Kobelco CKE550 - SOMA

Post hier alles over Kobelco hijskranen

Moderator: Tim

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Kobelco CKE550 - SOMA

Bericht door Remko »

Deze kraan stond afgelopen zaterdag in Harderwijk op de SOMA gronden. Vlak daarnaast lagen damwanden en een trilblok, waarvoor deze kraan dus waarschijnlijk gebruikt is.

Afbeelding

Afbeelding

Typeplaatje/keurmerk:

Afbeelding

Remko

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Dan wordt die gebruikt als leermachine voor de funderingsbranche.

Ze hadden ook nog 2 Hitachi KH's. Een als hijskraan, de ander als heistelling.
Toen ik er zat hadden ze net een Kobelco 7035 gekregen. De eerste in Nederland.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gertus
Starter
Berichten: 731
Lid geworden op: do 2 mar, 2006 18:27
Contacteer:

Bericht door Gertus »

de oude kobelco (7035) word nu gebuikt als dragline en 1 hitachi (KH100) word ook als dragline gebruikt voor de opleiding voor machinist gww (heb ik ook opgezetten). de andere hitachi is een heistelling(ex Van't hek). CKE 550 word hoofdzakkelijk gebruikt voor damwand trillen en ook voor gewoon hijswerk.

Gebruikersavatar
american
Starter
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 25 aug, 2006 18:28
Locatie: heerhugowaard

Bericht door american »

waar is de kh125 heengegaan stond ook in amerongen
zo niet dan toch

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Bericht door sytzecat »

nee Gertus, de Kobelco 7035 die bij Johan Beier op het tereinstaat is als gebruikte Dragline door de Soma aangeschaft en heeft op het OCH terein niet de dienst uitgevoerd als hijskraan, ook de KH 100 heeft geen dienst gedaan als Hijskraan bij de Soma. In 1976 heeft de SBW in Ede de hijkraanopleiding opgestart en wel eerst met een Lokomo telekraan hierna is een Hitachi KH100 er bijgekomen en nog wat later een P&H tereinkraan, toen dit een beetje begon te draaien is alles verhuist naar een lokatie te Amerongen, wat daar allemaal is gebeurt weet ik niet, daar ben ik zelf nooit geweest, dan zou ik Arie van de Bilt eens moeten vragen, dat was de man altijd in Amerongen en later ook nog in Harderwijk, Arie is nu met pensioen, maar helpt af en toe nog eens.
Sytzecat

Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

kobelco cke 550 - soma

Bericht door rapier »

Sytzecat.
Ik weet niet hoe je dat hebt maar, Ik weet niet beter dat de KOBELCO 7035 als nieuw is geleverd (verhuurd) door Henk van Oorschot uit Made.
Deze heeft eerst in Harderwijk dienst gedaan als hijskraan-funderingsmachine, daarna is de kraan door Henk van Oorschot omgebouwd (omgeprutst) als dragline onder grote vreugde van Johan want die raakte z'n P&H 320 kwijt.
Deze klaagde over het ombouwen van deze kraan, het fair-lead zat veel te kort op de trek-trommel zodat de verzeising van de trekdraad veel te groot was. Ook de remmen werktte niet naar behoren.
Ik ben samen met Johan op een zaterdag met de remmen bezig geweest maar we kregen het klappen onder de pedalen er niet uit. Later op die dag heb ik er een tijd mee gedraaid i.v.m. opendag maar als je er een tijdje mee draaide, werkte deze toch heel fijn.
rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

Plaats reactie

Terug naar “Kobelco”