadschoppen, ..., ... (Zelfrijdende Werkmachines / selbstfahrende Arbeitsmaschinen ) (vanaf 16 jaar)
60km/h bij trekker meet door en Bouwart bestemde max. snelheid van 60 km/h (vanaf 18 jaar)

Info: http://www.fahrtipps.de/fuehrerscheinklassen/T.php

groet Matze

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door jwvdst »

als je je vrachtwagenrijdbewijs haalt heb je dan ook automatisch je trekker rijbewijs of staat dat helemaal los van elkaar in duitsland?

Gebruikersavatar
matthias-w.
Forumlid
Berichten: 6159
Lid geworden op: vr 9 sep, 2005 12:49
Locatie: 46395 Bocholt (Duitsland) Vakantie in Rockanje

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door matthias-w. »

jwvdst schreef:als je je vrachtwagenrijdbewijs haalt heb je dan ook automatisch je trekker rijbewijs of staat dat helemaal los van elkaar in duitsland?
Als je CE (Vrachtwagenridbewijs met aanhangen) heb is het automatisch erbij. Als je alleen C (Vrachtwagen "zonder" aanhanger (max.750kg) ) heb, heb je T niet erbij.

groet Matze

Gebruikersavatar
Case CX 80sr
Starter
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 14 jun, 2009 16:07
Locatie: Eerde

Re: BE voor "snelle" tractoren

Bericht door Case CX 80sr »

jwvdst schreef:als je je vrachtwagenrijdbewijs haalt heb je dan ook automatisch je trekker rijbewijs of staat dat helemaal los van elkaar in duitsland?
Staat hier in nederland ook helemaal los van elkaar.
Kumt Goed!


Gr. Bjorn

Gebruikersavatar
Peter K
Starter
Berichten: 335
Lid geworden op: za 20 mei, 2006 11:48
Locatie: Maarssen

Noodklok truckende tractor

Bericht door Peter K »

Stel vandaag uit wat morgen ook kan..
Dan heb je iedere dag werk..

Gebruikersavatar
barry
Starter
Berichten: 225
Lid geworden op: do 20 okt, 2005 19:17
Locatie: gem. Dinkelland
Contacteer:

Re: Noodklok truckende tractor

Bericht door barry »

Iedereen kan een trekker kopen, dus volledig eerlijk concurentie.
Laten we blij zijn dat er in Nederland eindelijk nog 1 ding is dat goedkoop is (Y)

Gebruikersavatar
LeChick
Starter
Berichten: 799
Lid geworden op: di 1 aug, 2006 21:38
Locatie: Egmond aan den Hoef

Re: Noodklok truckende tractor

Bericht door LeChick »

Ja ik hoorde het vandaag ook op de radio. Maar in de keet gaat dit verhaal natuurlijk al langer in de rondte.

Heb je net een heel verhaal van collega's aan moeten horen over een of andere bijscholings cursus die ze nergens op vinden slaan, komt er een trekkertje met 3 assig kiepertje het pad oprijden, onder de trechter, ff 20 kuupjes erop, jochie van een jaar of tussen-de-16-en-26, sommige kunnen geeneens netjes achteruit onder de trechter komen, ja dan snap ik wel dat die chauffeurs het even niet zien zitten.

Maar of je nou een nieuwe MAN koopt, of een Fendt met 3-assige kieper... Die transport bedrijven kunnen zelf ook gaan terug-concurreren. Of zie ik het nu te simpel?

Als iemand het Vario systeem aan mij kan uitleggen, en waar de aftakas zit (is weer eens wat anders dan een PTO :D ) dan maakt het mij niet uit of ik met een auto of trekker op pad moet.
Wannear de frou glimkjet :D ;)

s brosens
Starter
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 20 jan, 2010 18:47
Locatie: helmond

Re: Noodklok truckende tractor

Bericht door s brosens »

kunnen de transportbedrijven die zo moeilijk doen niet beter hun auto's inruilen voor trekkers , kunnen ze meeconcureren!

Gebruikersavatar
LeChick
Starter
Berichten: 799
Lid geworden op: di 1 aug, 2006 21:38
Locatie: Egmond aan den Hoef

Re: Noodklok truckende tractor

Bericht door LeChick »

s brosens schreef:kunnen de transportbedrijven die zo moeilijk doen niet beter hun auto's inruilen voor trekkers , kunnen ze meeconcureren!
Transport bedrijven kunnen wel trekkers laten rijden, maar niet alle loonwerkers hebben mensen met de chauffeurspapieren, dus het transport bedrijf kan in 2 vijvertjes gaan zitten vissen, terwijl de loonbedrijven steeds minder ruimte krijgen om hun markt te vergroten.
Wannear de frou glimkjet :D ;)

Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”