Wagenborg Nedlift - Groningen

Hier kun je alles vinden en posten over bedrijven werkzaam in het verticaal transport.

Moderator: Tim

Advertentie post before
Warhamstr
Starter
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 12:13

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Warhamstr »

Cris schreef: wo 24 feb, 2021 16:15 En hier laat ik het bij, want wat een gedoe zeg om hier scherpe foto's op het forum te plaatsen. Op de PC scherp, maar op het forum lijkt het alsof ik ze met een telefoon uit 1999 heb gemaakt.
:niet leuk
Het bouwmachieneforum lijkt ook wel het enige forum van de vele die ik ken die hier problemen mee heeft. Zonde!

Gebruikersavatar
Rick. B
Forumlid
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo 9 mei, 2010 18:04

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Rick. B »

De kwaliteit van de BMF fotouploader is inderdaad erg slecht. Laat staan voor 2021 maatstaven. Ragscherpe foto's worden fors gecomprimeerd, erg jammer.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Peter_S »

Dataopslag op de server kost geld en dat zal wel de achterliggende gedachte zijn om de foto's op de automatische piloot te verkleinen. In het verleden was het nodig vanwege de toen zwakkere internetverbindingen maar heden ten dage met de grote bandbreedtes moet dat geen issue meer zijn.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Tim
Forumondersteuning
Berichten: 1387
Lid geworden op: zo 13 apr, 2008 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Tim »

Cris schreef: wo 24 feb, 2021 16:15 En hier laat ik het bij, want wat een gedoe zeg om hier scherpe foto's op het forum te plaatsen. Op de PC scherp, maar op het forum lijkt het alsof ik ze met een telefoon uit 1999 heb gemaakt.
Cris, (en de anderen die gereageerd hebben)

Het is inderdaad zo dat de interne software die door het forum zelf gebruikt wordt om foto's te verkleinen erg agressief is met het comprimeren van foto's. Dit valt vooral op bij de kranen vanwege de hijsdraad en vaak de grotere afstand waarop de foto genomen is.

Als je echt rag-scherpe foto's wil plaatsen, heb je de optie om de foto's zelf te verkleinen. Dit kan vaak in dezelfde software als waarmee je de foto's op je pc bekijkt (bijvoorbeeld Lightroom, DXO PhotoLab, Faststone, Irfanview etc. etc.) Hiermee kan je zelf de JPG compressie instellen bij het verkleinen van de foto's. Dit komt de kwaliteit aanzienlijk ten goede.

Wilco is nog aan het kijken of de forum software voor het verkleinen van foto's aangepast kan worden. Ik weet dat dit bij de introductie van de optie om de foto's te uploaden en automatisch te verkleinen, niet het geval was. Ik heb er zelf tijdens het testen ook al opmerkingen over gemaakt.

Wijzelf, als BouwmachineForum, hebben geen bezwaar bij iets lagere kwaliteit foto's. Het gaat ons om de nieuwswaarde van de berichten en de bijgevoegde foto's. Wij hebben niet de intentie een fotografie forum te worden of te zijn. Niet iedereen heeft immers altijd goede apparatuur tot zijn/haar beschikking. Daarnaast heeft iedereen een andere mening over wat goede en vooral mooie foto's zijn. Ikzelf kan dus bijvoorbeeld ontzettend genieten van kraan foto's "uit-den-oude-doosch" (van bijvoorbeeld Arie H). En dat terwijl deze niet in de buurt komen van de kwaliteitsstandaarden die ik zelf hanteer voor het beoordelen van mijn eigen foto's (geen bouwmaterieel).

Zoals gezegd, het gaat ons om de nieuwswaarde en zeker in die hoedanigheid zou ik graag zien dat iedereen, vooral ook jij, doorgaat met het posten van berichten en foto's!

Groeten,

Tim
Team Bouwmachine FORUM.

Lees voor je gaat posten eerst de forumregels.

Warhamstr
Starter
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 12:13

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Warhamstr »

Tim schreef: do 25 feb, 2021 12:53
Cris schreef: wo 24 feb, 2021 16:15 En hier laat ik het bij, want wat een gedoe zeg om hier scherpe foto's op het forum te plaatsen. Op de PC scherp, maar op het forum lijkt het alsof ik ze met een telefoon uit 1999 heb gemaakt.
... Wij hebben niet de intentie een fotografie forum te worden of te zijn. ...
Tim
Dat is inderdaad wel lastig, want er worden hier een hoeveelheid foto's gepost waar menig fotografie forum jaloers op zou zijn. Van discussie is (bijna) geen sprake.
Ik zou verplichten fotoreportages extern te hosten. ;E

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Jorn »

Juist niet, want als de externe host er mee stopt, ineens geld gaat vragen of de fotograaf verwijderd zelf de foto's, zijn er hier alleen nog maar rode kruisjes te zien.....
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Martin
Forumlid
Berichten: 3367
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 17:59
Locatie: Velsen

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Martin »

Gebruik het programma Bordermaker om de resolutie terug te schroeven en om de foto rond de 150 KB te krijgen. Ik heb daar nog steeds goede ervaringen mee.

Kranenkoen
Starter
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:54
Locatie: Assen

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Kranenkoen »

Cris schreef: wo 24 feb, 2021 16:04 Vandaag heeft Wagenborg met de AC 700 een fiets- en voetgangersbrug geplaatst over het Havenkanaal in Assen.
De verbindingsstukken van wal naar beweegbaar deel werden per schip aangevoerd
Mooie foto's Cris!

Zelf ook meerdere uren rond gelopen bij deze klus.

Ook het vertrek van de kraan kunnen meepakken, (wonen in Assen heeft zn voordelen)
Leuk klusje om bij te zijn en uberhaupt leuk om weer eens bij te zijn.
Door mijn eigen werk te weinig tijd om dit echt vaker te kunnen doen (en de ''grote kranen'' staan niet regelmatig hier in het noorden)

Warhamstr
Starter
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 4 aug, 2010 12:13

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door Warhamstr »

Jorn schreef: vr 26 feb, 2021 9:23 Juist niet, want als de externe host er mee stopt, ineens geld gaat vragen of de fotograaf verwijderd zelf de foto's, zijn er hier alleen nog maar rode kruisjes te zien.....
Jaja dat is een groot nadeel daarvan. Maar zoveel data zelf hosten...

Gebruikersavatar
jamies
Starter
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 15 sep, 2008 12:25
Locatie: appingedam
Contacteer:

Re: Wagenborg Nedlift - Groningen

Bericht door jamies »

IMG_20210301_153900.jpg
IMG_20210301_153900.jpg (214.64 KiB) 2851 keer bekeken
Is in Farmsum bezig.
Leef van dag tot dag geniet van de dag wat er is.

Plaats reactie

Terug naar “Kraanbedrijven”