Hitachi KH125-3

Post hier alles over Hitachi Sumitomo hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Hitachi KH125-3

Bericht door Randy »

Hier de enig rupskraan van ons die bij Sappi in Nijmegen staat om schepen met papier te lossen.

Randy
Bijlagen
Hitachi KH125-3
Hitachi KH125-3
IMG_0020.JPG (82.72 KiB) 5050 keer bekeken
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
Komatsu
Forumlid
Berichten: 2942
Lid geworden op: wo 17 aug, 2005 18:40
Locatie: Den Haag

Bericht door Komatsu »

De cabine ziet er anders uit. Is deze aangepast of is het een ouder model ofzo? :o

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Volgens mij een ouder model, maar kan ook aangepast zijn. Ik ken de geschiedenis van de machine niet. En ben er maar een paar keer bij geweest.
Niet echt leuk werk in elk geval en vanwege het gevaar (op enkele draad met open haken 2balen papier per keer lossen) heb ik me beperkt tot het ruim van het schip.


Ik ontwijk liever de kettingen of vang ze dan dat ik iemand anders ermee om de oren sla als die metalen draden om de balen knappen. :?

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Die van Adrighem & barnhoorn heeft ook zo'n telefooncel
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Faunfreak
Forumlid
Berichten: 1238
Lid geworden op: vr 7 okt, 2005 21:10
Locatie: Den Haag

Bericht door Faunfreak »

die van van adrichem is een ex van ja van riel

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Deze is van Van Nisselrooij uit Wijchen, lid van de Schiltmans Groep. Overgenomen door Convoi. In 2004 echter vestiging opgeheven.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
eric
Forumlid
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 16:32
Contacteer:

Bericht door eric »

Hier die machine van A&B. Staat momenteel in Amsterdam tegenover het CS met een korte jib.
Bijlagen
ab_kh125.jpg
ab_kh125.jpg (120.06 KiB) 4904 keer bekeken
"If at first you don't succeed, try again"

Gebruikersavatar
Faunfreak
Forumlid
Berichten: 1238
Lid geworden op: vr 7 okt, 2005 21:10
Locatie: Den Haag

Bericht door Faunfreak »

hier die van van riel een paar jaar geleden was al van van adrichem maar draaide nog onder van riels naam
Bijlagen
van riel.jpg
van riel.jpg (117.05 KiB) 4886 keer bekeken

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

@ Randy.wat bedoel jij met gevaarlijk als je op een enkele draad werkt.Dat is toch niet onveiliger als op 2 of meer parten?Alleen gaat het veel sneller.

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Precies,

Dat snellere is nou net het gevaarlijke. Want het gaat hier om productie. De heftrucks op de kade moeten blijven rijden. Zodoende worden er steeds 2 balen tegelijk uit het schip gehesen.

Maar de man in het schip moet aanwijzingen geven als de machinist het niet kan zien (jawel, er zit een camera in de giek) en tevens de open haken onder de strips steken en die vast houden tot de ketting op spanning staat. Aangezien je niet zomaar in het wilde weg kunt lossen (ivm slagzij maken of zeer incidenteel zelfs breken van het schip) en laag voor laag moet afwerken (de balen zijn ongeveer 2 m' hoog) moet je bij het inhaken op de te hijsen blaen gaan staan.

Doordat je op enkele draad werkt is het moment van aanspannen van de kettingen en daadwerkelijk hijsen van de balen maar heel kort. Je krijgt dus eerst een opdoffer als de kettingen iets te snel aangespannen worden en daarna moet je maken dat je wegkomt anders ga je mee de lucht in of kun je bekneld raken tussen de balen en de ruimwand van het schip.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Plaats reactie

Terug naar “Hitachi Sumitomo”