Kobelco 7065

Post hier alles over Kobelco hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Kobelco 7065

Bericht door Cris »

De kraan waarmee dit topic geopend werd kwam ik laatst tegen, nu met Zwageman VMT opschriften.
Het was de dag van de bouw, vandaar die partytent.
Bijlagen
7065.JPG
7065.JPG (163.85 KiB) 3258 keer bekeken
7065 1.jpg
7065 1.jpg (126.83 KiB) 3258 keer bekeken
Cris

Gebruikersavatar
LR 1140
Starter
Berichten: 173
Lid geworden op: di 6 mar, 2007 22:02
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Kobelco 7065

Bericht door LR 1140 »

Bij de kraan van de NACAP lijkt het wel of er wiggen tussen de onder-rollen ziten.

Ik zou niet kunnen bedenken wat daar de rede voor zou zijn ,misschien dat er iemand is die het wel weet.

Groeten,

Alex

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Re: Kobelco 7065

Bericht door ex455 »

Cuno Riga schreef:Hier een 7065 van de Nacap met een bijzonder rijwerk. Ook de kleurstelling roept vraagtekens op. Wellicht een huurmachine?
Kraan zal van Borcherts zijn.De verhuur en handels tak van koop.

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Kobelco 7065

Bericht door martin 520 »

Alex, bedoel je de platen die aan de onderzijde naast de onderrollen zitten?
Deze zijn bedoeld om te helpen voorkomen dat de ketting naast de looprollen komt te liggen. Vooral in ruw terrein en bij het schranken helpt het om alles op zijn plaats te houden. (Y)
LR 1140 schreef:Bij de kraan van de NACAP lijkt het wel of er wiggen tussen de onder-rollen ziten.

Ik zou niet kunnen bedenken wat daar de rede voor zou zijn ,misschien dat er iemand is die het wel weet.

Groeten,

Alex
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
LR 1140
Starter
Berichten: 173
Lid geworden op: di 6 mar, 2007 22:02
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Kobelco 7065

Bericht door LR 1140 »

Reactie op martin 520 :

Nee als je naar de foto van de kraan kijkt staat er "KOBELCO 7065" op de zijkant en dan bij CO naar beneden kijken en dan is het net of er een houten wig tussen onderrol en ketting zit.
Ik heb geprobeerd de foto te vergroten op de plaats waar ik bedoel maar word er niet duidelijker door.

Misschien dat Cuno Riga deze iets zou kunnen vergroten zodat we het rijwerk beter kunnen zien.
Hij staat ook zo vreemd hoog.

Alex

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Kobelco 7065

Bericht door Victor »

LR 1140 schreef:Reactie op martin 520 :

Nee als je naar de foto van de kraan kijkt staat er "KOBELCO 7065" op de zijkant en dan bij CO naar beneden kijken en dan is het net of er een houten wig tussen onderrol en ketting zit.
Ik heb geprobeerd de foto te vergroten op de plaats waar ik bedoel maar word er niet duidelijker door.

Misschien dat Cuno Riga deze iets zou kunnen vergroten zodat we het rijwerk beter kunnen zien.
Hij staat ook zo vreemd hoog.

Alex
Ik zie wat je bedoelt... maar dat kan ook gewoon zand zijn wat in die geleidingsplaat ligt.
Bijlagen
Kopie van Nacap1.JPG
Kopie van Nacap1.JPG (100.27 KiB) 2993 keer bekeken

Gebruikersavatar
LR 1140
Starter
Berichten: 173
Lid geworden op: di 6 mar, 2007 22:02
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Kobelco 7065

Bericht door LR 1140 »

Ja inderdaad als je voor en achter goed bekijkt dan lijkt het op zand.

De kraan van Zwagerman staat mooi vlak op zijn rij-werk vandaar dat het mij opviel.

Alex

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Re: Kobelco 7065

Bericht door eric »

Als ik het zo bekijk zijn het ook 2 verschillende rijwerken, die van de NACAP heeft een tracktorrijwerk.
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
LR 1140
Starter
Berichten: 173
Lid geworden op: di 6 mar, 2007 22:02
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Kobelco 7065

Bericht door LR 1140 »

Volgens mij is dit rijwerk niet langer als een "standaard" rijwerk en kan zelfs nadelig werken (tenzij je blokken ervoor gaat leggen) bij een zwaar te hijsen last in de rij-richting.

Ik weet het ook niet en kijk alleen maar plaatjes en het zal best wel gekeurd zijn (overlast ook wel) maar is zonde van die centimeters die je nu moet missen.
Het heeft wel een beetje weg van een Liebherr HS onderwerk ,maar die heeft z`n wielen ook lager zitten volgens mij.
Bijlagen
wat ik bedoelde.jpg
wat ik bedoelde.jpg (51.15 KiB) 2877 keer bekeken

Gebruikersavatar
jomeno
Forumlid
Berichten: 1322
Lid geworden op: za 30 mei, 2009 21:18
Locatie: Oostzaan

Re: Kobelco 7065

Bericht door jomeno »

Dit soort rijwerken maakte ze in het verleden om het sprocket en span wiel te ontlasten, hij loopt als
het ware makkelijker op het maaiveld en duikt er (theoretisch) niet zo gauw in. Het is idd wel zo dat hij
gauw op z'n tenen gaat staan. Gr René P.S ik denk ook dat het zand is wat op een richeltje ligt.

Plaats reactie

Terug naar “Kobelco”