Tractoren met baggerkippers

Post hier alles over de tractoren in de bouwwereld!

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door jwvdst »

het probleem is is dat er met de bandenspanning altijd voor een compromis gekozen moet worden tussen slijtage dieselverbuik en comfort. daarom ben ik nogal een voorstander van een luchtdrukwisselsysteem zodat er op de weg met een zo hoog mogelijke bandenspanning en in het veld met een zo laag mogelijke spanning gereden kan worden. Met de huidige banden en diesel prijzen kan het al sneller uit dan dat je denkt. Ook sta je in het veld onder moeilijke omstandigheden minder snel vast, ben je op de weg wat sneller en de verkeersveiligheid is ook hoger omdat bij een hogere bandenspanning de combi minder snel gaat dweilen

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door william brooymans »

mij lijkt het gebruik van een drukwisselsysteem op grondkarren enzo niet echt handig de kans op beschadiging is daar naar mijn mening hoger dan in het landbouw(loonwerk). daarbij is met een set goede banden onder de kar (bijv michelin xs) goed op een hardere spanning te rijden in het veld. Bij ons staan ze altijd op 4 bar en dat gaat in het veld toch ook heel lang goed.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door jwvdst »

william brooymans schreef:mij lijkt het gebruik van een drukwisselsysteem op grondkarren enzo niet echt handig de kans op beschadiging is daar naar mijn mening hoger dan in het landbouw(loonwerk). daarbij is met een set goede banden onder de kar (bijv michelin xs) goed op een hardere spanning te rijden in het veld. Bij ons staan ze altijd op 4 bar en dat gaat in het veld toch ook heel lang goed.
de michelin xs is inderdaad een hele goede soepele band die het ook bij hoge snelheden goed vol kan houden. Doordat deze band veel luchtinhoud heeft is hij ook de perfecte band in voor luchtdrukwisselsysteem.
en waarom zou je meer kans op beschadigingen kunnen hebben als je een luchtdrukwisselsysteem hebt?
wist je trouwens dat de michelin xs band een vrachtwagenband is voor in de woestijn?

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door JDB »

Je hoeft dus niet altijd een 200 pk en meer voor een 3 asser te zetten. Deze NH van een 140 pk rijd er ook gewoon mee.
Bijlagen
nh 3 asser.jpg
nh 3 asser.jpg (127.56 KiB) 3738 keer bekeken

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door pascal312liebherr »

daar is dan ook alles mee gezegd denk ik .. ?
..

hermenj
Forumlid
Berichten: 2071
Lid geworden op: ma 12 apr, 2010 15:12
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door hermenj »

op de weg moet het wel lukken. maar in het land komt deze vol zeker niet van de plek. aan gezien een T7030 dan al moeite heeft met een 3asser.
ie heurt wel goed, maar ie luustert slecht

Gebruikersavatar
JDB
Forumlid
Berichten: 2903
Lid geworden op: za 19 jul, 2008 12:07
Locatie: Groot-Ammers

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door JDB »

De set komt in dit geval niet van het onverharde af dus moet het kunnen. Alleen komt hij niet zo snel mee met het verkeer als zijn collega' s die wel wat meer pk per m3 hebben. De set op de onderstaande foto loopt beter met het verkeer mee.
Bijlagen
fendt 815 en beco bagger kipper.jpg
fendt 815 en beco bagger kipper.jpg (131.53 KiB) 3527 keer bekeken

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door jwvdst »

hermenj schreef:op de weg moet het wel lukken. maar in het land komt deze vol zeker niet van de plek. aan gezien een T7030 dan al moeite heeft met een 3asser.
ik heb een keer met een jd6410 voor een 3 assige landbouwkieper moeten rijden en daar ging 25 ton bieten op maar ik kreeg em wel van de plek int land alleen je moet er dan geen 40 mee gaan rijden want dan houdt de trekker de kieper nooit in bedwang en ik zie dat deze nh een flink frontgewicht heeft en die ben je ook wel nodig voor de stabiliteit

Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3671
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door patrick-zaxis130W »

Deze rijd bij mij de baggertjes weg JD 7430 met VGM19
Bijlagen
Herschaalde kopie van SAM_0507.jpg
Herschaalde kopie van SAM_0507.jpg (150.61 KiB) 3329 keer bekeken

Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3671
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Re: Tractoren met baggerkippers

Bericht door patrick-zaxis130W »

En weer een vracht naar het stort
Bijlagen
SAM_0540-BorderMaker.jpg
SAM_0540-BorderMaker.jpg (95.98 KiB) 3138 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”